Oslo 1954: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 11: | Linje 11: | ||
[[Oslo 1994|1994]] | [[Oslo 1996|1996]] | [[Oslo 1994|1994]] | [[Oslo 1996|1996]] | ||
==Oslo merkedistrikt. O - xx - O== | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Båter i merkedistrikt '''Oslo 1954''' | |+Båter i merkedistrikt '''Oslo 1954''' |
Revisjonen fra 27. jul. 2021 kl. 10:54
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Oslo merkedistrikt. O - xx - O
Merke | Navn | Byggemateriale | Byggeår | Skrog | Motor | Eiers navn og adresse | Notater | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Lengde | Bredde | Dybde | Brt | Nt. | Merke | Byggeår | Ytelse
HK | ||||||
O 1 O | Må. Irene | Tre | 1951 | 21 | 6,4 | 3,2 | - | - | Sleipner | 1950 | 5 | Ludvig Løvdal, Munchsgate 9, Oslo | |
O 2 O | Ms. Frekk | Tre | 1927 | 27 | 10 | 4,5 | - | - | Avance | - | 10 | Andeas K. Kristiansen, Sunnmøregata 1, Oslo | |
O 3 O | Må. Sofie | Tre | 1921 | 19 | 5,5 | 2,5 | - | - | Real | 1935 | 4 | Andeas K. Kristiansen, Sunnmøregata 1 | |
O 4 O | Tre | Motor | - | 3 | |||||||||
O 5 O | Ms Atom | ||||||||||||
O 6 O | Må Bamse | ||||||||||||
O 7 O | Må. Kvik | Tre | 1928 | 23,5 | 6,5 | 6 | - | - | Sleipner | 1939 | 4 | Jacob T C Andersen, Håkonsgate 12 | |
O 8 O | |||||||||||||
O 10 O | Ms. KAJ 2 | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | 14 | Rap | 1924 | 15 | Karl A Jensen A/S, Oslo | ||
O 11 O | D. Burøy | Stål | 1946 | 149,8 | 30,5 | 10,7 | 517 | Damp | 1946 | 500 | Lovind Brattlid, Balders gate 4 | ||
O 12 O | Må. Bjørn | Tre | - | 20 | 5,7 | 2 | - | motor | - | - | Brynjulf Nilsen, Jonsokkveueb 8 | ||
O 13 O | Ms. Ferder | Tre | - | 37 | 13,5 | 7 | - | Rapp | 1930 | 24 | F. Kristoffersen m. fl. Malmøya | ||
O 14 O | Må. Mai | Tre | 1945 | 26 | 7 | 3 | - | Sleipner | 1944 | 6 | Harald Kristoffersen, Måkeveien 52 | ||
O 15 O | Må. Audun | Tre | 1941 | 24 | 8 | 4 | - | Sabb | 1941 | 4 | Hans Lund, Lerfallsgata 5 | ||
O 16 O | Må. Bamse | Tre | 1939 | 28 | 10,5 | 3,5 | 5 | Rapp | 1938 | 10 | Reidar Karlsen, Chr. Michelsens gt. 22 | ||
O 17 O | Må. Nordavinn | Tre | 1942 | 27 | 8 | 5 | - | Motor | 1940 | 30 | Ole E O Hegdahl, Torshovgata 9 | ||
O 18 O | Må. Padda | Tre | 1936 | 23 | 7 | 4,6 | - | Real | 1938 | 20 | Anker C. Andersen, Klingenberggata 20 | ||
O 19 O | Mk. Turid | Tre | 1922 | 22 | 10 | 6 | - | - | - | - | Sverre Hansen, Mandalsgata 6 | ||
O 20 O | Må. Anners | Tre | 1924 | 19,1 | 6,1 | 2,6 | - | Real | - | 4 | Ludvig A Andersen. Mosseveien 171 | ||
