F - H Hammerfest
Hammerfest 1920
Merke
|
Navn
|
Annvendelse
|
Byggeår
|
L
|
B
|
D
|
Motor
|
Ytelse
|
Fangstbåter
|
Eier
|
F 1 H
|
Dk. Drott
|
isfa.
|
1906
|
86,8
|
21,3
|
10,2
|
Damp
|
75
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 2 H
|
Mk. Venus
|
isfa.
|
1893
|
69,1
|
19
|
9,2
|
Bolinder
|
65
|
2
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 3 H
|
Ms. Brødrene
|
kf.
|
1915
|
41,5
|
14,5
|
ca 8
|
Dan
|
14
|
3
|
Partr. Einar Lunga, Hammerfest
|
F 4 H
|
Ms. Heros
|
kf.
|
1915
|
39
|
14
|
ca 6
|
Heros
|
9
|
2
|
Almar Andreassen, Hammerfest
|
F 5 H
|
Dk. Sælen
|
isfa.
|
1910
|
92,7
|
22,2
|
11,3
|
Damp
|
75
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 6 H
|
Mj. Hortensia
|
isfa.
|
1880
|
61,3
|
18,5
|
7,2
|
Bolinder
|
30
|
2
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 7 H
|
Mk. Alfred Edvard
|
isfa.
|
1879
|
75,2
|
20,4
|
9,5
|
Bolinder
|
80
|
3
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 8 H
|
Mk Beta
|
isfa.
|
1880
|
76,6
|
20,1
|
10,3
|
Bolinder
|
80
|
3
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 9 H
|
Mk Wild FLower
|
isfa.
|
1885
|
77,8
|
20,8
|
11,5
|
Bolinder
|
60
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 10 H
|
Ms Flid
|
trp. kf.
|
1907
|
43
|
13,5
|
7,5
|
Bolinder
|
20
|
4
|
Johan Paulsen, Hammerfest
|
F 11 H
|
Mk Gustav
|
trp. atrp.
|
1887
|
70,6
|
18,7
|
8,9
|
Skandia
|
25
|
1
|
Sigvald Sørensen, Hammerfest
|
F 12 H
|
Mk. Bolinder
|
trp. hf.
|
1895
|
58.6
|
18,6
|
7,1
|
Bolinder
|
25
|
1
|
Anton Sevenius Svane, Hammerfest
|
F 13 H
|
Mk. Fremad
|
trp. atrp. hs.
|
1906
|
44
|
13,9
|
7,7
|
Grei
|
16/20
|
3
|
Partr. Havnefoged E. Ellefsen, Hammerfest
|
F 14 H
|
Ms. Tryg
|
kf.
|
1916
|
30,5
|
10,4
|
5,3
|
Dan
|
6
|
0
|
Elling Moberg, Hammerfest
|
F 15 H
|
Ms. Rap
|
kf.
|
1918
|
23
|
7
|
4,5
|
Rap
|
5
|
1
|
Partr. Hans Johansen, Mollen, Hammerfest
|
F 16 H
|
Må. Eira
|
fjf.
|
1880
|
20,3
|
5
|
1,6
|
Rap
|
4
|
0
|
Partr. Otto Carlsen, Hammerfest
|
F 17 H
|
Ms. Jenny
|
trp. atrp.
|
1910
|
53,5
|
16,8
|
7
|
Skandia
|
12
|
1
|
Andreas Jakobsen, Hammerfest
|
F 18 H
|
Mk. Grei
|
kf.
|
1906
|
23
|
10
|
6
|
Alpha
|
3
|
1
|
Andreas Jakobsen, Hammerfest
|
F 19 H
|
Ms. Margrethe II
|
trp. isfa.
|
1888
|
52,1
|
16,7
|
6,4
|
Grei
|
16
|
3
|
Partr. Einar Johansen, Breivikbotten
|
F 20 H
|
Ms. Sirius
|
trp. atrp.
|
1898
|
50
|
18
|
7
|
Grei
|
32
|
1
|
Partr. Johan Edvardsen, Hammerfest
|
F 21 H
|
Ms. Larik
|
kf.
|
?
|
31
|
11
|
4,5
|
Gideon
|
11
|
1
|
A. Einan, Hammerfest
|
F 22 H
|
D. Frithjoff
|
isfa.
|
1906
|
92,4
|
22,2
|
10
|
Damp
|
75,5
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 23 H
|
D. Sverre
|
isfa.
|
1903
|
91,9
|
22
|
9,2
|
Damp
|
63
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 24 H
|
Mk. William Butt
|
isfa
|
1884
|
78,7
|
21
|
10,3
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 25 H
|
Mk. Success
|
isfa.
|
1881
|
75,5
|
20,4
|
10,3
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 26 H
|
Mk. Susan
|
isfa.
|
1885
|
77
|
19,7
|
10
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 27 H
|
Mk. Liv 2
|
fjf. kf.
|
1917
|
32
|
8
|
2
|
Grei
|
7
|
1
|
Partr. Karl Rønbæk, Hammerfest
|
F 28 H
|
Ms. Sofie
|
kf.
|
1913
|
34
|
12
|
5
|
Bolinder
|
8
|
1
|
Chr. Christensen, Hammerfest
|
F 29 H
|
Ms. Ternen
|
fjf.
|
1912
|
22
|
7
|
2,5
|
Kvik
|
4
|
0
|
Edvard Chr. Dahlbom, Hammerfest
|
Merke
|
Navn
|
Annvendelse
|
Byggeår
|
L
|
B
|
D
|
Motor
|
Ytelse
|
Fangstbåter
|
Eier
|
Byggeår eldst - nyest
|
1879 - 1918
|
Lengde min - maks
|
20,3 - 92,7
|
Ytelse min - maks
|
3 HK - 80 HK
|
Motorfordeling 1920 - Hammerfest
Merkedistrikt: Hammerfest 1920
|
Motor |
Antall |
Hk min / max |
Hk Totalt
|
Bolinder |
11 |
8 - 80 |
488 Hk
|
Grei |
4 |
7 - 32 |
75 Hk
|
Damp |
4 |
63 - 75 |
287,5 Hk
|
Dan |
2 |
6 - 14 |
20 Hk
|
Rap |
2 |
4 - 5 |
9 Hk
|
Skandia |
2 |
12 - 25 |
37 Hk
|
Heros |
1 |
9 |
9 Hk
|
Alpha |
1 |
3 |
3 Hk
|
Gideon |
1 |
11 |
11 Hk
|
Kvik |
1 |
4 |
4 Hk
|
Totalt |
29 stk |
Samlet |
943,5 Hk
|
|
Uten damp |
656 Hk
|
I Hammerfest var det Bolinder som var mest utbredt både i antall og ytelse. De to minste båtene var utstyrt med Rap, og de to største hadde damp. Alle båter over 60 fot hadde enten Bolinder eller damp.