Oslo 1928: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
|||
Linje 57: | Linje 57: | ||
!'''Merke'''||'''Navn'''||'''Anvendelse'''||'''Byggemateriale'''||'''Byggeår'''||'''L (fot)'''||'''B (fot)'''||'''D (fot)'''||'''Motor'''||'''Hk'''||'''Fangstbåter'''||'''Eiers navn og adresse''' | !'''Merke'''||'''Navn'''||'''Anvendelse'''||'''Byggemateriale'''||'''Byggeår'''||'''L (fot)'''||'''B (fot)'''||'''D (fot)'''||'''Motor'''||'''Hk'''||'''Fangstbåter'''||'''Eiers navn og adresse''' | ||
|- | |- | ||
|O 1 O||Ms. Hvidfisken||f||Tre||1878||33||12,5||6,5||Rap||8||2||Olaf Andersen, m.fl, Oslo | |O 1 O||Ms. Hvidfisken||f.||Tre||1878||33||12,5||6,5||Rap||8||2||Olaf Andersen, m.fl, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 2 O||Ms. Havfisken||f k||Tre||1909||32||12||6||Rap||9||0||Karl Karlsen, Oslo | |O 2 O||Ms. Havfisken||f. k.||Tre||1909||32||12||6||Rap||9||0||Karl Karlsen, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 3 O||Må. Alfhild||f||Tre||1916||22||6||3||Atlanta||4||3||Fritjof C Pedersen, Oslo | |O 3 O||Må. Alfhild||f.||Tre||1916||22||6||3||Atlanta||4||3||Fritjof C Pedersen, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 4 O||Må. Thor||f t||Tre||-||24||7||4||Kampen||4||3||Emil Andersen, Oslo | |O 4 O||Må. Thor||f. t.||Tre||-||24||7||4||Kampen||4||3||Emil Andersen, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 5 O||D. Veslekari||s hv||Tre||1918||125,1||27||14,2||Damp||280||4||S/A Freda, Oslo | |O 5 O||D. Veslekari||s. hv.||Tre||1918||125,1||27||14,2||Damp||280||4||S/A Freda, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 6 O||D. Vesleper||s hv||Tre||1919||114,3||26,7||13,9||Damp||280||4||S/A Freda, Oslo | |O 6 O||D. Vesleper||s. hv.||Tre||1919||114,3||26,7||13,9||Damp||280||4||S/A Freda, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 9 O||Mk. Emma||t||Tre||1903||50||15,6||7,3||Hein||30||0|| | |O 9 O||Mk. Emma||t.||Tre||1903||50||15,6||7,3||Hein||30||0||Karl A Jensen A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 10 O||Ms. K.A.J.||t||Tre||1919||36,5||14,6||5,9||Rap|| | |O 10 O||Ms. K.A.J.||t.||Tre||1919||36,5||14,6||5,9||Rap||15||0||Karl A Jensen A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 11 O||Ms. Signe II||t||Tre||1910||49,6||19,2||8||Avance||25||0||Karl A Jensen A/S, Oslo | |O 11 O||Ms. Signe II||t.||Tre||1910||49,6||19,2||8||Avance||25||0||Karl A Jensen A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 12 O ||D. Sørkap ||h. ||Stål ||1908 ||92,4 ||18,2 ||11,1 ||Damp ||300 || 0 | |O 12 O ||D. Sørkap ||h. ||Stål ||1908 ||92,4 ||18,2 ||11,1 ||Damp ||300 || 0 | ||
| | |Aukra Hval, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 16 O||D. Vestkap||hv||Stål||1909||95,6||19,2||11||Damp||300||0||Aukra Hval, Oslo | |O 16 O||D. Vestkap||hv.||Stål||1909||95,6||19,2||11||Damp||300||0||Aukra Hval, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 17 O||D. Sir Samuel Scott||hv||Stål||1908||101,1||18,8||10,7||Damp||300||0||Norsk Hvalfangst A/S, Oslo | |O 17 O||D. Sir Samuel Scott||hv.||Stål||1908||101,1||18,8||10,7||Damp||300||0||Norsk Hvalfangst A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 18 O||D. Østkap||hv||Stål||1911||97,3||19,5||11,2||Damp||350||0||Aukra Hval A/S, Oslo | |O 18 O||D. Østkap||hv.||Stål||1911||97,3||19,5||11,2||Damp||350||0||Aukra Hval A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 19 O||Ms. Tordenskjold||f||Tre||1904||31||11||6|| | |O 19 O||Ms. Tordenskjold||f.||Tre||1904||31||11||6||Rap||15||0||Lars Fjeld, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 22 O||D. Klem||hv||Stål||1911||104,1||20,1||11,8||Damp||500||0||A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania | |O 22 O||D. Klem||hv.||Stål||1911||104,1||20,1||11,8||Damp||500||0||A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania | ||