O 21 O | Må Ulven | Tre | 1920 | 36 | 13,4 | 7 | - | Rapp | - | 17 | Kr. Kristoffersen, Nordstrand | ||
O 22 O | Må. Peik | Tre | 1920 | 20 | 6 | 3,4 | - | Motor | - | 5 | Johan E Kristiansen Nordenhovsgata 1 | ||
O 23 O | Må. Åse | Tre | 1931 | 21 | 6,3 | 4 | - | Sleipner | 1931 | 4 | Johan D. Brodahl, Kirkegårdsgata 7 | ||
O 24 O | Må. Asta | Tre | 1919 | 21 | 5 | 3 | - | Sleipner | 1928 | 4 | Trygve Kristiansen, Torvgata 34 | ||
O 25 O | Må. Allnidre | Tre | 1942 | 18,5 | 5,7 | 2,5 | - | Real | 1942 | 4 | Edvard Utnes, Maridalsveien 6 | ||
O 26 O | Ms. Oskar | Tre | 35 | 13,5 | 6 | - | Skandia | 1929 | 20 | Peder A Krabbe, A Schjøttsgt 25 | |||
O 27 O | Mk. Snorre 1 | Tre | 1943 | 91 | 21,0 | 10,5 | - | Wichmann | 1944 | 150 | Bj Gundersen, Stortingsgata 6 | ||
O 28 O | Må. Egil | Tre | 1934 | 31,8 | 11,2 | 2,7 | 5 | Sleipner | 1935 | 10 | Kr. Karlsen, Nordkapsgata 31, Oslo | ||
O 29 O | Må. Else | Tre | 1934 | 20,2 | 6,2 | 2,5 | - | Sleipner | 1938 | 4 | Bernhard M Endresen, Sørligata 3 | ||
O 30 O | Må. Ruden | Tre | - | 19 | 5,5 | 4 | - | Sleipner | - | 4 | Nils Chr. Caspersen, Enebakkveien 18 | ||
O 31 O | D. Bjerk | Stål | 1912 | 106,4 | 21,5 | 12,3 | 182 | Damp | 1912 | 700 | Kr. Gjølberg, Kongensgate 15, Oslo | ||
O 32 O | Må. Orkan | Tre | 1938 | 38 | 27 | 6 | - | Penta | - | 10 | Fritz R. Wilhelmsen, Frenningvei 8 | ||
O 33 O | Må. Goa | Tre | - | 22 | 6 | 3,5 | - | Bilmotor | - | 12 | Johan Viktor Johansen, Dælenggata 39b | ||
O 34 O | Ms. Astrid | Tre | 1929 | 19,8 | 6 | 2,4 | - | FM | 1929 | 3 | E H Hansen, Åkebergveien 50 | ||
O 35 O | Må. Annie | Tre | 1936 | 19,1 | 5,6 | 2,3 | - | FM | 1936 | 3 | Enok Paulsen, Konradisgate 6 | ||
O 37 O | Må. Agnes | Tre | 1946 | 22,3 | 8,3 | 4,6 | - | Marna | 1945 | 5 | Harald Olausen, Norbygata 27 | ||
O 38 O | Må. Minda | Tre | - | 18 | 4,2 | 1,6 | - | Caille Perfection | - | 3 | Ansgar J. Olsen, Tordenskjoldsgate 6b | ||
O 39 O | Må. Sven | Tre | - | 21 | 5 | 3 | - | Sterk | - | 4 | Erl. J. Halvorsen, Vardeveien 61 | ||
O 40 O | Ms. Heidrun | Tre | 1905 | 59 | 19,4 | 7 | - | Wichmann | 1920 | 50 | Magne Grunnsvåg. Kongsberg | ||
O 41 O | Må. Vi-To | Tre | 1938 | 20 | 6,4 | 2,5 | - | FM | 1938 | 3 | Einar Andersen, Norbygata 2 | ||
O 42 O | Mk. Snurperen | Tre | 1942 | 95 | 21 | 9 | - | Union | 1942 | 120 | Kr. E Samuelsen, Akersgata 5 | ||
O 43 O | Ms. Borghild | Tre | 1932 | 26 | 7,5 | 4,8 | - | Ferd | - | 6 | A/S Fiskemat, Fiskehallen | ||
O 44 O | Ms. Vega | Tre | - | 29,7 | 11,8 | 6 | - | Skandia | 1929 | 13 | A/S Fiskemat, Fiskehallen | ||
