Troms 1920: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
|||
Linje 457: | Linje 457: | ||
== Motorfordeling 1920 - Harstad == | == Motorfordeling 1920 - Harstad == | ||
{| class="wikitable | {| class="wikitable" | ||
|+Motorfordeling i Harstad 1920 | |+Motorfordeling i Harstad 1920 | ||
|- | |- | ||
Linje 487: | Linje 487: | ||
|4 HK | |4 HK | ||
|- | |- | ||
! Totalt || 36 stk || Samlet || style="text-align: right;" | | ! rowspan="2" | Totalt || rowspan="2" | 36 stk || Samlet || style="text-align: right;" | 3562,5 HK | ||
|- | |- | ||
! | ! Uten damp || style="text-align: right;" | 922 HK | ||
|} | |} | ||
Revisjonen fra 19. jun. 2018 kl. 07:39
Troms pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
Harstad 1920
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 H | D. Viking | kf. | 1890 | 111,7 | 16,7 | 10,9 | Damp | 153 | 2 | A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad |
T 2 H | D. Heimdal | kf. | 1888 | 98,3 | 16,1 | 10,3 | Damp | 118 | 2 | A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad |
T 3 H | D. Eidsfjord | atrp. trp | 1891 | 112,8 | 17,34 | 10,8 | Damp | 255 | 1 | A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad |
T 4 H | D. Klep | fjf. kf. hf. | 1913 | 80,6 | 17,1 | 7,6 | Damp | 74 | 3 | A/S Klep, Harstad |
T 5 H | Mk. Silden | fjf. kf. | 1906 | 60,5 | 18,6 | 8,5 | Bolinder | 60 | 3 | A/S Hålogalands D/S selskap |
T 6 H | D. Kastfjord | fjf. kf. atrp. | 1904 | 99,8 | 17,2 | 8,6 | Damp | 126,5 | 3 | A/S Harstad D/S Selskab |
T 7 H | D. Kvænangen | atrp. trp. | 1903 | 113.6 | 17.2 | 10 | Damp | 187 | 1 | A/S Harstad D/S Selskab |
T 8 H | D. Kvedfjord | fjf. kf. atrp. | 1902 | 100,5 | 17,3 | 8 | Damp | 126,5 | 3 | A/S Harstad D/S Selskab |
T 9 H | D. Kvik | fjf. atrp. | 1891 | 68,5 | 12,3 | 8,9 | Damp | 82,5 | 0 | A/S Harstad D/S Selskab |
T 10 H | Mk. Signel | atrp. trp. f. | 1890 | 58,9 | 18,5 | 7,2 | Grei | 52 | 0 | Oluf Johansen |
T 11 H | Mk. Hagangutten | fjf. kf. trp. | 1909 | 63,5 | 18,7 | 7,9 | Avance | 46 | 3 | Ole M. Nilsen |
T 12 H | Må. Flukt | fjf. kf. | 1913 | 21 | 5 | 2,7 | Standard | 4 | 0 | Partrederi Lauris Larsen |
T 13 H | D. Olaf II | atrp. trp | 1890 | 86,1 | 12,3 | 8,7 | Damp | 75 | 0 | Partrederi Johan Mikkelsen |
T 14 H | Mk. Kjeøy | fjf. lsj. trp. | 1896 / 1914 | 48,4 | 14,3 | 5,8 | Lysekil | 30 | 6 | Ole M. Nilsen, Harstad |
T 15 H | Mk. Gisund | trp. atrp. | 1914 | 48 | 17 | 7,3 | Bolinder | 40 | 1 | L. Marthinussen & Co |
T 16 H | Mk. Topsund | atrp. trp. | 1885 | 73,1 | 13 | 8,7 | Lysekil | 25 | 1 | A/S Merkur, Harstad |
T 17 H | D. Klepstad | fjf. kf. hf. | 1908 | 85,1 | 17,3 | 8,5 | Damp | 120 | 3 | A/S Klep (Halftan Tovik) |
T 18 H | Mk. Sigurd | fjf. hf. trp. | 1908 | 62,7 | 17,6 | 8 | Munktell | 80 | 1 | Johan Nilsen |
T 19 H | Ms. Anthonette | fjf. hf.lsj. trp. | 1891 | 49 | 18 | 5,5 | Skandia | 12 | 6 | Johan Mågø |
T 20 H | D. Harstad | atrp. trp | 1889 | 108,3 | 16,7 | 9,6 | Damp | 196 | 1 | A/S Hålogalands D/S selskap Harstad |
T 21 H | Mk. Sneland | hf. isfa. fk. | 1892 | 78 | 20,5 | 8,2 | Avance | 60 | 3 | A/S Nordishavet |
T 22 H | Mk. Antonet | fjf. kf | 1912 | 77 | 20,4 | 7 | Bolinder | 80 | 3 | A/S Antonet, Harstad |
T 23 H | Mk. Eilif | fjf. kf. atrp. | 1918 | 50 | 15 | 7 | Rap | 22 | 1 | Johan Mikkelsen |
T 24 H | Mk. Tovik | fjf. hf. isfa. | 1917 | 61,6 | 18,3 | 8,7 | Konkurrent | 60 / 63 | 4 | Partrederi Olaf Dybvik |
T 25 H | D. Haalogaland | atrp. trp | 1891 | 122,6 | 19 | 12,9 | Damp | 352 | 1 | A/S Hålogalands D/S selskap Harstad |
T 26 H | Mk. Aaland | hf. isfa. | 1917 | 63,2 | 18,3 | 8,2 | Bolinder | 40 | 3 | A/S Nordishavet |
T 27 H | Må. Trygg | fjf. kf. | 1918 | 19,5 | 5 | 2,5 | Fix | 4 | 0 | Karl Iversen |
T 28 H | Må. Fix | fjf. kf. | 1915 | 19,4 | 4,5 | 2,5 | Fix | 4 | 0 | Anton Pedersen |
T 29 H | D. Rikard Kaarbø | trp. | 1915 | 152,5 | 24 | 13,4 | Damp | 590 | 0 | A/S Hålogalands D/S selskap Harstad |
T 30 H | D. Hans Egede | atrp. | 1894 | 67,9 | 12,6 | 7,7 | Damp | 70 | 0 | A/S Hålogalands D/S selskap Harstad |
T 31 H | Mk. Vagar | atrp. | 1891 | 81,7 | 14,3 | 7,6 | Bolinder | 90 | 0 | A/S Hålogalands D/S selskap Harstad |
T 32 H | Mk. Ruskal | kf. isfa, fjf. | 1896 | 61,9 | 17,1 | 7,9 | Bolinder | 50 | 5 | A/S Sild & Sæl |
T 33 H | Mk. Polen | kf. isfa. | 1899 | 53,8 | 17 | 7,1 | Bolinder | 40 | 3 | A/S Sild & Sæl |
T 34 H | Mk. Raud | kf. isfa. fjf. | 1907 | 65,7 | 18 | 7,3 | Bolinder | 80 | 6 | A/S Sild & Sæl |
T 35 H | Mj. Synia | trp. | 1882 | 66,4 | 19,6 | 7,4 | Bolinder | 40 | 1 | Sverre Schjeldrup, Harstad |
T 36 H | D. Hugin | trp. | 1901 | 84,7 | 17,1 | 8,2 | Damp | 115 | 0 | Kristian Holst, Harstad |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Motorfordeling 1920 - Harstad
Motor | Antall | Hk min / maks | HK Totalt |
---|---|---|---|
Avance | 2 | 46 - 60 | 106 HK |
