Oslo 1928: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
(3 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 12: | Linje 12: | ||
[[Oslo 1994|1994]] | [[Oslo 1996|1996]] | [[Oslo 1994|1994]] | [[Oslo 1996|1996]] | ||
==Oslo merkedistrikt== | ==Oslo merkedistrikt 1928== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Båter i merkedistrikt '''Oslo 1928''' | |+Båter i merkedistrikt '''Oslo 1928''' | ||
|- | |- | ||
! | ! Merke | ||
! Navn på | |||
fartøy | |||
! Anvendelse | |||
! Materiale | |||
! Byggeår | |||
! L (fot) | |||
! B (fot) | |||
! D (fot) | |||
!Motor- | |||
merke | |||
! Ytelse | |||
Hk | |||
! Fangstbåter | |||
! Eiers navn og adresse | |||
|- | |- | ||
|O 1 O||Ms. Hvidfisken||f.||Tre||1878||33||12,5||6,5||Rap||8||2||Olaf Andersen, m.fl, Oslo | |O 1 O||Ms. Hvidfisken||f.||Tre||1878||33||12,5||6,5||Rap||8||2||Olaf Andersen, m.fl, Oslo | ||
Linje 108: | Linje 85: | ||
|- | |- | ||
|O 37 O ||Mk. Polarbjørn ||i. ||Tre ||1919 ||123,6 ||26,9 ||13,2 ||Diesel ||160 ||6 ||Karl Norbeck, Oslo | |O 37 O ||Mk. Polarbjørn ||i. ||Tre ||1919 ||123,6 ||26,9 ||13,2 ||Diesel ||160 ||6 ||Karl Norbeck, Oslo | ||
|- | |||
!Merke | |||
!Navn på | |||
fartøy | |||
!Anvendelse | |||
!Materiale | |||
!Byggeår | |||
!L (fot) | |||
!B (fot) | |||
!D (fot) | |||
!Motor- | |||
merke | |||
!Ytelse | |||
Hk | |||
!Fangstbåter | |||
!Eiers navn og adresse | |||
|} | |} | ||
Linje 124: | Linje 117: | ||
| Damp || 14 || 115 - 650 || style="text-align: right;" | 5093 HK | | Damp || 14 || 115 - 650 || style="text-align: right;" | 5093 HK | ||
|- | |- | ||
|Diesel || 1 || | |Diesel || 1 || 160|| style="text-align: right;" | 160 HK | ||
|- | |- | ||
| Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | | Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | ||
Linje 135: | Linje 128: | ||
|- | |- | ||
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 590 HK | | colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 590 HK | ||
|} | |||
----- | |||
{| class="fancytable" | |||
|- | |||
| colspan="2" | '''Forklaring''' | |||
|- | |||
| '''Farkostens art og type''' || '''Anvendelse''' | |||
|- | |||
| D. = Dampskip || hf. = havfiske | |||
|- | |||
| M. = Motorfarkost || kf. = kystfiske | |||
|- | |||
| S. = Seilfarkost || fjf. = fjordfiske | |||
|- | |||
| å. = åpen båt || f. = fiske uten nærmere angivelse | |||
|- | |||
| s. = spiss-stevnet eller spissgattet || fa. = fangst uten nærmere angivelse | |||
|- | |||
| k. = kutterbygget eller hekkbygget || sfa. = selfangst | |||
|- | |||
| bf. = brønnfartøi || bfa. = botlenosefangst | |||
|- | |||
| j. = jagt || hvfa. = hvalfangst | |||
|- | |||
| sk. = skonnert || isfa. = ishavsfangst | |||
|- | |||
| l. = lekter || trp. = transport av sild og fisk | |||
|- | |||
| 4/å. = 4-året åpen båt || atrp. = agntransport | |||
|- | |||
| 6/å. = 6-året åpen båt || lsj. = losjifartøy | |||
|- | |||
| 8/å. = 8-året åpen båt || slp. = slepefartøy | |||
|- | |||
| 10/å. = 10-året åpen båt || | |||
|- | |||
| 12/å. = 12-året åpen båt || | |||
|- | |||
|} | |} |
Nåværende revisjon fra 10. apr. 2023 kl. 11:23
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Oslo merkedistrikt 1928
Merke | Navn på
fartøy |
Anvendelse | Materiale | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor-
merke |
Ytelse
Hk |
Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O 1 O | Ms. Hvidfisken | f. | Tre | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | Olaf Andersen, m.fl, Oslo |
O 2 O | Ms. Havfisken | f. k. | Tre | 1909 | 32 | 12 | 6 | Rap | 9 | 0 | Karl Karlsen, Oslo |
O 3 O | Må. Alfhild | f. | Tre | 1916 | 22 | 6 | 3 | Atlanta | 4 | 3 | Fritjof C Pedersen, Oslo |
O 4 O | Må. Thor | f. t. | Tre | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | Emil Andersen, Oslo |
O 5 O | D. Veslekari | s. hv. | Tre | 1918 | 125,1 | 27 | 14,2 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 6 O | D. Vesleper | s. hv. | Tre | 1919 | 114,3 | 26,7 | 13,9 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 9 O | Mk. Emma | t. | Tre | 1903 | 50 | 15,6 | 7,3 | Hein | 30 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 10 O | Ms. K.A.J. | t. | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 15 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 11 O | Ms. Signe II | t. | Tre | 1910 | 49,6 | 19,2 | 8 | Avance | 25 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 12 O | D. Sørkap | h. | Stål | 1908 | 92,4 | 18,2 | 11,1 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
O 16 O | D. Vestkap | hv. | Stål | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
O 17 O | D. Sir Samuel Scott | hv. | Stål | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | Norsk Hvalfangst A/S, Oslo |
O 18 O | D. Østkap | hv. | Stål | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo |
O 19 O | Ms. Tordenskjold | f. | Tre | 1904 | 31 | 11 | 6 | Rap | 15 | 0 | Lars Fjeld, Oslo |
O 22 O | D. Klem | hv. | Stål | 1911 | 104,1 | 20,1 | 11,8 | Damp | 500 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania |
O 23 O | D Southern Breeze | hv. | Stål | 1912 | 150 | 20,8 | 12,5 | Damp | 538 | 2 | S/A Southern Queen, Oslo |
O 25 O | D. Aspholm | h. | Tre | 1920 | 136,6 | 27,7 | 13,7 | Damp | 180 | 2 | Groths Rederi A/S, Oslo |
O 26 O | D. Vestmanrød | h. | Stål | 1919 | 180 | 28,8 | 12,5 | Damp | 115 | 3 | Borre D/S A/S, Oslo |
O 28 O | D. Treff | hv. | Stål | 1925 | 117 | 21,9 | 13,5 | Damp | 650 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst, Oslo |
O 29 O | M. Advance | h. | Stål | 1920 | 140,4 | 28,6 | 11,3 | Bolinder | 160 | 5 | Lars Fredriksen |
O 32 O | Mk. Acta | h. | Stål | 1900 | 135,5 | 22,7 | 13,8 | Damp | 480 | 6 | A/S Acta, Oslo |
O 33 O | D. Mari | h. | Stål | 1920 | 166 | 28,5 | 11 | Damp | 400 | 2 | D/S A/S Bjørkhaug, Oslo |
O 34 O | D. Beverø | h. | Stål | 1917 | 173 | 23,2 | 14 | Damp | 420 | 2 | D/S A/S Beverø. Oslo |
O 35 O | Ms. Seløy | h. i . b. | Tre | 1926 | 109 | 23,2 | 11,5 | Skandia | 160 | 4 | Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo |
O 37 O | Mk. Polarbjørn | i. | Tre | 1919 | 123,6 | 26,9 | 13,2 | Diesel | 160 | 6 | Karl Norbeck, Oslo |
Merke | Navn på
fartøy |
Anvendelse | Materiale | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor-
merke |
Ytelse
Hk |
Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
Motorfordeling Oslo 1928
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
---|---|---|---|
Atlanta | 1 | 4 | 4 HK |
Avance | 1 | 25 | 25 Hk |
Bolinder | 1 | 160 | 160 HK |
Damp | 14 | 115 - 650 | 5093 HK |
Diesel | 1 | 160 | 160 HK |
Hein | 1 | 30 | 30 Hk |
Kampen | 1 | 4 | 4 Hk |
Rap | 4 | 8 - 15 | 47 Hk |
Totalt | 25 stk | Samlet | 5683 HK |
Uten damp | 590 HK |
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |