Finnmark pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 |
1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 |
1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 |
1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 |
1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 |
1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 |
1994 | 1996
F - H Hammerfest
Hammerfest 1920
Merke
|
Navn
|
Annvendelse
|
Byggeår
|
L
|
B
|
D
|
Motor
|
Ytelse
|
Fangstbåter
|
Eier
|
F 1 H
|
Dk. Drott
|
isfa.
|
1906
|
86,8
|
21,3
|
10,2
|
Damp
|
75
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 2 H
|
Mk. Venus
|
isfa.
|
1893
|
69,1
|
19
|
9,2
|
Bolinder
|
65
|
2
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 3 H
|
Ms. Brødrene
|
kf.
|
1915
|
41,5
|
14,5
|
ca 8
|
Dan
|
14
|
3
|
Partr. Einar Lunga, Hammerfest
|
F 4 H
|
Ms. Heros
|
kf.
|
1915
|
39
|
14
|
ca 6
|
Heros
|
9
|
2
|
Almar Andreassen, Hammerfest
|
F 5 H
|
Dk. Sælen
|
isfa.
|
1910
|
92,7
|
22,2
|
11,3
|
Damp
|
75
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 6 H
|
Mj. Hortensia
|
isfa.
|
1880
|
61,3
|
18,5
|
7,2
|
Bolinder
|
30
|
2
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 7 H
|
Mk. Alfred Edvard
|
isfa.
|
1879
|
75,2
|
20,4
|
9,5
|
Bolinder
|
80
|
3
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 8 H
|
Mk Beta
|
isfa.
|
1880
|
76,6
|
20,1
|
10,3
|
Bolinder
|
80
|
3
|
A. Finckenhagen, Hammerfest
|
F 9 H
|
Mk Wild FLower
|
isfa.
|
1885
|
77,8
|
20,8
|
11,5
|
Bolinder
|
60
|
4
|
Feddersen & Nissen, Hammerfest
|
F 10 H
|
Ms Flid
|
trp. kf.
|
1907
|
43
|
13,5
|
7,5
|
Bolinder
|
20
|
4
|
Johan Paulsen, Hammerfest
|
F 11 H
|
Mk Gustav
|
trp. atrp.
|
1887
|
70,6
|
18,7
|
8,9
|
Skandia
|
25
|
1
|
Sigvald Sørensen, Hammerfest
|
F 12 H
|
Mk. Bolinder
|
trp. hf.
|
1895
|
58.6
|
18,6
|
7,1
|
Bolinder
|
25
|
1
|
Anton Sevenius Svane, Hammerfest
|
F 13 H
|
Mk. Fremad
|
trp. atrp. hs.
|
1906
|
44
|
13,9
|
7,7
|
Grei
|
16/20
|
3
|
Partr. Havnefoged E. Ellefsen, Hammerfest
|
F 14 H
|
Ms. Tryg
|
kf.
|
1916
|
30,5
|
10,4
|
5,3
|
Dan
|
6
|
0
|
Elling Moberg, Hammerfest
|
F 15 H
|
Ms. Rap
|
kf.
|
1918
|
23
|
7
|
4,5
|
Rap
|
5
|
1
|
Partr. Hans Johansen, Mollen, Hammerfest
|
F 16 H
|
Må. Eira
|
fjf.
|
1880
|
20,3
|
5
|
1,6
|
Rap
|
4
|
0
|
Partr. Otto Carlsen, Hammerfest
|
F 17 H
|
Ms. Jenny
|
trp. atrp.
|
1910
|
53,5
|
16,8
|
7
|
Skandia
|
12
|
1
|
Andreas Jakobsen, Hammerfest
|
F 18 H
|
Mk. Grei
|
kf.
|
1906
|
23
|
10
|
6
|
Alpha
|
3
|
1
|
Andreas Jakobsen, Hammerfest
|
F 19 H
|
Ms. Margrethe II
|
trp. isfa.