O 45 O | Ms. Lars | Tre | 1918 | 19 | 5 | - | - | Real | 1935 | 4 | Karsten Kristiansen, Strømsborgveien 320 | ||
O 46 O | Ms. Govær | Tre | 1945 | 36,2 | 13,7 | 5,8 | 13 | Rapp | 1945 | 24 | Asbjørn Kristofersen, Vargveien 6 | ||
O 47 O | Må. Mons | Tre | - | 19 | 5,3 | 2 | Sleipner | - | 3 | Kr. Kristiansen, Mosseveien 5 | |||
O 48 O | Må. Joko 2 | Tre | 1934 | 21 | 6 | 2,4 | Sleipner | 1934 | 4 | Kristian E. Halmrast, Hegdehøgdsveien 15 | |||
O 49 O | Må. Nanna | Tre | - | 21 | 6,5 | 2,2 | Sleipner | - | 3 | Olaf Andersen, Ormsundveien 49 | |||
O 50 O | Må. - | Tre | 1929 | 22,5 | 8 | 3,2 | Sleipner | - | 6 | Finn Kristoffersen, Malmøya | |||
O 51 O | Må. Per | Tre | 1933 | 1935 | 5,4 | 2,5 | Sleipner | - | 4 | Magnus Mikalsen, Åsengt. 7 | |||
O 52 O | Må. Dolly | Tre | 1920 | 20 | 5,8 | 3 | FM | 1930 | 3 | J. Svensen, Åkebergveien 28 | |||
O 53 O | Må. Gerd | Tre | 1933 | 19 | 5,5 | 3 | Sleipner | 1944 | 3 | Aksel H. Bjørndahl, Nordstrand | |||
O 54 O | Må. Anna | Tre | 1927 | 24 | 7,4 | 4,7 | FM | 1936 | 7 | Erling C. Enersen, Chr. Ktogsgate 24 | |||
O 55 O | Mk. Malmøy | Tre | 1922 | 39,4 | 14,9 | 6,5 | Rapp | 1922 | 22 | T. Kristoffersen. Malmøya | |||
O 56 O | Må. Guri | Tre | 1925 | 23 | 6 | 3 | Sleipner | 1933 | 5 | Arthur M. Eriksen, Bekkelaget | |||
O 57 O | Mkr Nyholmen | Tre | 1943 | 72,5 | 19,3 | 8,8 | Union | 1943 | 100 | Kr. E. Samuelsen, Akersgata 5 | |||
O 58 O | Må. Ebba | Tre | 1920 | 22,3 | 5,4 | 3 | Marna | 1930 | 3 | Holgar Hansen, Teresesgate 25 | |||
O 59 O | Ms. Måken | Tre | - | 27 | 8 | 5 | Normo | - | 8 | Nils Chr. Caspersen, Enebakkveien 18 | |||
O 60 O | Må. Maren | Tre | 1936 | 22 | 6,5 | 3 | Sleipner | 1936 | 5 | Petter Hartvig Gundersen, Vidarsgate 13 B | |||
O 61 O | Må. Olaf | Tre | 1942 | 23 | 6,7 | 3,2 | Sleipner | 1945 | 5 | Olaf Fjeld, Stavangergt. 29 | |||
O 62 O | Må. Lissi | Tre | 1942 | 20 | 5,8 | 2,3 | Real | 1942 | 43 | Bj. Henriksen. Stavangergata 29 | |||
O 63 O | Må. Ternen | Tre | 1942 | 21 | 5,9 | 2,4 | Nesting | - | 3 | Sverre Ihle, Friisgate 3 | |||
O 64 O | Mk.Unni | Tre | 1939 | 20 | 6,5 | 3 | Marna | 1939 | 5 | Fritjof Kristoffersen, Grønsundveien 2 | |||
O 65 O | /å - | Tre | 1895 | 19,6 | 7 | 1,9 | - | - | - | J. Sommer Jacobsen, Mosseveien 165 | |||
O 66 O | Må. Per | Tre | 1921 | 20 | 5 | 3 | Sterk | - | 3 | Hans Otto Østby, Johannesgate 7 | |||
O 67 O | Må. Håkon | Tre | 1934 | 22 | 7 | 4,5 | Marna | - | 4 | Peder Pedersen, Lindøya | |||
