Oslo 1936: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
Ingen redigeringsforklaring |
|||
(2 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 1: | Linje 1: | ||
__NOTOC__ | __NOTOC__ | ||
[[Merkepliktige_norske_fiskefarkoster|Tilbake til oversikt]] | {{flagg|Norge}} {{anchor|Topp}} [[Merkepliktige_norske_fiskefarkoster|Tilbake til oversikt]] | ||
== Oslo pr år == | == Oslo pr år == | ||
Linje 232: | Linje 232: | ||
| Atlanta || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 HK | | Atlanta || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 HK | ||
|- | |- | ||
| Damp || | | Damp || 8 || 300 - 700 || style="text-align: right;" | 3745 HK | ||
|- | |- | ||
| Diesel|| 1 || 720 || style="text-align: right;" | 720 HK | | Diesel|| 1 || 720 || style="text-align: right;" | 720 HK | ||
|- | |- | ||
|Gideon | |Gideon ||2 || 6 - 22 || style="text-align: right;" |28 HK | ||
|2 | |||
|6 - 22 | |||
|28 HK | |||
|- | |- | ||
|Grei || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 HK | |Grei || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 HK | ||
|- | |- | ||
| Kampen || | | Kampen || 2 || 4 - 6 || style="text-align: right;" | 10 HK | ||
|- | |- | ||
| Rap || 2 || 8 - 15 || style="text-align: right;" | 23 HK | | Rap || 2 || 8 - 15 || style="text-align: right;" | 23 HK | ||
Linje 251: | Linje 246: | ||
| Skandia || 1 || 20 || style="text-align: right;" | 20 HK | | Skandia || 1 || 20 || style="text-align: right;" | 20 HK | ||
|- | |- | ||
|Sleipner | |Sleipner || 1 || 10 || style="text-align: right;" | 10 HK | ||
|1 | |||
|10 | |||
|10 HK | |||
|- | |- | ||
| '''Totalt''' || | | '''Totalt''' || 19 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 4590 HK | ||
|- | |- | ||
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | | | colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 845 HK | ||
|} | |} | ||
Nåværende revisjon fra 24. sep. 2023 kl. 17:01
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Oslo merkedistrikt
Merke | Navn på
fartøy |
Anvendelse | Materiale | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor-
merke |
Ytelse
Hk |
Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O 1 O | Ms. Hvidfisken | f. | Tre | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | Olaf Andersen, m.fl, Oslo |
O 2 O | Ms. Concordia 1 | k. t. | Tre | 1911 | 58 | 19 | 9 | Grei | 30 | 0 | Theodorsen & Christensen A/S, Oslo |
O 3 O | Må. Alfhild | f. | Tre | 1916 | 22 | 6 | 3 | Atlanta | 4 | 3 | Fritjof C Pedersen, Oslo |
O 4 O | Må. Thor | f. t. | Tre | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | Emil Andersen, Oslo |
O 5 O | Ms. Listern | k. f. | Tre | - | 36 | 13 | 6 | Skandia | 20 | 0 | Georg Furre, Havegata 50, Oslo |
O 6 O | Ms Astri | f. k. | Tre | 1917 | 45 | 15,5 | 5,5 | Gideon | 22 | 4 | Sølfest Andersen m.fl, Oslo (Ex Ø 17 B) |
O 7 O | M. Pioner | hv. | Stål | 1920 | 257,2 | 40,2 | 22,1 | Diesel | 720 | 0 | A/S Pioneer, Oslo |
O 8 O | D. Cabral | hv | Stål | 1910 | 92 | 18 | 10,7 | Damp | 350 | 0 | A/S Pioneer, Oslo |
O 10 O | Ms. K.A.J. | t. | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 15 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 11 O | Mk. Sverre | f. k. | Tre | 1919 | 27 | 8 | 4 | Gideon | 6 | 0 | R. Haugen, Schleppegrelsgate 22, Oslo |
O 12 O | D. Sørkap | h. | Stål | 1908 | 92,4 | 18,2 | 11,1 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo |
Ms. Kari | f. | Tre | - | 32,5 | 11,5 | 5 | Levahn | 8 | 2 | Kristian Karlsen A/S - Kondemnert | |