|
1888
|
52,1
|
16,7
|
6,4
|
Grei
|
16
|
3
|
Partr. Einar Johansen, Breivikbotten
|
F 20 H
|
Ms. Sirius
|
trp. atrp.
|
1898
|
50
|
18
|
7
|
Grei
|
32
|
1
|
Partr. Johan Edvardsen, Hammerfest
|
F 21 H
|
Ms. Larik
|
kf.
|
?
|
31
|
11
|
4,5
|
Gideon
|
11
|
1
|
A. Einan, Hammerfest
|
F 22 H
|
D. Frithjoff
|
isfa.
|
1906
|
92,4
|
22,2
|
10
|
Damp
|
75,5
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 23 H
|
D. Sverre
|
isfa.
|
1903
|
91,9
|
22
|
9,2
|
Damp
|
63
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 24 H
|
Mk. William Butt
|
isfa
|
1884
|
78,7
|
21
|
10,3
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 25 H
|
Mk. Success
|
isfa.
|
1881
|
75,5
|
20,4
|
10,3
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 26 H
|
Mk. Susan
|
isfa.
|
1885
|
77
|
19,7
|
10
|
Bolinder
|
40
|
4
|
G. Robertson, Hammerfest
|
F 27 H
|
Mk. Liv 2
|
fjf. kf.
|
1917
|
32
|
8
|
2
|
Grei
|
7
|
1
|
Partr. Karl Rønbæk, Hammerfest
|
F 28 H
|
Ms. Sofie
|
kf.
|
1913
|
34
|
12
|
5
|
Bolinder
|
8
|
1
|
Chr. Christensen, Hammerfest
|
F 29 H
|
Ms. Ternen
|
fjf.
|
1912
|
22
|
7
|
2,5
|
Kvik
|
4
|
0
|
Edvard Chr. Dahlbom, Hammerfest
|
Merke
|
Navn
|
Annvendelse
|
Byggeår
|
L
|
B
|
D
|
Motor
|
Ytelse
|
Fangstbåter
|
Eier
|
Byggeår eldst - nyest
|
1879 - 1918
|
Lengde min - maks
|
20,3 - 92,7
|
Ytelse min - maks
|
3 HK - 80 HK
|
Motorfordeling 1920 - Hammerfest
Merkedistrikt: Hammerfest 1920
|
Motor
|
Antall
|
Hk min / max
|
Hk Totalt
|
Bolinder |
11 |
8 - 80 |
488 Hk
|
Grei |
4 |
7 - 32 |
75 Hk
|
Damp |
4 |
63 - 75 |
287,5 Hk
|
Dan |
2 |
6 - 14 |
20 Hk
|
Rap |
2 |
4 - 5 |
9 Hk
|
Skandia |
2 |
12 - 25 |
37 Hk
|
Heros |
1 |
9 |
9 Hk
|
Alpha |
1 |
3 |
3 Hk
|
Gideon |
1 |
11 |
11 Hk
|
Kvik |
1 |
4 |
4 Hk
|
Totalt |
29 stk |
Samlet |
943,5 Hk
|
|
Uten damp |
656 Hk
|
I Hammerfest var det Bolinder som var mest utbredt både i antall og ytelse. De to minste båtene var utstyrt med Rap, og de to største hadde damp. Alle båter over 60 fot hadde enten Bolinder eller damp.