Bolinder | 9 | 40 - 80 | 520 HK |
Damp | 15 | 63 - 75 | 2640,5 HK |
Fix | 2 | 4 - 4 | 8 HK |
Grei | 1 | 52 | 52 Hk |
Konkurrent | 1 | 63 | 63 Hk |
Lysekil | 2 | 25 - 30 | 55 Hk |
Munktell | 1 | 80 | 80 Hk |
Rapp | 1 | 22 | 22 Hk |
Skandia | 1 | 12 | 12 HK |
Standard | 1 | 4 | 4 HK |
Totalt | 36 stk | Samlet | 3562,5 HK |
Uten damp | 922 HK |
Tromsø 1920
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 T | Hvalen III | isfa. kf. fjf. | 1890 | 66,5 | 19 | 17,6 | Avance | 60 | 7 | Part. Johan Olsen, Balsfjordgata 13 |
T 2 T | Ms. Vilfrem | kf. | 1909 | 49,5 | 17 | 8,5 | Alfa | 24 | 8 | Part. J. Ottesen, Fogd Dreyersgate 19 |
T 3 T | Mk. Brødrene | kf. | 1914 | 39 | 13 | 6 | Alfa | 11 | 6 | Partr. Marinius Albertsen, Storgata 143 |
T 4 T | Ms. Amalone | trp. | ? / 1906 | 43 | 13,5 | 4 | Grei | 10 | 2 | Hagbart Hansen |
T 5 T | Mk. Blomstersæl | isfa. trp. | 1875 | 72,7 | 20,1 | 9,6 | Avance | 70/80 | 4 | A/S Johan C. Martens & Co |
T 6 T | Ms. Lerken | kf. hf. fjf. | 1914 | 38 | 11,5 | 5 | Dan | 15 | 1 | Sivert Berg |
T 7 T | Ms. Duen | kf. hf. isfa. | 1905 | 48 | 14,4 | 6,2 | Gideon | 16 | 3 | Partr. Jakob Johannesen, Tromsø |
T 8 T | Mk. Vaar Tid | kf. fjf. | 1916 | 39 | 12,5 | 6 | Heros | 12 | 3 | Partr. Søren Larsen, Tromsø |
T 9 T | Mk. Sterling | isfa. hf. trp. | 1882 | 75,2 | 19,6 | 10,7 | Bolinder | 65 | 7 | Jens Øien, Tromsø |
T 10 T | Ms. Dagny | fjf. kf. | 1907 | 45 | 15,2 | 9 | Hein | 16 | 4 | Harald Berg, Tromsø |
T 11 T | Mk. Bjørnøy | isfa, | 1914 | 63,5 | 18,5 | 7,3 | Bolinder | 50 | 4 | Partr. Ivar Andersen |
T 12 T | Mk. Johs. Backe | isfa. | 1889 | 54 | 18 | 6 | Bolinder | 20 | 3 | Kristoffer Eriksen, Tromsø |
T 13 T | Mk. Artik | sfa. kf. | 1917 | 61,6 | 18 | 9 | Avance | 44 | 4 | Partr. Hagbart Kremer, Tromsø |
T 14 T | Ms. Otelie | trp. | 1910 | 46 | 15 | 5,5 | Dan | 12 | 1 | Ole J. Olsen, Tromsø |
T 15 T | Mk. Klar | isfa. hf. kf. trp. | 1917 | 52,6 | 16,9 | 7,8 | Wichmann | 30 | 3 | Partr. Jakob Dahl, Tromsø |
T 16 T | Mk. Johan | isfa. trp. | 1894 | 64,8 | 19,4 | 8,1 | Bolinder | 65 | 3 | Kristian Sørensen, Tromsø |
T 17 T | Ms. Gevinst | isfa. kf. | 1905 | 46,5 | 16 | 6,7 | Dan | 15 | 4 | Partr. Jørgen Mortensen, Tromsø |
T 18 T | Ms. Lily | fjf. kf. | 1907 | 42,4 | 15,2 | 5,2 | Gideon | 13 | 3 | Karl Hansen, Tromsø |
T 19 T | Må. Tordenskjold | trp. | 1900 | 46 | 13 | 5 | Alpha | 8 | 1 | Jacob Dahl, Tromsø |
T 20 T | Mk. Foca | isfa. trp | 1904 | 81,8 | 20,9 | 9,2 | Avance | 100 | 5 | Partr. Alfred Sivertsen |
T 21 T | Mk. Violet | isfa. trp. | 1899 | 61,3 | 17,7 | 7 | Skandia | 50 | 3 | Part. Hans Jensen |
T 22 T | Ms. Sælen | isfa. trp. | 1882 | 65 | 20,5 | 7,2 | Munktell | 40 | 4 | Part. Petter M. Krane |
T 23 T | Mk. Bjørnulf | isfa. kf. trp. | 1897 | 64,5 | 18,2 | 8,8 | Lysekil | 60 | 3 | Part. Laurits Olsen |
T 24 T | Mk. Netvold | isfa. kf. | 1913 | 43 | 16 | 7 | Alpha | 14 | 4 | Part. Jens M. Olsen |
T 25 T | Mk. Samlafjord | isfa. kf. | 1908 | 55,8 | 18 | 8,5 | Populær | 45 | 3 | Tromsø Fangstkompani A/S |
T 26 T | Mk. Fredrikke | isfa. kf. trp. | 1892 | 94,6 | 25 | 10,4 | Bolinder | 120 | 10 | Jens J. Øien |
T 27 T | Ms. Sletvold | isfa. kf. | 1910 | 54,4 | 18,7 | 8,7 | Bolinder | 20 | 3 | Tromsø Fangstkompani A/S |
T 28 T | Mk. Tordenskjold | isfa. kf. trp. | 1885 | 65,3 | 17,7 | 8,6 | Avance | 60 | 3 | Fritz Dreyers Eftf. |
T 29 T | Ms. Avance | trp. | 1905 | 42,6 | 12,8 | 4,5 | Bolinder | 15 | 1 | Fritz Dreyers Eftf. |
T 30 T | Mk. Ringsæl | isfa. kf. trp. | 1912 | 76,5 | 19,8 | 8,5 | Bolinder | 80 | 4 | Martin Gudmundsen |
T 31 T | Mk. Fløya | isfa. | 1916 | 49,2 | 16 | 6,7 | Grei | 40/48 | 2 | Partrederi Andr. Aagaard |
T 32 T | Mk. Sørreisa | trp. | 1897 | 67,3 | 18,2 | 8,1 | Alpha | 24 | 1 | Joh. Rye Holmboe A/S |
T 33 T | Mk. Hella | isfa. kf. | 1911 | 56.3 | 18,3 | 8,4 | Bolinder | 40 | 3 | Partrederi Hans Jensen |
T 34 T | Ms. Maud | kf fjf. | 1907 | 42,8 | 14,3 | 5,3 | Gideon | 10 | 3 | Partrederi Erling Pettersen |
T 35 T | Må. Blinken | fjf. kf. | 1919 | 22 | 6,4 | 3,4 | Rap | 5 | 4 | Einar I. S. Karlsen |
T 36 T | Mk. Valla | isfa. kf. | 1911 | 46,4 | 15,9 | 6,2 | Alpha | 16 | 5 | Partrederi Andr. Aagaard |
T 37 T | Ms. Seilo | kf. hf. | 1908 | 45,5 | 15,4 | 7 | Gideon | 22 | 3 | Partrederi Nicolai Antonsen |
T 38 T | Ms. Heidrun | isfa. kf. | 1905 | 59 | 19,4 | 7 | Wichmann | 30/55 | 3 | Johs D. Karlsen |
T 39 T | Mk. Ivar Åsen | kf. | 1911 | 47 | 13 | 6 | Gideon | 18 | 3 | Hans Gundersen |
T 40 T | Må. Vargen | fjf. | 1912 | 27 | 6,5 | 3 | Alpha | 4 | 1 | Kornelius Gamst |
T 41 T | Mk. Tromsøværingen | isfa. | 1904 / 1916 | 54 | 15,7 | 7,2 | Skandia | 30 / 40 | 1 | Partrederi Fritz Willassen |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Motorfordeling 1920 - Tromsø
Motor | Antall | Hk min / maks | HK Totalt |
---|---|---|---|
Bolinder | 11 | 8 - 80 | 488 Hk |
