Oslo 1954
Revisjon per 27. jul. 2021 kl. 11:33 av Toro Andersen (diskusjon | bidrag)
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Oslo merkedistrikt. O - xx - O
Merke | Navn | Byggemateriale | Byggeår | Ombygget
år |
Skrog | Motor | Eiers navn og adresse | Notater | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lengde
(fot) |
Bredde
(fot) |
Dybde
(fot) |
Brt | Nt. | Merke | Byggeår | Ytelse
HK | |||||||
O 1 O | Må. Irene | Tre | 1951 | - | 21 | 6,4 | 3,2 | - | - | Sleipner | 1950 | 5 | Ludvig Løvdal, Munchsgate 9, Oslo | |
O 2 O | Ms. Frekk | Tre | 1927 | - | 27 | 10 | 4,5 | - | - | Avance | - | 10 | Andeas K. Kristiansen, Sunnmøregata 1, Oslo | |
O 3 O | Må. Sofie | Tre | 1921 | - | 19 | 5,5 | 2,5 | - | - | Real | 1935 | 4 | Andeas K. Kristiansen, Sunnmøregata 1 | |
O 4 O | Må. Minda | Tre | - | - | 24 | 6,4 | 2,5 | - | - | Sleipner | 1935 | 12 | A. J. Olsen, J. Løvlandsfate 22, Asker | |
O 5 O | Ms Pila | Tre | 1944 | - | 22 | 5 | 3 | - | - | Real | 1944 | 4 | A. Kristoffersen, Bekkelaget, Oslo | |
O 6 O | Må Snar | Tre | 1953 | - | 21 | 6 | 2,5 | - | - | Marna | 1953 | 8 | K. Kristoffersen, Vargveien 6, Oslo | |
O 7 O | Må. Kvik | Tre | 1939 | - | 23,5 | 6,5 | 6 | - | - | Sleipner | 1939 | 5 | K J T Andersen, Schweigårdsgate 95, Oslo | |
O 8 O | Må. - | Tre | - | - | 21 | 6 | 3,2 | - | - | Meteor | - | 4 | J I M Andersen, Heggholmen, Oslo | |
O 9 O | S Sivilisasjonen | Tre | 1950 | 23 | 7,5 | 2,9 | - | - | - | - | 0 | E. Utnes, Killingen, Oslo | ||
O 10 O | Ms. KAJ 2 | Tre | 1933 | - | 32 | 9 | 5 | - | - | Rapp | 1930 | 17 | Karl A Jensen A/S, Torggata 7, Oslo | |
O 12 O | Ms. Bygdøy | Tre | 1938 | - | 25 | 8 | 3,8 | - | - | Sleipner | 1938 | 6 | R. Nilssen, Strømsborgveien 36, Oslo | |
O 13 O | Ms. Ferder | Tre | - | - | 37 | 13,5 | 7 | - | - | Rapp | 1930 | 24 | F. Kristoffersen m. fl. Malmøya | |
O 14 O | Må. Mai | Tre | 1945 | - | 26 | 7 | 3 | - | - | Sleipner | 1944 | 6 | Harald Kristoffersen, Måkeveien 52, Oslo | |
O 17 O | Må. Nordavinn | Tre | 1942 | - | 27 | 8 | 5 | - | - | Motor | 1940 | 30 | Ole E O Hegdal, Torshovgata 12, Oslo | |
O 18 O | Må. Padda | Tre | 1936 | - | 23 | 7 | 4,6 | - | - | Real | 1938 | 16 | Anker C. Andersen, Baldersgata 15, Oslo | |
O 22 O | Må. Peik | Tre | 1936 | - | 20 | 5,7 | 1,9 | - | - | Motor | - | 5 | Johan E Kristiansen Nordenhovsgata 1 | |
O 28 O | Må. Egil | Tre | 1934 | - | 31,8 | 11,2 | 2,7 | 5 | 2 | Sleipner | 1935 | 10 | Kr. Karlsen, Frydenbergveien 7b, Oslo | |
O 32 O | Må. Orkan | Tre | 1938 | - | 27 | 6 | 64,5 | - | - | Penta | - | 10 | Fritz R. Wilhelmsen, Frenningveien 8, Oslo | |