F - VS Vadsø
Merkedistrikt: Vadsø 1920
|
Merke |
Navn |
Anvendelse |
Byggeår |
L (fot) |
B (fot) |
D (fot) |
Motor |
Hk |
Fangstbåter |
Eiers navn og adresse
|
F 1 VS |
Mk. Nordvaranger |
isfa. |
1911 |
48,5 |
18,6 |
7,4 |
Hein |
36 |
1 |
K. M. Kjeldsen, Vadsø
|
F 2 VS |
Mk. Turist |
atrp. fjf. |
1909 |
47,2 |
14,4 |
61 |
Hein |
26 |
0 |
K. M. Kjeldsen, Vadsø
|
F 3 VS |
Mk. Skandia |
atrp. |
1902 |
38,2 |
13,1 |
4,7 |
Skandia |
15 |
0 |
K. M. Kjeldsen, Vadsø
|
F 4 VS |
Mk. Elly |
f. fjf. |
- |
42 |
15 |
6 |
Rap |
18 |
|
Partr. Andreas Metlie, Vadsø
|
F 5 VS |
Ms. Johan Arnet |
fjf. kf. |
1917 |
30.5 |
12 |
4 |
Dan |
8 |
0 |
Isak Johansen, Vadsø
|
F 6 VS |
Mk. Brødrene |
fjf. kf. |
1916 |
34
|
11 |
4,5 |
Rap |
9 |
0 |
Partr. Fredrik Betze, Vadsø
|
F 7 VS |
Mk. Vadsø |
kf. |
1920 |
43 |
11,2 |
4,5 |
Rap |
12 |
1 |
Paul Pohjola, Vadsø
|
F 8 VS |
8/å |
kf. |
1914 |
28 |
7 |
3,5 |
- |
- |
0 |
Aksel Auno, Vadsø
|
F 9 VS |
Ms. Duen |
kf. |
1912 |
32 |
12 |
5 |
Alpha |
11 |
0 |
Johan Erhard Bohinen, Vadsø
|
F 10 VS |
Mk. Prins Karl |
fjf. kf. |
1911 |
51 |
16 |
7 |
Bolinder |
20 |
2 |
Partr. Frants Meti, Vadsø
|
F 11 VS |
Ms. Sørvær |
kf. fjf. |
1912 |
31 |
10,5 |
4,5 |
Elefant |
7 |
1 |
Møller Zahl, Vadsø
|
F 12 VS |
Ms. Alpen |
atrp. |
1918 |
40 |
14 |
6 |
Populær |
12 |
0 |
Johan Grønvigh, Vadsø
|
F 13 VS |
Mk. Glimt |
kf. |
1904 |
52 |
16 |
8 |
Skandia |
30 |
0 |
Saralf Haldorsen, Vadsø
|
F 14 VS |
Mk. Svanen |
hf. kf. |
1913 |
30 |
13 |
5 |
Rap |
9 |
0 |
Johan Moen. Vadsø
|
F 15 VS |
Ms. Delfin |
hf. fjf. |
1914 |
40 |
15 |
8 |
Bolinder |
15 |
1 |
Henrik Vilmi, Vadsø
|
F 16 VS |
Ms. Ankenes |
kf. |
1915 |
36 |
12 |
7,5 |
Bolinder |
12 |
0 |
Andreas Moe, Vadsø
|
F 17 VS |
Mk. Alken |
kf. |
- |
45 |
13,5 |
4,5 |
Alpha |
14 |
1 |
Ludvik Pedersen, Vadsø
|
F 18 VS |
Ms. Liljen |
lsj. |
1913 |
48,6 |
3,7 |
6,9 |
Bolinder |
32 |
3 |
Partr. Albert Metlie, Vadsø
|
F 19 VS |
Ms. Æmmæ |
kf. atrp. |
1914 |
42,7 |
14,4 |
6 |
Dan |
15 |
2 |
Kristian Vikki, Vadsø
|
F 20 VS |
Mk. Sjølivet |
kf. |
1909 |
52 |
15 |
7,5 |
Bolinder |
20 |
3 |
Petter Morki, Vadsø
|
F 21 VS |
Ms. Fremad |
kf. fjf.
|
1914 |
32 |
11,5 |
4 |
Rap |
7 |
0 |
Partr. Franz Hildonen, Vadsø
|
F 22 VS |
Mk. Norge |
kf. trp.
|
1916 |
39 |
14 |
4 |
Populær |
10 |
1 |
Hans O. Larsen, Vadsø
|
F 23 VS |
Ms. Magna |
fjf. lsj. |
1907 |
38
|
14 |
6 |
Bolinder |
15 |
1 |
Partr. Hans Marki, Vadsø
|
F 24 VS |
8/å. - |
fjf. |
1907 |
30 |
8 |
3 |
- |
- |
0 |
Karl Biedilæ, Vadsø
|
F 25 VS |
Ms. Viking |
atrp. trp.