Grei | 4 | 7 - 32 | 75 Hk |
Damp | 4 | 63 - 75 | 287,5 Hk |
Dan | 2 | 6 - 14 | 20 Hk |
Rap | 2 | 4 - 5 | 9 Hk |
Skandia | 2 | 12 - 25 | 37 Hk |
Heros | 1 | 9 | 9 Hk |
Alpha | 1 | 3 | 3 Hk |
Gideon | 1 | 11 | 11 Hk |
Kvik | 1 | 4 | 4 Hk |
Totalt | 29 stk | Samlet | 943,5 Hk |
Uten damp | 656 Hk |
Balsfjord 1920
Merkedistrikt: Balsfjord 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 B | Mk. Barnan | isfa. kf. | 1913 | 49,8 | 17,5 | 7,6 | Bolinder | 30 | 6 | Partrederi Andreas Pettersen, Tennes |
T 2 B | Ms. Petra | kf. | 1909 | 44,3 | 14,7 | 6,7 | Gideon | 13 | 3 | Kristian Pettersen, Tennes |
T 3 B | Ms. Aslaug | kf. | 1912 | 44 | 15 | 8.5 | Alpha | 14 | 3 | Partrederi Nils Nilsen, Sagelvvatn, Storsteinnes |
T 4 B | Må. Edny | kf. | 1916 | 33 | 11 | 4,5 | Rap | 9 | 0 | Einar Jakobsen, Tennes |
T 5 B | Mk. Sjøliv | isfa. kf. | 1915 | 54 | 17 | 8,5 | Bolinder | 25 | 7 | Partrederi Nils Nilsen Vallan, Nordkjosbotn |
T 6 B | Ms. Wenus | kf. | 1910 | 41 | 12,5 | 6 | Finnøy | 22 | 3 | Partrederi Nils Henriksen, Sandøren pr. Tennes |
T 7 T | Ms. Veslemøy | kf. | 1913 | 37 | 13 | 6 | Bolinder | 12 | 2 | Partrederi Hans Kristiansen, Storsteinnes |
T 8 B | Mk. Alken | fjf. trp. | 1914 | 40 | 13 | 6 | Rap | 12 | 3 | Karl B, Nilsen, Tennes |
T 9 B | Må. Stor-Holmen | kf. | 1918 | 34 | 10 | 4,5 | Thor | 8 | 0 | K. Klausen, Skjæret, Tennes |
T 10 B | Mk. Havfuglen | kf. | 1917 | 40 | 14 | 6 | Rap | 12 | 3 | Søren Mathisen, Nordkjosbotn |
T 11 T | Mk. Moder | kf. | 1916 | 39 | 15 | 8 | Rap | 22 | 4 | Sigval Mathisen, Svartnes, Selnes |
T 12 B | Mk. Sjøveien | kf. | 1920 | 38 | 12 | 7 | Rap | 12 | 0 | Alfrede Hansen, Karlsrud, Tennes |
T 13 B | Mk. Venus | kf. | 1911 | 40 | 14 | 6 | Rap | 12 | 3 | Hans Hemingsen, Storsteinnes |
T 14 B | Ms. Agil | kf. | 1911 | 40 | 15 | 5 | Gideon | 14 | 3 | Partrederi Ole J. Nilsen, Laksvatn |
T 15 B | Ms. Klara | kf | 1909 | 37,5 | 13,4 | 5,1 | Alpha | 6 | 2 | Partrederi Jahn Jahnsen, Storsteinnes |
T 16 B | Mk. Anna | kf. | 1900 | 38,3 | 13,3 | 4,2 | Kampen | 12 | 1 | Andreas Johnsen, Storsteinnes |
T 17 B | Ms. Mira | fjf. kf. | 1905 | 41 | 15 | 6 | Dan | 12 | 2 | Einar Johannesen, Kvitnes, Selnes |
T 18 B | Ms. Alma | kf. | 1906 | 31 | 11 | 6 | Gideon | 8 | 1 | Nils A. Andersen, Kvitnes, Selnes |
T 19 B | Ms. Ternes | kf. | 1907 | 43 | 15 | 7 | Rap | 12 | 3 | Karl Nikolaisen, Seljelvnes |
T 20 B | 8/å | kf. | 1912 | 25 | 6,5 | 2,3 | - | - | 0 | Anders Martinsen, Selnes |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Bardu 1920
Merkedistrikt: Bardu 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
gen merkepliktige farkoster i distriktetn
Berg merkedistrikt 1920
Merkedistrikt: Berg 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 BG | Ms. Kapella | hf. kf. | 1904 | 43 | 15 | 7 | Bolinder | 12 | 1 | Partrederi D. Jeitman Lavold |
T 2 BG | Ms. Johana | hf. kf. | 1911 | 45 | 16 | 8,3 | Bolinder | 15 | 4 | Kristian Broks |
T 3 BG | Ms. Hofsø | hf. kf. | 1910 | 41,3 | 14 | 7 | Alpha | 19 | 3 | Partrederi Bertheus Heitmann |
T 4 BG | Ms. Margot | kf. hf. | 1920 | 30 | 10,5 | 5 | Dan | 8 | 1 | Henrik Tobiassen |
T 5 BG | Må. Alken | fjf. kf | 1916 | 17 | 5 | 2,3 | C. Perfection | 3 | 0 | Paul Hansen |
T 6 BG | Må. Sverre II | fjf. kf. | 1920 | 28 | 8,2 | 3,4 | Rap | 6 | 0 | Søren Einarsen |
T 7 BG | Må. Torleif | fjf. kf. | 1920 | 27 | 8 | 4 | Rap | 8 | 0 | Ole Tobiassen |
T 8 BG | Må. Frøy | fjf. kf. | 1912 | 20 | 6,2 | 3 | Grei | 3 | 0 | Edvard Sivertsen |
T 9 BG | Mk. Bjørn | hf. kf | 1914 | 34 | 12,5 | 147 | Alpha | 12 | 0 | Sigurd Larsen Solbakken |
T 10 BG | Må. Atlanta | fjf. kf. | 1910 | 25 | 6,5 | 3 | Waterman | 4 | 0 | Kalin Pettersen |
T 11 BG | Mk Havskåren | kf. hf. | 1912 | 38 | 12,5 | 5 | Rap | 12 | 0 | Ludvig Udvik |
T 12 BG | Mk. Bølgen | kf. hf. | 1914 | 37 | 12 | 5,3 | Alpha | 14 | 0 | Johan Eilertsen Bø |
T 13 BG | Ms. Brødrene | kf. hf. | 1908 | 33 | 12 | 5,5 | Rap | 12 | 0 | Nils Hay Strandby |
T 14 BG | Må. Øyvind | fjf. kf. | 1919 | 27 | 9 | 5 | Populær | 5 | 0 | Ole Eriksen |
T 15 BG | Må. Fram | fjf. kf. | 1913 | 27 | 7 | 3 | Rap | 5 | 0 | Sivert Nikolai Esaiassen |
T 16 BG | Må. Rappen | fjf. kf. | 1912 | 25 | 7 | 3 | Rap | 5 | 0 | Henrik Simonsen |
T 17 BG | Ms. Prøven | fjf. kf. | 1912 | 25 | 9 | 3,2 | Grei | 5 | 0 | Partrederi Toralf Sørensen |
T 18 BG | Må. Lomen | fjf. kf. | 1895 | 25,5 | 6,5 | 2,7 | Waterman | 4 | 0 | Arne Hermandsen |
T 19 BG | Må. Brødrene | fjf. kf. | 1916 | 28 | 9 | 4 | Alpha | 5 | 0 | Bernhard Hansen, Senjahopen |
T 20 BG | Må. Haabet | fjf. kf. | 1912 | 26 | 7 | 4 | Grei | 4 | 0 | Partrederi Robert Jacobsen |
T 21 BG | Må. Brødrene | fjf. kf. | 1920 | 28 | 8,8 | 4 | Rap | 6 | 0 | Olai Enoksen Mefjordbottn |
T 22 BG | Må. Brødrene | fjf. kf | 1909 | 22 | 5,5 | 3 | Grei | 4 | 0 | Jacob Sørensen, Ersfjord |