O 35 O | Må. Annie | Tre | 1944 | - | 20 | 5,6 | 2,5 | - | - | Sleipner | 1944 | 4 | Enok Paulsen, Malmøya, Oslo | |
O 40 O | Ms. Heidrun | Tre | 1905 | 59 | 19,4 | 7 | 41 | 14 | Wichmann | 1920 | 50 | Magne Grunnsvåg. Kongsberg | ||
O 41 O | Må. Vi-To | Tre | 1938 | - | 20 | 6,4 | 2,5 | - | - | FM | 1938 | 3 | Einar Andersen, Norbygata 2, Oslo | |
O 42 O | Ms. Nor | Tre | 1918 | - | 28,2 | 9,3 | 5,0 | - | - | Rapp | 1931 | 10 | K. Kristoffersen, Bekkelaget Stasjon, Oslo | |
O 43 O | Ms. Borghild | Tre | 1932 | 26 | 7,5 | 4,8 | - | Ferd | - | 6 | A/S Fiskemat, Fiskehallen | |||
O 45 O | Ms. Lars | Tre | 1918 | - | 19 | 5 | - | - | - | Real | 1935 | 4 | Karsten Cristiansen, Strømsborgveien 320 | |
O 47 O | Må. Mons | Tre | - | - | 19 | 5,3 | 2 | - | - | Sleipner | - | 3 | Kr. Kristiansen, Mosseveien 227, Oslo | |
O 48 O | Må. Joko 2 | Tre | 1934 | - | 21 | 6 | 2,4 | - | - | Sleipner | 1934 | 4 | Kristian E. Halmrast, Hegdehøgdsveien 15, Oslo | |
O 49 O | Må. Nanna | Tre | - | - | 21 | 6,5 | 2,2 | - | - | Sleipner | - | 3 | Olaf Andersen, Ormsundveien 49, Oslo | |
O 50 O | Må. - | Tre | 1929 | - | 22,5 | 8 | 3,2 | - | - | Sleipner | - | 6 | Finn Kristoffersen, Bekkelaget Stasjon, Oslo | |
O 53 O | Må. Gerd | Tre | 1933 | - | 19 | 5,5 | 3 | Sleipner | 1944 | 3 | Aksel H. Bjørndahl, Bekkelaget Stasjon, Oslo | |||
O 55 O | Mk. Malmøy | Tre | 1922 | - | 39,4 | 14,9 | 6,5 | - | - | Rapp | 1942 | 24 | T. Kristoffersen. Malmøya | |
O 56 O | Må. Guri | Tre | 1925 | - | 23 | 6 | 3 | Sleipner | 1933 | 5 | Arthur M. Eriksen, Bekkelaget Stasjon, Oslo | |||
O 57 O | Mg Gunvor | Tre | 1951 | - | 27 | 9,3 | 4,8 | - | - | Kvik | 1951 | 6 | E. V. Nilsen, Norderhovsgata 7, Oslo | |
O 59 O | Ms. Måken | Tre | - | - | 27 | 9,3 | 4,8 | - | - | Bilmotor | - | 12 | Nils Chr. Caspersen, Enebakkveien 18, Oslo | |
O 60 O | Må. Maren | Tre | 1936 | - | 22 | 6,5 | 3 | - | - | Sleipner | 1936 | 5 | Petter Hartvig Gundersen, Vidarsgate 13 B | |
O 62 O | Må. Lissi | Tre | 1942 | - | 20 | 5,8 | 2,3 | - | - | Real | 1942 | 43 | Bj. Henriksen. Mosseveien 237, Oslo | |
O 64 O | Mk.Unni | Tre | 1939 | 20 | 6,5 | 3 | Marna | 1939 | 5 | Fritjof Kristoffersen, Grønsundveien 2 | ||||
O 65 O | /å - | Tre | 1895 | 19,6 | 7 | 1,9 | - | - | - | J. Sommer Jacobsen, Mosseveien 165 | ||||
O 66 O | Må. Per | Tre | 1921 | 20 | 5 | 3 | Sterk | - | 3 | Hans Otto Østby, Johannesgate 7 | ||||
O 67 O | Må. Håkon | Tre | 1934 | 22 | 7 | 4,5 | Marna | - | 4 | Peder Pedersen, Lindøya | ||||