|
1907 |
45 |
15 |
6 |
Grei |
26 |
2 |
Oskar Nilsen, Vadsø
|
F 26 VS |
Mk. Njørd |
kf.
|
1913 |
40 |
14 |
5,4 |
Dan |
10 |
1 |
Johan A. Wara, Vadsø
|
F 27 VS |
8/å. |
fjf. |
- |
30,3 |
6,7 |
1,9 |
- |
|
0 |
Hans Nicolai Hansen, Vadsø
|
F 28 VS |
Mk. Evald |
kf. fjf. |
1910
|
41,7 |
15,7 |
6,3 |
Wichmann |
20 |
3 |
Richard Begola, Vadsø
|
F 29 VS |
Ms. Haabet |
kf. |
1907 |
44,7 |
14 |
4,8 |
Alpha |
14 |
0 |
Arnt Værriø, Vadsø
|
F 30 VS |
Mk. Walnesfjord |
kf. hf.
|
1916 |
36,6 |
14 |
7,5 |
Bolinder |
20 |
1 |
Petter Dørmænen, Vadsø
|
F 31 VS |
Ms. Lynet |
kf. hf. |
1902 |
45 |
13 |
9 |
Populær |
10 |
0 |
Partrederi Kefas Korvanen, Vadsø
|
F 32 VS |
Ms. Gerda |
kf. hf |
1910 |
40 |
11 |
8 |
Bolinder |
12 |
2 |
Alfred Ristimella, Vadsø
|
F 33 VS |
Ms. Sverre |
fjf. kf. |
1912 |
34 |
12 |
6 |
Dan |
8 |
0 |
Rudolf Korbi, Vadsø
|
F 34 VS |
Ms. Sollys |
hf. fjf. |
1914 |
35,5 |
12,5 |
5 |
Rap |
12 |
0 |
Oluf Hildonen, Vadsø,
|
F 35 VS |
Ms. Nevada |
kf. |
1900 |
42 |
13,5 |
6 |
Bolinder |
12 |
2 |
Partrederi Fredrik Wara, Vadsø
|
F 36 VS |
Ms. Viggo |
fjf. |
1907 |
43,6 |
13,8 |
4,3 |
Bolinder |
12 |
1 |
Partrederi Alfred Methi, Vadsø
|
F 37 VS |
Ms. Leif |
fjf. kf. |
1913 |
30 |
10 |
3 |
Dan |
6 |
0 |
Arnt Bjerck, Vadsø
|
F 38 VS |
6/å - |
fjf. |
- |
25 |
6,5 |
3 |
- |
- |
3 |
Isak Seppalæ, Vadsø
|
F 39 VS |
Mk. Solon |
kf.
|
1920 |
41 |
14 |
6,7 |
Alpha |
14 |
1 |
Alfred Andersen, Vadsø
|
F 40 VS |
Havanden |
kf. |
1914 |
35 |
12 |
5 |
Hein |
10 |
1 |
Partrederi Oluf Vara
|
F 41 VS |
Mk. Bernice |
kf.
|
1916 |
40 |
18 |
5 |
Møllerup |
16 |
1 |
Conrad Magnus
|
F 42 VS |
Mk Prins Olav |
fjf. kf. atrp. |
1906 |
48,9 |
14,6 |
4,1 |
Skandia |
20 |
1 |
Arnt Hallonen
|
F 43 VS |
Ms. Ideal |
fjf. kf. |
1909 |
32 |
12 |
4 |
Gideon |
8 |
1 |
Arnt Hallonen
|
Merke
|
Navn
|
Anvendelse
|
Byggeår
|
L
|
B
|
D
|
Motor
|
Ytelse
|
Fangsbåter
|
Fangsbåter
|
Årstall eldst - nyest |
1902 - 1920 |
Lengde fra - til (fot) |
25 - 52 |
Ytelse |
3 - 36 Hk
|