T 23 BG | Må. Grei | fjf. kf. | 1910 | 20 | 5 | 3 | Grei | 3 | 0 | Joakim Sørensen, Stenfjord |
T 24 BG | Ms. Lyra | fjf. kf | 1906 | 29 | 9 | 3,6 | Rap | 7 | 0 | Paul Lorentzen Bergsjø, Hamn i Senja |
T 25 BG | Må. Lomen | fjf. kf. | 1920 | 29 | 8 | 3,5 | Rap | 6 | 0 | Partrederi Marinius Kristiansen, Senjahopen |
T 26 BG | Må. Rap | fjf. kf. | 1915 | 22,3 | 9,5 | 4 | Rap | 5 | 0 | Sikvart Simonsen Strandby, Bøvær i Senja |
T 27 BG | Må. Sjøfuglen | fjf. kf. | 1906 | 25 | 6,5 | 2,5 | Waterman | 4 | 0 | Kristoffer Olsen, Mefjordvær |
T 28 BG | Må. Alken | fjf. kf. | 1902 | 25,6 | 6,3 | 3,8 | C. Perfection | 4 | 0 | Ole Milsgård, Mefjordvær |
T 29 BG | Må. Lillemor | fjf. kf. | 1900 | 24 | 6,2 | 2,1 | Grei | 3 | 0 | Partsrederiet Søren Sørensen |
T 30 BG | Ms. Jenny | hf. kf. | 1914 | 43 | 15 | 7 | Hein | 14 | 0 | |
T 31 BG | Må. Ferro | fjf. kf. | 1920 | 25 | 8 | 5 | Ferro | 4 | 0 | |
T 32 BG | Må. Alpha | kf. trp. | 1911 | 22 | 7 | 3,5 | Alpha | 3 | 0 | |
T 33 BG | Må. Svanen | fjf. kf. | 1910 | 19 | 4 | 2 | Waterman | 4 | 0 | Paul Hansen, Mefjordvær |
T 34 BG | Må. Ingeborg | fjf. kf. | 1913 | 28 | 6 | 3 | Waterman | 4 | 0 | Rasm. Figenschou, Mefjordvær |
T 35 BG | Må. Fram | fjf. kf. | 1905 / 1920 | 33 | 8,5 | 4 | Caille Perfection | 6 | 0 | Christian Thrane, Finsæther, Hamn i Senja |
T 36 BG | Ms. Aktiv | kf. hf. | 1914 | 35 | 11,5 | 6 | Alpha | 11 | 0 | Otto Hermansen, Nordfjord, Bergsbotn |
T 37 BG | Ms. Klippen | kf. hf. | 1912 | 27 | 9,5 | 5 | Rap | 7 | 0 | Mikal Berntsen, Strandby, Bøvær i Senjen |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Bjarkøy merkedistrikt 1920
Merkedistrikt: Bjarkøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 BK | Ms. Kvernsund | trp | - / 1915 | 48 | 15 | 9,3 | Skandia | 30 | 0 | Ole O. Bornø, Bjarkøy |
T 2 BK | Må. Valen | kf. fjf. | 1904 | 33,7 | 9,3 | 2,6 | Grei | 4/5 | 0 | Karl K Vestnes, Bjarkøy |
T 3 BK | Mk. Mågen I | lsj | 1914 | 56 | 15 | 8 | Rap | 30 | 5 | M Lauritzen, Vestnes |
T 4 BK | Ms. Alfa | kf. fjf. | 1913 | 42 | 14,7 | 7 | Rap | 22 | 3 | Partredei Klaus Kristiansen |
T 5 BK | Ms. Fram | kf. fjf. | 1918 | 37 | 12,5 | 4 | Lysekil | 15 | 0 | |
T 6 BK | Ms. Signe | kf. fjf. trp. | 1914 | 40 | 12,5 | 5,8 | Dan | 12 | 2 | |
T 7 BK | Ms. Rama | kf. | 1909 | 46 | 15 | 7 | Bergsund | 28 | 4 | |
T 8 BK | Må. Kobben | kf. fjf. | 1910 | 32 | 7,4 | 4 | Rap | 5 | 0 | |
T 9 BK | Ms. Bauta | kf. fjf. | 1910 | 39 | 12,5 | 9 | Dan | 10 | 2 | |
T 10 BK | Må. Parat | fjf. | 1912 | 29 | 8 | 4 | Grei | 6/7 | 0 | |
T 11 BK | Mk. Vaag | trp. | 1920 | 48 | 12 | 4,5 | Møringen | 12 | 0 | |
T 12 BK | Ms. Rap | kf. fjf. hf. | 1908 | 30,5 | 11,7 | 5,6 | Rap | 12 | 0 | |
T 13 BK | Må. Fram | kf. fjf. | 1920 | 28,9 | 6,9 | 3 | Fram | 3 | 0 | |
T 14 BK | Ms. Solid | kf. | 1915 | 42 | 13,5 | 6 | Alpha | 10 | 2 | |
T 15 BK | Må. Rap | kf. | 1914 | 32 | 8,4 | 2,9 | Rap | 5 | 0 | |
T 16 BK | Må. Trygve | kf. fjf. | 1908 | 21 | 5,5 | 3,5 | Fix | 3 | 0 | |
T 17 BK | Må. Sjøfuglen | f. | 1919 | 21 | 7 | 3 | Fix | 4 | 0 | |
T 18 BK | Ms. Trygg | fjf. kf. | 1917 | 37 | 12,5 | 4,5 | Bolinder | 15/19 | 0 | |
T 19 BK | Må. Fix | fjf. kf. | 1909 | 27 | 7,8 | 3,6 | Fix | 5 | 0 | |
T 20 BK | Ms. Frithjof | trp. | 1916 | 45,2 | 12,3 | 5,6 | Rap | 18 | 0 | |
T 21 BK | Ms. Trond | fjf. kf. | 1912 | 22 | 6 | 3 | Favorit | 6 | 0 | |
T 22 BK | Må. Leiken | kf. fjf. | ? | 22 | 5,3 | 2,3 | Fix | 3 | 0 | |
T 23 BK | Ms. dagny | kf. fjf. | 1912 | 34 | 11,5 | 6 | Bolinder | 8 | 2 | |
T 24 BK | Ms. Walborg | kf. | 1911 | 48 | 16 | 8 | Grei | 35/40 | 4 | |
T 25 BK | Ms. Nordenskjold | trp. | ?/1915 | 43 | 15 | 6,8 | Grei | 12 | 1 | |
T 26 BK | Ms. Sælfjord | kf. hf. | 1910 | 48,4 | 17 | 8 | Munktell | 30 | 4 | |
T 27 BK | Mk. Baren | kf. | 1917 | 40 | 13,5 | 6 | Hein | 14 | 2 | |
T 28 BK | Mk. Dovre | kf. hf. | 1916 | 36 | 12 | 5 | Kampen | 12 | 2 | |
T 29 BK | Ms. Gyda | kf. hf. | 1908 | 48 | 15,4 | 7 | Alpha | 36 | 4 | |
T 30 BK | Mk. Lagssen | kf. | 1917 | 40 | 12 | 6,5 | Alpha | 12 | 2 | |
T 31 BK | Mk. Glimt | trp. | 1910 | 44 | 12 | 6,5 | Grei | 16 | 1 | |
T 32 BK | Ms. Polar | hf. kf. | 1907 | 34 | 12,5 | 5 | Bolinder | 10 | 2 | |
T 33 BK | Må. Brødrene | fjf. | 1914 | 24,9 | 6,2 | 2,2 | Bønes | 3 | 0 | |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Dyrøy merkedistrikt 1920
Merkedistrikt: Dyrøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 D | Ms. Mø | kf. | 1906 | 46 | 16 | 8 | Grei | 26 | 4 | Partsrederi Anton Paulsen |
T 2 D | Mk Vårsol | kf | 1907 | 52 | 16 | 7 | Grei | 35 | 4 | Partrederi Sigurd Isaksen |
T 3 D | Ms. Dyrøysund | kf | 1907 | 51 | 16,5 | 8 | Grei | 35/40 | 4 | Partsrederi Martin Kvande |
T 4 D | Mk. Borg I | kf | 1917 | 51,2 | 17,2 | 8,2 | Bolinder | 40 | 5 | Partsrederi |
T 5 D | Må. Tom | kf. fjf. | 1914 | 19 | 6 | 3 | Caille Perfection | 2,5 | 0 | |
T 6 D | Mk. Knap | kf. | 1914 | 37 | 13,5 | 5,2 | Bolinder | 15 | 2 | |
