Siste endringer
Hopp til navigering
Hopp til søk
På denne siden vises de siste endringene i wikien.
Liste over forkortelser:
- N
- Denne redigeringen opprettet en ny side (se også liste over nye sider)
- m
- Dette er en mindre endring
- b
- Denne redigeringen ble gjort av en bot
- «(±123)»
- Sidestørrelsen ble endret med så mange byte
14. des. 2024
16:00 | Opplastingslogg Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:Autonautilus.png |
N 15:59 | Autonautilus diffhist +4 578 Toro Andersen diskusjon bidrag (Ny side: ''Fra Volund 1955'' '''Den første utenbordsmotor.''' I 1901 fikk ingeniør Paul Ducassou, Neuilly, i Frankrike patent (Norsk patent nr. 10804) på en «''anordning for svingning av propellen på motorbåter enten for hånd eller ved båtens maskin''». Dette er det første patent på en «utenbordsmotor» hvormed man oppnådde styring uten anvendelse av ror. Patentet ble utnyttet av firmaet Société du Propulseur Amovible, sur Seine, som satte i gang fabrikasjon av lette m…) |
12. des. 2024
20:25 | Om tændkuler og forbrændingsrum diffhist +86 Toro Andersen diskusjon bidrag |
20:12 | Opplastingslogg Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Figur 17.png |
20:02 | Tidlige motorer i Norge diffhist +47 Toro Andersen diskusjon bidrag |
10. des. 2024
|
22:08 | (Opplastingslogg) [Toro Andersen (5×)] | |||
|
22:08 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Formel 3.png | ||||
|
21:53 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Matte 2.png | ||||
|
21:52 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Matte 1.png | ||||
|
18:09 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 Tu Fig 16.png | ||||
|
18:08 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Fig 15.png |
18:23 | Om tændkuler og forbrændingsrum diffhist −32 Toro Andersen diskusjon bidrag |
9. des. 2024
8. des. 2024
|
N 22:17 | Om tændkuler og forbrændingsrum 2 endringer historikk +13 582 [Toro Andersen (2×)] | |||
|
22:17 (nå | forrige) −7 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering | ||||
N |
|
21:39 (nå | forrige) +8 478 Toro Andersen diskusjon bidrag (Ny side: Hornsby anvender for maskiner mindre end 5 HK den i fig. 8 i horisontal projektion gjengivne kule, bestaaende av en cylinder med næsten plane bunder og den ceylindriske del indvendig forsynet med paa langs gaaende fjærer. alt=Figur 8|ingen|miniatyr|Figur 8 Fra den ene gav utgaar en lang, smal hals, som med en flens slutter til det ikke avkjølte cylinderlaag. Paa den cylindriske del er anbragt et vandavkjølet mundstykke, gjennem hvilket oljen ind--…) Tagg: Visuell redigering |
|
21:38 | (Opplastingslogg) [Toro Andersen (4×)] | |||
|
21:38 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 TU Fig 8.png | ||||
|
21:08 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1918 Norsk Motor.png | ||||
|
21:05 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1918 Catrinehavns Værft.png | ||||
|
12:11 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1919 Jan NHST 021119.png |
|
11:40 | Motofabriken Jan 3 endringer historikk +2 203 [Toro Andersen (3×)] | |||
|
11:40 (nå | forrige) +472 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering | ||||
|
11:16 (nå | forrige) +55 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering | ||||
|
11:08 (nå | forrige) +974 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering |
6. des. 2024
|
N 21:18 | Tidlige motorer i Norge 2 endringer historikk +914 [Toro Andersen (2×)] | |||
|
21:18 (nå | forrige) +65 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering | ||||
N |
|
19:57 (nå | forrige) +412 Toro Andersen diskusjon bidrag (Ny side: Liste over tidlige motorer i Norge. {| class="wikitable" |+Motorer i Norge på 1800-tallet !Årstall !Motor !Ytelse !Produsent !Eier / Bruker !Notat |- |1878 |Gassmotor |2 HK |Otto |Det kongelige norske frederiks universitet |Det Kjemiske Laboratorium |- |1879 |Gassmotor | | |Boktrykker Jacobsen |Brukes i frimerkeproduksjon for Postvæsnet |- |1890 |Gassmotor | | |Trondhjems Strafamstalt | |- | | | | | | |}) Tagg: Visuell redigering |
|
20:38 | (Opplastingslogg) [Toro Andersen (4×)] | |||
|
20:38 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1897 Kristiania Skofabrik.png | ||||
|
19:19 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1893 L. A. Enger patent.png | ||||
|
16:40 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:Ørnen Wejset.png | ||||
|
11:55 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1902 Wejset 2 takter.png |
N 15:48 | Kategori:Artikkel diffhist +80 Toro Andersen diskusjon bidrag (Ny side: Sider i Wikien som inneholder tekst fra artikler i aviser, bøker eller magasin.) |
5. des. 2024
|
N 23:31 | Den norske fiskeri-motor femti år 4 endringer historikk +16 471 [Toro Andersen (4×)] | |||
|
23:31 (nå | forrige) +15 459 Toro Andersen diskusjon bidrag Tagg: Visuell redigering | ||||
|
22:57 (nå | forrige) −2 Toro Andersen diskusjon bidrag | ||||
|
22:57 (nå | forrige) −95 Toro Andersen diskusjon bidrag | ||||
N |
|
22:54 (nå | forrige) +1 109 Toro Andersen diskusjon bidrag (Ny side: Artikkel fra Bergens Tidende - Lørdag 7. februar 1953. | «Motoralderen» går ikke mer enn 75 år tilbake i tiden. På disse år har motoren revolusjonert samferdsel og næ- | — ringsliv både ute i verden og her hos oss. Tenk bare på for- - — holdene i de norske fiskerier. For 50 år siden måtte de ta - — seg fram med seil og årer så å si overalt, Bare en og annen — dampbåt var å se, Fra 1948 forteller statistikken at vi — hadde 12,421 motorfartøyer som…) Tagg: Visuell redigering |
22:48 | H.P. Andresen & Co diffhist +1 489 Toro Andersen diskusjon bidrag |
|
21:55 | (Opplastingslogg) [Toro Andersen (3×)] | |||
|
21:55 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 Fig 10 - Danette.png | ||||
|
21:54 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 Fig 9 - Dan motoren.png | ||||
|
21:53 Toro Andersen diskusjon bidrag lastet opp Fil:1914 Fig 8 - Dan motor.png |
21:31 | Isidor Nielsen diffhist +5 Toro Andersen diskusjon bidrag |