O 68 O | Må. Jossa | Tre | 1935 | 22,9 | 6,9 | 6 | Ferd | 1935 | 5 | H. R. Andresen, Heggholmen | |||
O 69 O | Ms. Ragna | Tre | - | 36 | 16 | 6 | Kampen | - | 14 | Knuth Mørch, Bygdø Allé 16 | |||
O 70 O | Må. Erling | Tre | 1928 | 23 | 7,5 | 3 | Sleipner | 1928 | 6 | Sigbjørn Kristoffersen Vargveien 6 | |||
O 71 O | Må. Bolla | Tre | 1928 | 20 | 6,3 | 2 | Sleipner | - | 4 | Birger Johansen, Bekkelaget | |||
O 72 O | Må. Mossa | Tre | 1937 | 22 | 6,3 | 3 | Marna | 1938 | 6 | Torstein Friberg, Halvdansvei 45 | |||
O 73 O | Må. Ove | Tre | 1935 | 21 | 5,7 | 2,7 | Motor | - | 4 | Brynjulf Nilsen, Jonsokveien 8 | |||
O 74 O | Ms. Rapp | Tre | 1924 | 35 | 13,8 | 6,5 | Rapp | 1925 | 15 | Bj. Kristoffersen, Bekkelaget | |||
O 75 O | Må. Brisling | Tre | 1929 | 25 | 8 | 3,8 | Sleipner | 1929 | 6 | Bj. Kristoffersen, Bekkelaget | |||
O 76 O | Må. - | Tre | - | 17,6 | 5,3 | 2,5 | FM | 1924 | 3 | H. F. Andresen, Heggholmen | |||
O 77 O | Mk. Jana | Tre | 1939 | 64,6 | 18,9 | 8,8 | Wichmann | 1939 | 90 | Nils Arvesen, Nils Lauritzsønsvei 18 | |||
O 78 O | Mkr. Elida 1 | Tre | 1936 | 75,9 | 17,9 | 11 | Diesel | 1948 | 180 | Nils Arvesen, Nils Lauritzsønsvei 18 | |||
O 79 O | Må. Johanne | Tre | 1938 | 31 | 10,8 | 4,7 | Rapp | - | 10 | Sverre Kristoffersen, Malmøya | |||
O 80 O | Må. Vesla | Tre | 1946 | 27 | 8,8 | 3,9 | Rapp | 1945 | 10 | Ole Gulbrandsen, Bleikøya | |||
O 81 O | Må. - | Tre | 1914 | 22 | 6 | 2,5 | Sleipner | 1930 | 3 | Sverre Kristoffersen, Malmøya | |||
O 82 O | Må. Erik | Tre | - | 18 | 4,8 | 2 | ØM | - | 3 | A Kristiansen, Mosseveien 227 | |||
O 83 O | Må. Gøy | Tre | 1925 | 23 | 5,6 | 3 | FM | 1930 | 4 | Th. Grundvik, Sannergata 26 | |||
O 84 O | Må. Tor | Tre | 1904 | 26 | 7 | 5 | Wichman | 1936 | 6 | Johs. I M Andersen, Heggeholmen | |||
O 85 O | Må. - | Tre | 1929 | 18 | 5,6 | 2,0 | Motor | 1929 | 3 | Ole Johansen, Bryinkensgate 6 | |||
O 86 O | Må. Rossa | Tre | 1939 | 24 | Sleipner | - | 7 | Christian Stormyhr | |||||
O 88 O | Må. Ingar | Tre | 1850 | 24 | Sleipner | 1932 | 6 | Brynjulf Nilsen | |||||
O 89 O | M. Scantic | Jern | 1888 | 103,7 | 165 | Bolinder | 1939 | 150 | Kristian E. Samuelsen | ||||
O 90 O | Ms. Anna 2 | Tre | - | 34 | - | Rapp | - | 12 | Fredrik Roman Jacobsen | ||||
O 91 O | Mk. Rapp | Stål | 1940 | 47,8 | 16 | Rapp | 1934 | 14 | Gunnar Hansen | ||||
O 93 O | Må. Tor | Tre | 1934 | 21 | - | Stabil | 1930 | 4 | Torstein Røberg Larsen | ||||
O 94 O | Mk. Veronia | Tre | 1922 | 42 | 14,3 | 4,8 | 16 | Union | 1937 | 20 | Nicolay Kalheim, Rælingen |