T 7 D | Mk. Hals | kf. hf. | 1915 | 49 | 17 | 7,5 | Populær | 30 | 5 | |
T 8 D | Ms. Irma | kf. | 1906 | 46 | 16 | 8 | Bolinder | 25 | 4 | |
T 9 D | Ms. Dona | kf | 1905 | 45 | 15,4 | 8 | Grei | 26 | 4 | |
T 10 D | Ms. Edna | kf. hf. | 1907 | 45 | 15 | 7,4 | Bolinder | 32 | 4 | |
T 11 D | Ms. Helga | kf. | 1909 | 46 | 16,5 | 7 | Grei | 26/30 | 4 | |
T 12 D | Ms. Dyrøy | kf. | 1911 | 48 | 16,2 | 7,7 | Bolinder | 25 | 4 | |
T 13 D | Mk. Nordland | kf. | 1903 | 52 | 14,7 | 7,2 | Bolinder | 20 | 4 | |
T 14 D | Mk. Brodd | hf. kf. | 1916 | 54 | 16 | 8,3 | Bolinder | 32 | 6 | |
T 15 D | Mk. Holm | kf. isfa. | 1917 | 57,3 | 18,4 | 8,3 | Avance | 44/50 | 4 | |
T 16 D | Mk. Breitinn | hf. kf. | 1918 | 50,2 | 16,8 | 7,2 | Wichmann | 40 | 5 | |
T 17 D | Ms. Lyra | kf. | 1905 | 48,9 | 16,3 | 5,8 | Bolinder | 20 | 4 | |
T 18 D | Mk. Leiken | kf. | 1909 | 47,9 | 15,7 | 7,1 | Bolinder | 25 | 4 | |
T 19 D | Mk. Freidig | kf. | 1907 | 45 | 15,8 | 7,5 | Grei | 26 | 4 | |
T 20 D | Ms. Seiden | fjf. kf. | 1919 | 22,5 | 6,2 | 3,2 | Saffle | 5 | 0 | |
T 21 D | Ms. H. Dyrø | kf. hf. | 1910 | 49,9 | 17,1 | 7,6 | Bolinder | 32 | 6 | |
T 22 D | Ms. Nancy | kf. | 1906 | 46 | 14 | 7 | Bolinder | 25 | 9 | |
T 23 D | Må. Snøg | fjf. kf. | 1920 | 23 | 7 | 3,2 | Fix | 7 | 0 | |
T 24 D | Ms. Bauta | kf. | 1905 | 49 | 16 | 8,4 | Bolinder | 40 | 9 | |
T 25 D | Må. Tor | kf. fjf. | 1883 | 22 | 5 | 2,5 | Fix | 3 | 0 | |
T 26 D | Ms. Kitty | kf. | 1904 | 47,5 | 15,5 | 6,5 | Dan | 25 | 4 | |
T 27 D | Må. Viking | kf. | 1919 | 38 | 7,5 | 4 | Rap | 5 | 0 | |
T 28 D | Mk. Tranøyfjord | kf. fjf. | 1920 | 52 | 17 | 9 | Munktell | 40 | 6 | |
T 29 D | Ms. Jasai | kf. | 1904 | 48,1 | 14,6 | 6,7 | Grei | 26 | 4 | |
T 30 D | Ms. Vega | kf | 1912 | 41 | 14,5 | 6 | Gideon | 13 | 3 | |
T 31 D | Mk. L. Aud | kf. | 1901 | 46,7 | 15,3 | 5,2 | Alpha | 36 | 5 | |
T 32 D | Må. Rap | fjf | 1920 | 25 | 7 | 3 | Fix | 5 | 0 | |
T 33 D | Mk. Kometen | kf | 1917 | 55 | 17 | 9 | Bolinder | 40 | 5 | |
T 34 D | Mk. Forpp | kf. isfa | 1914 | 67 | 18 | 9 | Bolinder | 80 | 4 | |
T 35 D | Ms. Deka | kf. | 1905 | 48,4 | 16 | 8 | Alpha | 36 | 5 | |
T 36 D | Ms. Kvik | kf. | 1900 | 48 | 15,4 | 8 | Levahn | 32 | 5 | |
T 37 D | Må. Fix | fjf. | 1912 | 22 | 4 | 2,4 | Fix | 5 | 0 | |
T 38 D | Ms, Skolma | kf. | 1909 | 47 | 16 | 7 | Alpha | 28 | 4 | |
T 39 D | Ms. Stella | kf. | 1903 | 34 | 10 | 4,5 | Dan | 6 | 1 | Andreas Tobiassen, Kastneshamn |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Helgøy merkedistrikt
Merkedistrikt: Helgøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 HG | Ms. Skagesund | kf. fjf. | 1913 | 35 | 12 | 5,5 | Bolinder | 15 | 3 | Alfred Jensen, Mikkelvik |
T 2 HG | Mk. Stormfuglen | kf | 1916 | 39,5 | 13,5 | 7 | Alpha | 14 | 3 | |
T 3 HG | Mk. Tordis | kf. hf. | 1910 | 47 | 16 | 7 | Stabil | 20 | 3 | |
T 4 HG | Ms. Lyna | trp. | 1914 | 48 | 16,5 | 5 | Populær | 16/24 | 1 | |
T 5 HG | Ms. Julia | fjf. kf. | 1914 | 25,5 | 8,3 | 3,8 | Heros | 4 | 1 | Odin Martinsen, Sørskar, Mikkelvik |
T 6 HG | Ms. Urd | kf. hf. fjf. | 1917 | 34,5 | 11,3 | 4,4 | Heros | 8 | 2 | Ulrik W. Hansen, Mikkelvik |
T 7 HG | Ms. Enigheten | kf. fjf. | 1913 | 39,3 | 13,3 | 7 | Heros | 15 | 2 | Alfred Hansen, MIkkelvik |
T 8 HG | Ms. Sofie | kf. hf. | 1905 | 44 | 15,4 | 7,2 | Bolinder | 10 | 3 | Partr. Helmer Hansen, Helgøy |
T 9 HG | Mk. Helgøy | kf. trp | 1917 | 46,2 | 16,9 | 6,5 | Hein | 14 | 4 | Partr. Ole Hansen, Helgøy |
T 10 HG | Må. Trygve | fjf. kf. | 1919 | 35 | 11 | 4 | Hein | 7/12 | 1 | Partr. Edv. Baardsen, Vannøy-Kvammen |
T 11 HG | Ms. Dukken | fjf. | ?/1920 | 24 | 8 | 4 | Fanette | 6/7 | 1 | Waldemar Fingenschou, Vannøy-Kvammen |
T 12 HG | Mk. Bryteren | lf. | 1916 | 38,5 | 12,5 | 7 | Gamma | 18/20 | 2 | Partr. Lars Figenschou, Rødgam, Mikkelvik |
T 13 HG | Ms. Sternø | hf. kf | 1913 | 52 | 17 | 7 | Avance | 30 | 4 | Partr. Hans M. Sørensen, Mikkelvik |
T 14 HG | Mk. Mektur | kf. | 1913 | 40 | 13 | 5 | Gideon | 13 | 2 | Hans M. Sørensen, Mikkelvik |
T 15 HG | Ms. Daavø | trp. kf. | 1907 | 46,5 | 16,2 | 7 | Stabil | 20 | 4 | |
T 16 HG | Ms. Dania | kf. | 1909/1915 | 36 | 13,5 | 6 | Hein | 10 | 2 | Partr. Johan Mikalsen, Karsnes, Torsvåg |
T 17 HG | Mk. Ekerdal | kf. hf. | 1916 | 32 | 13 | 6,5 | Alpha | 14 | 2 | Egil Hansen, Helgøy |
T 18 HG | Må. Snøgg | fjf. kf. | 1915 | 26 | 7,5 | 4 | Alpha | 4 | 1 | Waldemar Fingenschou, Vannøy-Kvammen |
T 19 HG | Ms. Aliance | kf. hf. | 1912 | 45,5 | 15 | 8,5 | Alpha | 10 | 7 | Partr. Chr. Wilhelmsen, Vannøy-Kammen |
T 20 HG | Ms. Ørnen | kf. hf. | 1912 | 45,5 | 15 | 8,5 | Bolinder | 25 | 6 | Anna Andersen, Vannøy-Kammen |
T 21 HG | Dan | 8 | ||||||||
T 22 HG | Bolinder | 15 | ||||||||
T 23 HG | Må. Heimen | 1919 | 28,5 | 8,5 | 4 | Hein | 5 | |||
T 24 HG | Må. Signe | fjf. kf. | 1919 | Heros | 4 | |||||