O 14 O | D. Korsvik | h. | Jern | 1883 | 225,5 | 31,1 | 17,2 | Damp | 595 | 7 | A/S Kveitefiske. Oslo |
Ms Liv | Solgt til Bremnes Merkedistrikt | ||||||||||
O 16 O | D. Vestkap | hv. | Stål | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
D. Sir Samuel Scott | hv. | Stål | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | Norsk Hvalfangst A/S, Oslo - Kondemnert | |
D. Østkap | hv. | Stål | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo - Forlist | |
Ms Grenmar | h. | Tre | 1920 | 158,1 | 31,3 | 15,1 | Bolinder | 320 | Oplandets Rederi A/S, Oslo - Forlist | ||
O 20 O | D. Barfrost | t. | Stål | 1920 | 167,5 | 26,6 | 9,9 | Damp | 500 | 0 | A/S Kjøleskibene, Oslo |
O 21 O | D. Rimfrost | t. | Stål | 1920 | 167,2 | 36,7 | 10,4 | Damp | 500 | 0 | A/S Kjøleskibene, Oslo |
D. Klem | hv. | Stål | 1911 | 104,1 | 20,1 | 11,8 | Damp | 500 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania | |
D Southern Breeze | hv. | Stål | 1912 | 150 | 20,8 | 12,5 | Damp | 538 | 2 | S/A Southern Queen, Oslo - Solgt til utlandet | |
Solgt til Sandefjord - V 8 S | |||||||||||
D. Niord | h. | Tre | 1920 | 136,6 | 27,7 | 13,7 | Damp | 180 | 2 | Groths Rederi A/S, Oslo | |
D. Vestmanrød | h. | Stål | 1919 | 180 | 28,8 | 12,5 | Damp | 115 | 3 | Solgt til Skudeneshavn | |
O 27 O | D. Annfinn | h. t. | Tre | 1920 | 159,2 | 32,2 | 16,3 | Damp | 500 | 0 | S/A Martha Therese, Oslo |
O 28 O | Må Egil | f. | Tre | 1934 | 31,8 | 11,2 | 2,7 | Sleipner | 10 | 2 | Kr. Karlsen, Nordkapsgata 31, Oslo |
M. Advance | h. | Stål | 1920 | 140,4 | 28,6 | 11,3 | Bolinder | 160 | 5 | Lars Fredriksen | |
O 30 O | Ms. Ulabrand | f. | Tre | 1886/1906 | 33 | 13,5 | 6 | Kampen | 6 | 0 | Th. Syrist, Drammensveien 23, Oslo Ex BD 4 R |
O 31 O | D. Bjerk | hv. | Stål | 1912 | 106,4 | 21,5 | 12,3 | Damp | 700 | 0 | Kr. Gjølberg, Kongensgate 15, Oslo |
O 32 O | D Commonwealth | hv. | Stål | 1912 | 106,4 | 21,5 | 12,3 | Damp | 700 | Kr. Gjølberg, Kongensgate 15, Oslo | |
D. Mari | h. | Stål | 1920 | 166 | 28,5 | 11 | Damp | 400 | 2 | D/S A/S Bjørkhaug, Oslo - Utgått som merkepliktig | |
D. Beverø | h. | Stål | 1917 | 173 | 23,2 | 14 | Damp | 420 | 4 | D/S A/S Beverø. Oslo - Utgått som merkepliktig | |
Ms. Seløy | h. i . b. | Tre | 1926 | 109 | 23,2 | 11,5 | Skandia | 160 | Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo | ||
O 36 O | D.Varg 1 | hv. | Stål | 1910 | 101,6 | 20,5 | 11,5 | Damp | 500 | 0 | Kr. Gjølberg, Kongensgate 15, Oslo |
O 37 O | Ms Havfisken | Ex A 29 AS | |||||||||
Ms. Fri | f. | Tre | 1914 | 27,9 | 9,6 | 3,8 | Rap | 5 | 1 | Solgt til Hvaler | |
O 39 O | D. Pioner I | k. h. | Tre | 1900 | 111,5 | 20,5 | 10,9 | Damp | 300 | 2 | Pioner A/S Øvre Slotsgt 27. Oslo |
O 40 O | Ms. Heidrun | t. | Tre | 1905 | 59 | 19,4 | 7 | Wichmann | 30 | 0 | Magne Grunnsvåg. Torvgata 20. Oslo |
Merke | Navn på
fartøy |
Anvendelse | Materiale | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor-
merke |
Ytelse
Hk |
Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
Motorfordeling Oslo 1936
Motor | Antall | HK min / max | HK Totalt |
---|---|---|---|
Atlanta | 1 | 4 | 4 HK |
Damp | 8 | 300 - 700 | 3745 HK |
Diesel | 1 | 720 | 720 HK |
Gideon | 2 | 6 - 22 | 28 HK |
Grei | 1 | 30 | 30 HK |
Kampen | 2 | 4 - 6 | 10 HK |
Rap | 2 | 8 - 15 | 23 HK |
Skandia | 1 | 20 | 20 HK |
Sleipner | 1 | 10 | 10 HK |
Totalt | 19 stk | Samlet | 4590 HK |
Uten damp | 845 HK |
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |