Oslo 1930: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 123: | Linje 123: | ||
|O 39 O ||D. Pioner I ||k. h. ||Tre ||1900 ||111,5 ||20,5 ||10,9 || Damp || 300 ||2 ||Pioner A/S Øvre Slotsgt 27. Oslo | |O 39 O ||D. Pioner I ||k. h. ||Tre ||1900 ||111,5 ||20,5 ||10,9 || Damp || 300 ||2 ||Pioner A/S Øvre Slotsgt 27. Oslo | ||
|- | |- | ||
|} | |||
== Motorfordeling Oslo 1930 == | |||
{| class="wikitable" | |||
|+Motorfordeling Oslo 1930 | |||
|- | |||
! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt''' | |||
|- | |||
| Atlanta || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 HK | |||
|- | |||
|Avance|| 1 || 25 || style="text-align: right;" | 25 Hk | |||
|- | |||
| Bolinder || 1 || 160 || style="text-align: right;" | 160 HK | |||
|- | |||
| Damp || 14 || 115 - 650 || style="text-align: right;" | 5093 HK | |||
|- | |||
|Diesel || 1 || 16 0|| style="text-align: right;" | 160 HK | |||
|- | |||
| Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | |||
|- | |||
| Kampen || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | |||
|- | |||
| Rap || 4 || 8 - 15 || style="text-align: right;" | 47 Hk | |||
|- | |||
| '''Totalt''' || 25 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 5683 HK | |||
|- | |||
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 590 HK | |||
|} | |} |
Revisjonen fra 9. mai 2018 kl. 21:16
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |
Oslo merkedistrikt
Merkedistrikt: Oslo 1930 | |||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggemateriale | Byggeår | L | B | D | Motor | Hk | Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O 1 O | Ms. Hvidfisken | f | Tre | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | Olaf Andersen, m.fl, Oslo |
O 2 O | Solgt til Asker - A 29 AS | ||||||||||
O 3 O | Må. Alfhild | f | Tre | 1916 | 22 | 6 | 3 | Atlanta | 4 | 3 | Fritjof C Pedersen, Oslo |
O 4 O | Må. Thor | f t | Tre | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | Emil Andersen, Oslo |
O 5 O | Solgt til Vartdal - M 20 VD | ||||||||||
O 6 O | D. Vesleper | s hv | Tre | 1919 | 114,3 | 26,7 | 13,9 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 7 O | |||||||||||
O 8 O | Solgt til Onsøy - Ø 9 O | ||||||||||
O 9 O | Solgt til utlandet | ||||||||||
O 10 O | Ms. K.A.J. | t | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 9 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 11 O | Ms. Signe II | t | Tre | 1910 | 49,6 | 19,2 | 8 | Avance | 25 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 12 O | D. Sørkap | h. | Stål | 1908 | 92,4 | 18,2 | 11,1 | Damp | 300 | Aukra Hval, Oslo | |
O 16 O | D. Vestkap | hv | Stål | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
O 17 O | D. Sir Samuel Scott | hv | Stål | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | Norsk Hvalfangst A/S, Oslo |
O 18 O | D. Østkap | hv | Stål | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo |
O 19 O | Solgt til Sør-Audnedal - VA 5 SA | ||||||||||
O 21 O | Solgt til Sandefjord - V 10 S | ||||||||||
O 22 O | D. Klem | hv | Stål | 1911 | 104,1 | 20,1 | 11,8 | Damp | 500 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania |
O 23 O | D Southern Breeze | hv | Stål | 1912 | 150 | 20,8 | 12,5 | Damp | 538 | 2 | S/A Southern Queen, Oslo |
O 24 O | Solgt til Sandefjord - V 8 S | ||||||||||
O 25 O | D. Niord | h | Tre | 1920 | 136,6 | 27,7 | 13,7 | Damp | 180 | 2 | Groths Rederi A/S, Oslo |
O 26 O | D. Vestmanrød | h | Stål | 1919 | 180 | 28,8 | 12,5 | Damp | 115 | 3 | Borre D/S A/S, Oslo |
O 28 O | Solgt til Tønsberg - | ||||||||||
O 29 O | M. Advance | h | Stål | 1920 | 140,4 | 28,6 | 11,3 | Bolinder | 160 | 5 | Lars Fredriksen |
O 30 O | Solgt til Sandefjord - V 9 S | ||||||||||
O 32 O | Solgt til Ålesund - M 75 A | ||||||||||
O 33 O | D. Mari | h. | Stål | 1920 | 166 | 28,5 | 11 | Damp | 400 | 2 | D/S A/S Bjørkhaug, Oslo |
O 34 O | D. Beverø | h. | Stål | 1917 | 173 | 23,2 | 14 | Damp | 420 | 4 | D/S A/S Beverø. Oslo |
O 35 O | Ms. Seløy | h. i . b. | Tre | 1926 | 109 | 23,2 | 11,5 | Skandia | 160 | Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo | |
O 36 O | Solgt til Fana - H 17 FA | ||||||||||
O 37 O | Solgt til Ålesund - M 148 A | ||||||||||
O 38 O | Ms. Fri | f. | Tre | 1914 | 27,9 | 9,6 | 3,8 | Rap | 5 | 1 | karl Karlsen, Sjøgaten 14, Oslo |
O 39 O | D. Pioner I | k. h. | Tre | 1900 | 111,5 | 20,5 | 10,9 | Damp | 300 | 2 | Pioner A/S Øvre Slotsgt 27. Oslo |
Motorfordeling Oslo 1930
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
---|---|---|---|
Atlanta | 1 | 4 | 4 HK |
Avance | 1 | 25 | 25 Hk |
Bolinder | 1 | 160 | 160 HK |
Damp | 14 | 115 - 650 | 5093 HK |
Diesel | 1 | 16 0 | 160 HK |
Hein | 1 | 30 | 30 Hk |
Kampen | 1 | 4 | 4 Hk |
Rap | 4 | 8 - 15 | 47 Hk |
Totalt | 25 stk | Samlet | 5683 HK |
Uten damp | 590 HK |