T 25 HG | ||||||||||
T 26 HG | ||||||||||
T 27 HG | ||||||||||
T 28 HG | ||||||||||
T 29 HG | ||||||||||
T 30 HG | ||||||||||
T 31 HG | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Hillesøy merkedistrikt 1920
Merkedistrikt: Hillesøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 HS | Ms. Helga | kf | 1911 | 35 | 12,8 | 6,6 | Alpha | 15 | 1 | Partsrederiet Randolf Karlsen, Galnslåt |
T 2 HS | Mk. Brødrene | hf. kf. fjf. | 1913 | 35 | 11 | 7 | Gideon | 8 | 1 | Partsrederiet Ludvig Johansen, Finnes |
T 3 HS | Ms. Hedø | kf. hf. | 1911 | 47,6 | 15,4 | 8,4 | Levahn | 32 / 40 | 4 | Partsrederiet H. Salamonsen |
T 4 HS | Må Plaga | fjf. | 1917 | 18,8 | 5,5 | 2,5 | Troms | 4 | 0 | Klaus Ludvigsen |
T 5 HS | Må. Eb | kf. fjf. | 1919 | 25 | 7,5 | 3,5 | EB | 7 | 0 | Kristian Johansen |
T 6 HS | Ms. Forsøg | hf. kf. | 1911 | 39,4 | 13,7 | 6,4 | Rap | 22 | 2 | Partsrederi Ibenhardt Kristiansen, Sommerøy |
T 7 HS | Ms. Fortuna | kf. | 1914 | 36,5 | 11,5 | 5 | Alpha | 10 | 2 | Hans B Karlsen, Elveland |
T 8 HS | Ms. Bølgen | kf. hf. | 1913 | 35,8 | 12,4 | 6,5 | Alpha | 14 | 0 | Markus Johannessen |
T 9 HS | Ms. Loyal | kf. hf. | 1907 | 46,2 | 17,0 | 8 | Bergsund | 28 | 4 | Partsrederiet Alfred Olufsen |
T 10 HS | Må. Hein | fjf. kf. | 1912 | 30 | 8 | 3,7 | Hein | 4 | 0 | Partsrederiet Daniel Hansen |
T 11 HS | Må. Olaf | kf. fjf. | 1908 | 22,5 | 6,3 | 2,6 | Waterman | 4 | 0 | Bernhard Thoresen, Øyfjordvær |
T 12 HS | Må. Torvald | kf. fjf. | 1912 | 26,5 | 6,6 | 2,8 | 0 | Deler på motoren | ||
T 13 HS | Må. Helga | kf. fjf. | 1911 | 25 | 6 | 2,5 | Waterman | 4 | 0 | |
T 14 HS | Må. Brødrene | kf. fjf. | 1914 | 21 | 5,4 | 2,3 | Waterman | 4 | ||
T 15 HS | Må. Perlen | 1912 | Waterman | 4 | ||||||
T 16 HS | Må. Rap | 1915 | Deler på motoren | |||||||
T 17 HS | Må. Kåre | 1910 | ||||||||
T 18 HS | Må. Edward | 1913 | ||||||||
T 19 HS | Ms. Prøven | 1908 | ||||||||
T 20 HS | Må. Kvik | 1912 | ||||||||
T 21 HS | 1914 | |||||||||
T 22 HS | 1915 | |||||||||
T 23 HS | ||||||||||
T 24 HS | ||||||||||
T 25 HS | ||||||||||
T 26 HS | ||||||||||
T 65 HS | Ms. Diana | kf. | 1910 | 38 | 14,3 | 7 | Dan | 12 | 3 | |
T 66 HS | Må. Storm | trp. | 1917 | 32,4 | 8,8 | 3,4 | Rap | 6 | 0 | |
T 67 HS | Må. Engenes | fjf. | 1915 | 20,7 | 5,4 | 2,2 | Troms | 4 | 0 | Alfon Engenæs, Bakkefjod, Hillesøy |
T 68 HS | ||||||||||
T 69 HS | ||||||||||
T 70 HS | Levahn | 20/24 | ||||||||
T 71 HS | - | |||||||||
T 72 HS | Danette | 4 | ||||||||
T 73 HS | Waterman | 4 | ||||||||
T 74 HS | Waterman | 4 | ||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Ibestad merkedistrikt
Merkedistrikt: Ibestad 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 I | Mk. Aarstein | kf. hf. | 1914 | 45,8 | 14,9 | 7,1 | Bolinder | |||
T 2 I | Bolinder | |||||||||
T 3 I | Bolinder | |||||||||
T 4 I | ||||||||||
T 5 I | Bolinder | |||||||||
T 6 I | ||||||||||
T 7 I | ||||||||||
T 8 I | Bolinder | |||||||||
T 9 I | Bolinder | |||||||||
T 10 I | Bolinder | |||||||||
T 11 I | ||||||||||
T 12 I | ||||||||||
T 13 I | ||||||||||
T 14 I | ||||||||||
T 15 I | ||||||||||
T 16 I | ||||||||||
T 17 I | ||||||||||
T 18 I | ||||||||||
T 19 I | ||||||||||
T 20 I | ||||||||||
T 21 I | ||||||||||
T 22 I | ||||||||||
T 23 I | ||||||||||
T 24 I | ||||||||||
T 25 I | ||||||||||
T 26 I | ||||||||||
T 27 I | ||||||||||
T 28 I | ||||||||||
T 29 I | ||||||||||
T 30 I | ||||||||||
T 31 I | ||||||||||
T 32 I | ||||||||||
T 33 I | ||||||||||
T 34 I | ||||||||||
T 35 I | ||||||||||
T 36 I | ||||||||||
T 37 I | ||||||||||
T 38 I | ||||||||||
T 39 I | ||||||||||
T 40 I | ||||||||||
T 69 I | Ms. Vally | hf. kf. | 1906 | 46 | 16 | 9 | Populær | 25 | ||
T 70 I | Dk Astafjorden | kf. hf. | 1902 / 1915 | 81,7 | 17 | 8,4 | Damp | 75 | ||
T 96 I | Ms. Agny | kf. hf. | 1909 | 47,6 | 16,1 | 6,,9 | Bolinder | 40 | ||
T 105 I | Mk Napoleon | kf. | 1904 | 46 | 15,5 | 6 | Bolinder | 20 | ||
T 106 I | Dan | 20 | ||||||||
T 107 I | Bolinder | 40 | ||||||||
T 108 I | Bolinder | 50 | ||||||||
T 109 I | Bolinder | 15 | ||||||||
T 110 I | Bolinder | 25 | ||||||||
T 111 I | Må. Leif | kf. | 1917 | 33 | 8 | 4 | Gideon | 4,5 | 0 | Bernhard Broks |
T 112 I | Mk. Excelsior | hf. isfa. | 1872 | 72,7 | 19,7 | 9,4 | Grei | 52/60 | ||
T 113 I | Ms. Østerisen | kf. hf. hvfa. | 1910 | 50,7 | 16,8 | 6,8 | Bolinder | 20 | ||
T 114 I | Ms. Heim | kf. | 1909 | 45 | 14 | 6 | Hein | 26 | ||
T 115 I | ||||||||||
T 116 I | ||||||||||
T 117 I | ||||||||||
T 118 I | ||||||||||
T 119 I | ||||||||||
T 120 I | ||||||||||
T 121 I | ||||||||||
T 122 I | Må. Travali | |||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Karlsøy merkedistrikt
Merkedistrikt: Karlsøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 K | Ms. Renø | kf | 1908 | 49 | 16,4 | 6,5 | Wichmann | 25 | 4 | |
T 2 K | Ms. Brødrene II | 1911 | 48 | 16,3 | 8 | Alpha | 22 | |||
T 3 K | Må. Sverre | Rap | 8 | |||||||
T 4 K | Mk. Skandfer | Bolinder | 40 | |||||||
T 5 K | Må. Rapp | Dan | 6 | |||||||
T 6 K | Må. Pilen | Alpha | 4 | |||||||
T 7 K | Ms. Alma | Bolinder | 15/20 | |||||||
T 8 K | Mk. Alfryda | Bolinder | 15 | |||||||
T 9 K | M. Ester | Skandia | 25/45 | |||||||
T 10 K | Ms. Klara | Alpha | 22 | |||||||
T 11 K | Ms. Niny | Alpha | 28 | |||||||
T 12 K | Mk. Styrmanden | Alpha | 14 | |||||||
T 13 K | Ms. Haldorf | Bolinder | 15 | |||||||
T 14 K | Ms. Fram | Gideon | 14 | |||||||
T 15 K | Ms. Familien | 1909 | Bolinder | 20 | ||||||
T 16 K | Ms. Eline | Rap | 12 | |||||||
T 17 K | Mk. Skorøy | Hein | 10 | |||||||
T 18 K | Ms. Solvang | Alpha | 11 | |||||||
T 19 K | Ms. Alfon | Alpha | 22 | |||||||
T 20 K | Må. Arne | Hein | 6/9 | |||||||
T 21 K | Ms. Bindale | Gideon | 22 | |||||||
T 22 K | Mk. Nodfjeld | Gideon | 13 | |||||||
T 23 K | Mk. Nordlys | Alpha | 18 | |||||||
T 24 K | Mk. Ene | Dan | 14 | |||||||
T 25 K | Ms. Brødrene | Dan | 10 | |||||||
T 26 K | Må. Rapp | Rap | 9 | |||||||
T 27 K | Mk. Gevinst | Alpha | 12 | |||||||
T 28 K | Mk. Sjøfuglen | Dan | 17 | |||||||
T 29 K | Mk. Violet | Dan | 10 | |||||||
T 30 K | Mk. Jægervand | Bolinder | 12 | |||||||
T 31 K | Ms. Lenangen | Dan | 16 | |||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Kvænangen merkedistrikt
Merkedistrikt: Kvæfjord 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 28 KN | Varuna | 1894 | Avance | 46 | ||||||
T 29 KN | Bruse | 1912 / 1917 | Bolinder | - | ||||||
T 30 KN | Lyra | 1911 | Alpha | 8 | ||||||
T 31 KN | Blommen Lilly | ? | Lysekil | 20 | ||||||
T 32 KN | Baddern | 1911 | Gideon | 22 | ||||||
T 34 KN | Tenna | 1906 | Grei | 16 | ||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Kvæfjord merkedistrikt
Merkedistrikt: Kvænangen 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 15 KF | Ms. Polarstjernen | 4 | ||||||||
T 25 KF | 8/å - | fjf. | 1916 | 35 | 12 | 3,3 | - | - | 4 | Part. Peder Høibak, Bogen i Senja |
T 26 KF | Må. Imp | fjf. kf. hf. | 1913 | 33,3 | 7,8 | 3,5 | Rap | 8 | 2 | Partr. Egil Pedersen, Reinstad |
T 27 KF | 8/å Harda | fjf | 1909 | 31 | 10 | 4 | - | 4 | Sofus Berntsen, Melå, Hemstad | |
T 28 KF | Må. Sjøblomsten | kf. fjf. hf. | 1916 | 33 | 7,7 | 3,8 | Fix | 6/7 | 0 | Andreas Pettersen, Hokland, Borkenes |
T 29 KF | Må. Tryg | fjf. kf. | 1918 | 25,5 | 7,4 | 3,5 | Bønes | 4 | 0 | Peder J. Finsæther, Gapøy |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Lavangen merkedistrikt
Merkedistrikt: Lavangen 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 LV | Mk. Alken | kf. hf. lsj. | 1902 | 50 | 16,5 | 9 | Bolinder | 25 | 4 | B. Halvorsen, Tennevold |
T 2 LV | Mk. Lavangenfjord | hf. kf. | 1920 | 55 | 17 | 8,5 | Bolinder | 40 | 5 | Partrederi Thomas Olsen, Lyngmo pr. Soløy |
T 3 LV | Ms. Storma | hf. kf. | 1908 | 46 | 16 | 7 | Bolinder | 32 | 4 | Partrederi Thomas Olsen, Lyngmo pr. Soløy |
T 4 LV | Ms. Solid | 1912? | Alpha | 14 | 3 | Thomas J. Haugen, Soløy | ||||
T 5 LV | Mk. Siggen | 1915 | Wichmann | 30 | 1 | Partrederi Ludvik Lorentzen, Lavangsnes | ||||
T 6 LV | Ms. Laupstad | 1905 | 45 | Bolinder | 20 | 3 | Partrederi Kristoffer Jensen, Røkneshamn | |||
T 7 LV | Ms. Havørnen | 1904 | 41,5 | Bolinder | 12 | 3 | Partrederi Kristian Hansen, Røkneshamn | |||
T 8 LV | 6/å Viggo | fjf. kf. | 1918 | 32 | 10 | 5 | - | 3 | ||
T 9 LV | 8/å - | fjf. kf. | 1914 | 30 | 12 | 4 | - | 4 | ||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Lenvik merkedistrikt
Merkedistrikt: Lenvik 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 48 LK | Mk. Aglapen | kf. fjf. | 1917 | 40 | 16 | 8 | Hein | 35 | 6 | |
T 49 LK | Mk. Brødrene | 1920 | 39 | Bolinder | 15 | 4 | ||||
T 50 LK | Prøven | 1915 | 35 | Hein | 10 | 1 | ||||
T 51 LK | Johanna | 1904 | 45 | Bolinder | 20 | 4 | ||||
T 52 LK | Laila | 1906 | 45 | Alpha | 22 | 5 | ||||
T 53 LK | Norafjell | 1905 | 44 | Dan | 15 | 2 | ||||
T 54 LK | Lillemø | 1914 | 28 | Rap | 5 | 0 | ||||
T 55 LK | Lerken | 1918 | 50 | Hein | 26 | 4 | ||||
T 56 LK | Liljen | 1911 | 47 | Dan | 16 | 3 | ||||
T 57 LK | Bauta | 1910 | 49 | Munktell | 30 | 5 | ||||
T 58 LK | Duen | 1913 | 44,5 | 15,5 | 6 | Gideon | 13 | 3 | ||
T 59 LK | Brødrene | 1914 | 40 | 12 | 5 | Hein | 10/14 | 0 | ||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Lyngen merkedistrikt
Merkedistrikt: Lyngen 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 1 L | Mk. Lovise | kf. fjf. | 1915 | 39 | 13 | 5 | Bolinder | 10 | 3 | Partrederi Bernard Liebeck, Lyngseidet |
T 2 L | Mk. Brødrene | 1911 | 45 | 15,5 | 7 | Bolinder | 15 | 6 | ||
T 3 L | Ragnhild | 1919 | Bolinder | 15 | ||||||
T 4 L | Signe | Bolinder | 25 | |||||||
T 5 L | Fram | Dan | 12 | |||||||
T 6 L | Sjølykken | Alpha | 22 | |||||||
T 7 L | Haabet | |||||||||
T 8 L | Sulu | |||||||||
T 9 L | ||||||||||
