Oslo 1926: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 12: | Linje 12: | ||
{| class=fancytable | {| class="fancytable" | ||
|- | |- | ||
| colspan = "2" | '''Forklaring''' | | colspan="2" | '''Forklaring''' | ||
|- | |- | ||
| '''Farkostens art og type''' || '''Anvendelse''' | | '''Farkostens art og type''' || '''Anvendelse''' | ||
|- | |- | ||
| D. = Dampskip || | | D. = Dampskip || hf. = havfiske | ||
|- | |- | ||
| M. = Motorfarkost || | | M. = Motorfarkost || kf. = kystfiske | ||
|- | |- | ||
| S. = Seilfarkost || | | S. = Seilfarkost || fjf. = fjordfiske | ||
|- | |- | ||
| å. = åpen båt || | | å. = åpen båt || f. = fiske uten nærmere angivelse | ||
|- | |- | ||
| s. = spiss-stevnet eller spissgattet || | | s. = spiss-stevnet eller spissgattet || fa. = fangst uten nærmere angivelse | ||
|- | |- | ||
| k. = kutterbygget eller hekkbygget || | | k. = kutterbygget eller hekkbygget || sfa. = selfangst | ||
|- | |- | ||
| bf. = brønnfartøi || | | bf. = brønnfartøi || bfa. = botlenosefangst | ||
|- | |- | ||
| | | j. = jagt || hvfa. = hvalfangst | ||
|- | |- | ||
| | | sk. = skonnert || isfa. = ishavsfangst | ||
|- | |- | ||
| | | l. = lekter || trp. = transport av sild og fisk | ||
|- | |- | ||
| | | 4/å. = 4-året åpen båt || atrp. = agntransport | ||
|- | |- | ||
| | | 6/å. = 6-året åpen båt || lsj. = losjifartøy | ||
|- | |- | ||
| | | 8/å. = 8-året åpen båt || slp. = slepefartøy | ||
|- | |- | ||
| 10/å. = 10-året åpen båt || | | 10/å. = 10-året åpen båt || | ||
|- | |- | ||
| 12/å. = 12-året åpen båt || | | 12/å. = 12-året åpen båt || | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
Revisjonen fra 9. mai 2018 kl. 20:13
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |
Oslo merkedistrikt
Merkedistrikt: Oslo 1926 | |||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggemateriale | Byggeår | L | B | D | Motor | Hk | Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
O 1 O | Ms. Hvidfisken | f | Tre | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | Olaf Andersen, m.fl, Oslo |
O 2 O | Ms. Havfisken | f k | Tre | 1909 | 32 | 12 | 6 | Rap | 9 | 0 | Karl Karlsen, Oslo |
O 3 O | Må. Alfhild | f | Tre | 1916 | 22 | 6 | 3 | Atlanta | 4 | 3 | Fritjof C Pedersen, Oslo |
O 4 O | Må. Thor | f t | Tre | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | Emil Andersen, Oslo |
O 5 O | D. Veslekari | s hv | Tre | 1918 | 125,1 | 27 | 14,2 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 6 O | D. Vesleper | s hv | Tre | 1919 | 114,3 | 26,7 | 13,9 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 8 O | Ms. Kongshavn | f | Tre | 1903 | 31,3 | 12,1 | 10,2 | Rap | 12 | 3 | Chr. Christophersen, Oslo |
O 9 O | Mk. Emma | t | Tre | 1903 | 50 | 15,6 | 7,3 | Hein | 30 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 10 O | Ms. K.A.J. | t | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 9 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 11 O | Ms. Signe II | t | Tre | 1910 | 49,6 | 19,2 | 8 | Avance | 25 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
0 16 0 | D. Vestkap | hv | Stål | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
0 17 0 | D. Sir Samuel Scott | hv | Stål | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | Norsk Hvalfangst A/S, Oslo |
O 18 O | D. Østkap | hv | Stål | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo |
O 19 O | Ms. Tordenskjold | f | Tre | 1904 | 31 | 11 | 6 | Alpha | 6 | 0 | Lars Fjeld, Oslo |
O 21 O | D. Veslemarit | hv | Stål | 1910 | 92,1 | 18,2 | 11,4 | Damp | 313 | 2 | Winge & Co, Prinsensgt. 2b, Kristiania |
O 22 O | D. Klem | hv | Stål | 1911 | 104,1 | 20,1 | 11,8 | Damp | 500 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania |
O 23 O | D Southern Breeze | hv | Stål | 1912 | 150 | 20,8 | 12,5 | Damp | 538 | 2 | S/A Southern Queen, Oslo |
O 24 O | D Veslefrik | hv | Stål | 1924 | 110 | 20 | 12,5 | Damp | 550 | 2 | S/A Freda, Oslo |
O 25 O | Aspholm | h | Tre | 1920 | 136,6 | 27,7 | 13,7 | Damp | 180 | 2 | Groths Rederi A/S, Oslo |
O 26 O | D Vestmanrød | h | Stål | 1919 | 180 | 28,8 | 12,5 | Damp | 115 | 3 | Borre D/S A/S, Oslo |
O 28 O | D Treff | hv | Stål | 1925 | 117 | 21,9 | 13,5 | Damp | 650 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst, Oslo |
O 29 O | M Nobel | h | Stål | 1920 | 140,4 | 28,6 | 11,3 | Bolinder | 160 | 5 | Lars Fredriksen |
Motorfordeling Oslo 1926
Merkedistrikt: Oslo 1926 | |||
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
Alpha | 1 | 6 | 6 HK |
Atlanta | 1 | 4 | 4 HK |
Avance | 1 | 25 | 25 Hk |
Bolinder | 1 | 160 | 160 HK |
Damp | 12 | 115 - 650 | 4356 Hk |
Hein | 1 | 30 | 30 Hk |
Kampen | 1 | 4 | 4 Hk |
Norrønna | 0 | 0 | |
Rap | 4 | 8 - 12 | 38 Hk |
Totalt | 22 stk | Samlet | 4623 Hk |
Uten damp | 267 Hk |