O 68 O | Må. Jossa | Tre | 1935 | 22,9 | 6,9 | 6 | Ferd | 1935 | 5 | H. R. Andresen, Heggholmen | ||||
O 69 O | Ms. Ragna | Tre | - | 36 | 16 | 6 | Kampen | - | 14 | Knuth Mørch, Bygdø Allé 16 | ||||
O 70 O | Må. Erling | Tre | 1928 | 23 | 7,5 | 3 | Sleipner | 1928 | 6 | Sigbjørn Kristoffersen Vargveien 6 | ||||
O 71 O | Må. Bolla | Tre | 1928 | 20 | 6,3 | 2 | Sleipner | - | 4 | Birger Johansen, Bekkelaget | ||||
O 72 O | Må. Mossa | Tre | 1937 | 22 | 6,3 | 3 | Marna | 1938 | 6 | Torstein Friberg, Halvdansvei 45 | ||||
O 73 O | Må. Ove | Tre | 1935 | 21 | 5,7 | 2,7 | Motor | - | 4 | Brynjulf Nilsen, Jonsokveien 8 | ||||
O 74 O | Ms. Rapp | Tre | 1924 | 35 | 13,8 | 6,5 | Rapp | 1925 | 15 | Bj. Kristoffersen, Bekkelaget | ||||
O 75 O | Må. Brisling | Tre | 1929 | 25 | 8 | 3,8 | Sleipner | 1929 | 6 | Bj. Kristoffersen, Bekkelaget | ||||
O 76 O | Må. - | Tre | - | 17,6 | 5,3 | 2,5 | FM | 1924 | 3 | H. F. Andresen, Heggholmen | ||||
O 77 O | Mk. Jana | Tre | 1939 | 64,6 | 18,9 | 8,8 | Wichmann | 1939 | 90 | Nils Arvesen, Nils Lauritzsønsvei 18 | ||||
O 78 O | Mkr. Elida 1 | Tre | 1936 | 75,9 | 17,9 | 11 | Diesel | 1948 | 180 | Nils Arvesen, Nils Lauritzsønsvei 18 | ||||
O 79 O | Må. Johanne | Tre | 1938 | 31 | 10,8 | 4,7 | Rapp | - | 10 | Sverre Kristoffersen, Malmøya | ||||
O 80 O | Må. Vesla | Tre | 1946 | 27 | 8,8 | 3,9 | Rapp | 1945 | 10 | Ole Gulbrandsen, Bleikøya | ||||
O 81 O | Må. - | Tre | 1914 | 22 | 6 | 2,5 | Sleipner | 1930 | 3 | Sverre Kristoffersen, Malmøya | ||||
O 82 O | Må. Erik | Tre | - | 18 | 4,8 | 2 | ØM | - | 3 | A Kristiansen, Mosseveien 227 | ||||
O 83 O | Må. Gøy | Tre | 1925 | 23 | 5,6 | 3 | FM | 1930 | 4 | Th. Grundvik, Sannergata 26 | ||||
O 84 O | Må. Tor | Tre | 1904 | 26 | 7 | 5 | Wichman | 1936 | 6 | Johs. I M Andersen, Heggeholmen | ||||
O 85 O | Må. - | Tre | 1929 | 18 | 5,6 | 2,0 | Motor | 1929 | 3 | Ole Johansen, Bryinkensgate 6 | ||||
O 86 O | Må. Rossa | Tre | 1939 | 24 | Sleipner | - | 7 | Christian Stormyhr | ||||||
O 88 O | Må. Ingar | Tre | 1850 | 24 | Sleipner | 1932 | 6 | Brynjulf Nilsen | ||||||
O 89 O | M. Scantic | Jern | 1888 | 103,7 | 165 | Bolinder | 1939 | 150 | Kristian E. Samuelsen | |||||
O 90 O | Ms. Anna 2 | Tre | - | 34 | - | Rapp | - | 12 | Fredrik Roman Jacobsen | |||||
O 91 O | Mk. Rapp | Stål | 1940 | 47,8 | 16 | Rapp | 1934 | 14 | Gunnar Hansen | |||||
O 93 O | Må. Tor | Tre | 1934 | 21 | - | Stabil | 1930 | 4 | Torstein Røberg Larsen | |||||
O 94 O | Mk. Veronia | Tre | 1922 | 42 | 14,3 | 4,8 | 16 | Union | 1937 | 20 | Nicolay Kalheim, Rælingen |