T 10 L | ||||||||||
T 11 L | ||||||||||
T 12 L | ||||||||||
T 13 L | ||||||||||
T 14 L | ||||||||||
T 15 L | ||||||||||
T 16 L | ||||||||||
T 17 L | ||||||||||
T 18 L | ||||||||||
T 19 L | ||||||||||
T 20 L | ||||||||||
T 21 L | ||||||||||
T 22 L | ||||||||||
T 23 L | ||||||||||
T 24 L | ||||||||||
T 25 L | ||||||||||
T 26 L | ||||||||||
T 27 L | ||||||||||
T 28 L | ||||||||||
T 29 L | ||||||||||
T 30 L | ||||||||||
T 31 L | ||||||||||
T 32 L | ||||||||||
T 33 L | ||||||||||
T 34 L | ||||||||||
T 35 L | ||||||||||
T 36 L | ||||||||||
T 37 L | ||||||||||
T 38 L | ||||||||||
T 39 L | ||||||||||
T 40 L | ||||||||||
T 41 L | ||||||||||
T 42 L | ||||||||||
T 43 L | ||||||||||
T 44 L | ||||||||||
T 45 L | ||||||||||
T 46 L | ||||||||||
T 47 L | ||||||||||
T 48 L | ||||||||||
T 49 L | ||||||||||
T 50 L | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Malangen merkedistrikt
Merkedistrikt: Malangen 1920 | |||||||||||||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier | T 22 M | Ms. Malangen | kf. isfa. | 1908 | 50.6 | 16.7 | 7.7 | Møllerup | 16 | 6 | Part. Lars Olsen Mælkild, Keianes |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Målselv merkedistrikt
Merkedistrikt: Målselv 1920 | |||||||||||||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Nordreisa merkedistrikt
Merkedistrikt: Nordreisa 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Salangen merkedistrikt
Merkedistrikt: Salangen 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 10 SL | Ms. Wolden | kf. | 1909 | 47 | 16 | 7 | Bolinder | 20 | 4 | |
T 11 SL | Mk. Salangen | kf. | 1915 | 45,3 | 15,9 | 6,8 | Alpha | 28 | 4 | |
T 12 SL | Ms. Njørd | kf. | 1909 | 44,5 | 14,5 | 7 | Bolinder | 15 | 3 | |
T 13 SL | Ms. Lyna | fjf. kf. | 1906 | 44,5 | 15,5 | 8 | Alpha | 24 | 4 | |
T 14 SL | Må. Maagen | kf. trp. | 1910 | 40 | 13 | 5 | Grei | 12 | 0 | |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Skjervøy merkedistrikt
Merkedistrikt: Skjervøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Sørreisa merkedistrikt
Merkedistrikt: Sørreisa 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 32 SA | Ms. Merkur | kf. | 1912 | 40 | 14 | 6,5 | Bolinder | 15 | 3 | Peder Mathisen, Gattesjord, Sørreisa |
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Sørfjord merkedistrikt
Merkedistrikt: Sørfjord 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Catch
Torsken merkedistrikt
Merkedistrikt: Torsken 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 37 TK | Snøgg | ? | 4 | |||||||
T 38 TK | Artur | Fix | 5 | |||||||
T 39 TK | Sifjord | Bolinder | 20 | |||||||
T 40 TK | Delfin | Populær | 8 | |||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Tranøy merkedistrikt
Merkedistrikt: Tranøy 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 9 TN | Alfa | Alpha | 8 | |||||||
T 22 TN | Grei | Grei | 4 | |||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Tromsøysund merkedistrikt
Merkedistrikt: Tromsøysund 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
T 42 TD | Ms. Nora | 1911 | Bolinder | 12 | ||||||
T 43 TD | Ms. Norkyn | 1911 | Hein | 25 | ||||||
T 44 TD | Ms. Kryseren | 1912 | Alpha | 20 | ||||||
T 45 TD | Ms. Gutterne | 1914 | Populær | 22 | ||||||
T 46 TD | Ms. Arne | 1907 | Dan | 8 | ||||||
T 47 TD | M. Vona | 1868 | Alpha | 16 | ||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
Trondenes merkedistrikt
Merkedistrikt: Trondenes 1920 | ||||||||||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ms. Nora | ||||||||||
T 11 TS | Mk. Martin Voldstad | kf | 1920 | 88 | 18 | 9 | Grei | 48 | 3 | Partrederi H. N. Volstad, Volstad pr Fauskevåg |
T 20 TS | Må. Baabby | fjf. | 1910 | 26 | 8 | 4 | Alpha | 4 | 0 | Ingebrigt Johnsen, Lundenes i Senjen |
T 21 TS | Ms. Elgen | kf. fjf. | 1910 | 34 | 12 | 6 | Bolinder | 10 | ||
T 22 TS | Må. - | fjf. | ? | 23 | 6,5 | 3,5 | Fix | 4 | ||
T 23 TS | Ms. Hilly | kf. fjf. | 1910 | 32 | 11,3 | 4,5 | Dan | 8 | ||
T 24 TS | Må. Trafalger | 1892/1920 | Rap | 4 | ||||||
T 25 TS | Ms. Roma | 1908 | Bolinder | 20 | ||||||
T 26 TS | Ms. Astræa | 1905 | grei | 12 | ||||||
T 27 TS | Mk. Nornen | kf. fjf. | 1908 | 42,5 | 14,4 | 9 | Rap | 22 | ||
T 28 TS | Ms. Haabet | 1902 | Grei | 16 | ||||||
T 29 TS | Må. Brødrene | 1914 | Rap | 7 | ||||||
T 31 TS | Lysekil | 16 | ||||||||
T 32 TS | 1906 | Alpha | 14 | |||||||
T 33 TS | 1907 | Bolinder | 25 | |||||||
T 34 TS | 1909 | Gideon | 8 | |||||||
T 35 TS | 1907 | Populær | 20 | |||||||
T 36 TS | 1910 | Skandia | 12 | |||||||
T 37 TS | Må. Pilen | kf. fjf. | 1910 | Fix | 4 | |||||
T 38 TS | Mk. Sjøridderen | hf. kf. | 1906 | 52 | 15,5 | 6,5 | Skandia | 20 | ||
T 39 TS | Mk. Ækvator | kf. fjf. | 1917 | 34 | 11,5 | 5,5 | Rap | 9 | ||
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L (fot) | B (fot) | D (fot) | Motor | Ytelse | Fangstbåter | Eier |