|- | |- | ||
|O 23 O||D Southern Breeze||hv||Stål||1912||150||20,8||12,5||Damp||538||2||S/A Southern Queen, Oslo | |O 23 O||D Southern Breeze||hv.||Stål||1912||150||20,8||12,5||Damp||538||2||S/A Southern Queen, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 25 O||D. Aspholm||h||Tre||1920||136,6||27,7||13,7||Damp||180||2||Groths Rederi A/S, Oslo | |O 25 O||D. Aspholm||h.||Tre||1920||136,6||27,7||13,7||Damp||180||2||Groths Rederi A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 26 O||D. Vestmanrød||h||Stål||1919||180||28,8||12,5||Damp||115||3||Borre D/S A/S, Oslo | |O 26 O||D. Vestmanrød||h.||Stål||1919||180||28,8||12,5||Damp||115||3||Borre D/S A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 28 O||D. Treff||hv||Stål||1925||117||21,9||13,5||Damp||650||0||A/S Norsk Hvalfangst, Oslo | |O 28 O||D. Treff||hv.||Stål||1925||117||21,9||13,5||Damp||650||0||A/S Norsk Hvalfangst, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 29 O||M. Advance||h||Stål||1920||140,4||28,6||11,3||Bolinder||160||5||Lars Fredriksen | |O 29 O||M. Advance||h.||Stål||1920||140,4||28,6||11,3||Bolinder||160||5||Lars Fredriksen | ||
|- | |- | ||
|O 32 O || Mk. Acta ||h. ||Stål ||1900 ||135,5 ||22,7 ||13,8 ||Damp ||480 ||6 ||A/S Acta, Oslo | |O 32 O || Mk. Acta ||h. ||Stål ||1900 ||135,5 ||22,7 ||13,8 ||Damp ||480 ||6 ||A/S Acta, Oslo | ||
Linje 107: | Linje 107: | ||
|Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo | |Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo | ||
|- | |- | ||
|O 37 O ||Mk. Polarbjørn ||i ||Tre ||1919 ||123,6 ||26,9 ||13,2 ||Diesel ||160 ||6 ||Karl Norbeck, Oslo | |O 37 O ||Mk. Polarbjørn ||i. ||Tre ||1919 ||123,6 ||26,9 ||13,2 ||Diesel ||160 ||6 ||Karl Norbeck, Oslo | ||
|} | |} | ||
Linje 115: | Linje 115: | ||
|- | |- | ||
! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt''' | ! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt''' | ||
|- | |- | ||
| Atlanta || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 HK | | Atlanta || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 HK | ||
|- | |- | ||
| Avance || 1 || 25 || style="text-align: right;" | 25 Hk | |Avance|| 1 || 25 || style="text-align: right;" | 25 Hk | ||
|- | |- | ||
| Bolinder || 1 || 160 || style="text-align: right;" | 160 HK | | Bolinder || 1 || 160 || style="text-align: right;" | 160 HK | ||
|- | |- | ||
| Damp || 14 || 115 - 650 || style="text-align: right;" | | | Damp || 14 || 115 - 650 || style="text-align: right;" | 5093 HK | ||
|- | |||
|Diesel | |||
|1 | |||
|160 | |||
|160 HK | |||
|- | |- | ||
| Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | | Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | ||
Linje 130: | Linje 133: | ||
| Kampen || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | | Kampen || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | ||
|- | |- | ||
| Rap || | | Rap || 4 || 8 - 15 || style="text-align: right;" | 47 Hk | ||
|- | |- | ||
| '''Totalt''' || 25 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | | | '''Totalt''' || 25 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 5683 HK | ||
|- | |- | ||
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | | | colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 590 HK | ||
|} | |} |
Revisjonen fra 9. mai 2018 kl. 21:13
Oslo pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |
Oslo merkedistrikt
Merke | Navn | Anvendelse | Byggemateriale | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Hk | Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
O 1 O | Ms. Hvidfisken | f. | Tre | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | Olaf Andersen, m.fl, Oslo |
O 2 O | Ms. Havfisken | f. k. | Tre | 1909 | 32 | 12 | 6 | Rap | 9 | 0 | Karl Karlsen, Oslo |
O 3 O | Må. Alfhild | f. | Tre | 1916 | 22 | 6 | 3 | Atlanta | 4 | 3 | Fritjof C Pedersen, Oslo |
O 4 O | Må. Thor | f. t. | Tre | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | Emil Andersen, Oslo |
O 5 O | D. Veslekari | s. hv. | Tre | 1918 | 125,1 | 27 | 14,2 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 6 O | D. Vesleper | s. hv. | Tre | 1919 | 114,3 | 26,7 | 13,9 | Damp | 280 | 4 | S/A Freda, Oslo |
O 9 O | Mk. Emma | t. | Tre | 1903 | 50 | 15,6 | 7,3 | Hein | 30 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 10 O | Ms. K.A.J. | t. | Tre | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 15 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 11 O | Ms. Signe II | t. | Tre | 1910 | 49,6 | 19,2 | 8 | Avance | 25 | 0 | Karl A Jensen A/S, Oslo |
O 12 O | D. Sørkap | h. | Stål | 1908 | 92,4 | 18,2 | 11,1 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
O 16 O | D. Vestkap | hv. | Stål | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | Aukra Hval, Oslo |
O 17 O | D. Sir Samuel Scott | hv. | Stål | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | Norsk Hvalfangst A/S, Oslo |
O 18 O | D. Østkap | hv. | Stål | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | Aukra Hval A/S, Oslo |
O 19 O | Ms. Tordenskjold | f. | Tre | 1904 | 31 | 11 | 6 | Rap | 15 | 0 | Lars Fjeld, Oslo |
O 22 O | D. Klem | hv. | Stål | 1911 | 104,1 | 20,1 | 11,8 | Damp | 500 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst v/ A. T. Falkenberg, Kristiania |
O 23 O | D Southern Breeze | hv. | Stål | 1912 | 150 | 20,8 | 12,5 | Damp | 538 | 2 | S/A Southern Queen, Oslo |
O 25 O | D. Aspholm | h. | Tre | 1920 | 136,6 | 27,7 | 13,7 | Damp | 180 | 2 | Groths Rederi A/S, Oslo |
O 26 O | D. Vestmanrød | h. | Stål | 1919 | 180 | 28,8 | 12,5 | Damp | 115 | 3 | Borre D/S A/S, Oslo |
O 28 O | D. Treff | hv. | Stål | 1925 | 117 | 21,9 | 13,5 | Damp | 650 | 0 | A/S Norsk Hvalfangst, Oslo |
O 29 O | M. Advance | h. | Stål | 1920 | 140,4 | 28,6 | 11,3 | Bolinder | 160 | 5 | Lars Fredriksen |
O 32 O | Mk. Acta | h. | Stål | 1900 | 135,5 | 22,7 | 13,8 | Damp | 480 | 6 | A/S Acta, Oslo |
O 33 O | D. Mari | h. | Stål | 1920 | 166 | 28,5 | 11 | Damp | 400 | 2 | D/S A/S Bjørkhaug, Oslo |
O 34 O | D. Beverø | h. | Stål | 1917 | 173 | 23,2 | 14 | Damp | 420 | 2 | D/S A/S Beverø. Oslo |
O 35 O | Ms. Seløy | h. i . b. | Tre | 1926 | 109 | 23,2 | 11,5 | Skandia | 160 | 4 | Det Norske Fangstkompani A/S, Oslo |
O 37 O | Mk. Polarbjørn | i. | Tre | 1919 | 123,6 | 26,9 | 13,2 | Diesel | 160 | 6 | Karl Norbeck, Oslo |
Motorfordeling Oslo 1928
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
---|---|---|---|
Atlanta | 1 | 4 | 4 HK |
Avance | 1 | 25 | 25 Hk |
Bolinder | 1 | 160 | 160 HK |
Damp | 14 | 115 - 650 | 5093 HK |
Diesel | 1 | 160 | 160 HK |
Hein | 1 | 30 | 30 Hk |
Kampen | 1 | 4 | 4 Hk |
Rap | 4 | 8 - 15 | 47 Hk |
Totalt | 25 stk | Samlet | 5683 HK |
Uten damp | 590 HK |