Kristiania 1923: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 3: | Linje 3: | ||
[[Kristiania_1922|Kristiania 1922]] '''1923''' [[Kristiania_1924|Kristiania 1924]] | [[Kristiania_1922|Kristiania 1922]] '''1923''' [[Kristiania_1924|Kristiania 1924]] | ||
{| class=fancytable | {| class="fancytable" | ||
|- | |- | ||
| colspan = "2" | '''Forklaring''' | | colspan="2" | '''Forklaring''' | ||
|- | |- | ||
| '''Farkostens art og type''' || '''Anvendelse''' | | '''Farkostens art og type''' || '''Anvendelse''' | ||
Linje 40: | Linje 40: | ||
|- | |- | ||
|} | |} | ||
== Kristiania merkedistrikt == | == Kristiania merkedistrikt == | ||
{| class=wikitable | {| class="wikitable" | ||
| | |+Båter i merkedistrikt '''Kristiania 1923''' (Oslo) | ||
|- | |- | ||
! '''Merke''' || '''Navn''' || '''Anvendelse''' || '''Byggeår''' || '''L''' || '''B''' || '''D''' || '''Motor''' || '''Hk''' || '''Fangstbåter''' || '''Eiers navn og adresse''' | ! '''Merke''' || '''Navn''' || '''Anvendelse''' || '''Byggeår''' || '''L''' || '''B''' || '''D''' || '''Motor''' || '''Hk''' || '''Fangstbåter''' || '''Eiers navn og adresse''' | ||
Linje 74: | Linje 72: | ||
| K 12 K || D. Sørkap || hvfa. || 1908 || 92,4 || 18,2 || 11,1 || Damp || 300 || || | | K 12 K || D. Sørkap || hvfa. || 1908 || 92,4 || 18,2 || 11,1 || Damp || 300 || || | ||
|- | |- | ||
| K 13 K || D. Foca I || colspan = "9" | Solgt til England 20. Mars 1921 | | K 13 K || D. Foca I || colspan="9" | Solgt til England 20. Mars 1921 | ||
|- | |- | ||
| K 14 K || D. Hareid || colspan = "9" | Solgt til Haugesund, se R 77 H | | K 14 K || D. Hareid || colspan="9" | Solgt til Haugesund, se R 77 H | ||
|- | |- | ||
| K 15 K || Mk. Mågen II || trp. || 1917 || 55,8 || 16 || 7,3 || Tuxham || 48 || 0 || | | K 15 K || Mk. Mågen II || trp. || 1917 || 55,8 || 16 || 7,3 || Tuxham || 48 || 0 || | ||
Linje 95: | Linje 93: | ||
== Motorfordeling 1923 - Kristiania == | == Motorfordeling 1923 - Kristiania == | ||
{| class=wikitable | {| class="wikitable" | ||
| | |+Motorfordeling i '''Kristiania 1923''' | ||
|- | |- | ||
! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt''' | ! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt''' | ||
Linje 109: | Linje 106: | ||
| Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | | Hein || 1 || 30 || style="text-align: right;" | 30 Hk | ||
|- | |- | ||
| Kampen || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | | [[Kampens mek verksted|Kampen]] || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | ||
|- | |- | ||
| | | [[H.P. Andresen & Co|Norrøna]] || 1 || 4 || style="text-align: right;" | 4 Hk | ||
|- | |- | ||
| Rap || 6 || 8 - 22 || style="text-align: right;" | 72 Hk | | [[Motoren Rapp|Rap]] || 6 || 8 - 22 || style="text-align: right;" | 72 Hk | ||
|- | |- | ||
| Tuxham || 1 || 48 || style="text-align: right;" | 48 Hk | | Tuxham || 1 || 48 || style="text-align: right;" | 48 Hk | ||
Linje 119: | Linje 116: | ||
| '''Totalt''' || 19 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 2312 Hk | | '''Totalt''' || 19 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 2312 Hk | ||
|- | |- | ||
| | | colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 189 Hk | ||
|} | |} |
Revisjonen fra 8. mai 2018 kl. 17:27
Kristiania 1922 1923 Kristiania 1924
Forklaring | |
Farkostens art og type | Anvendelse |
D. = Dampskip | hf. = havfiske |
M. = Motorfarkost | kf. = kystfiske |
S. = Seilfarkost | fjf. = fjordfiske |
å. = åpen båt | f. = fiske uten nærmere angivelse |
s. = spiss-stevnet eller spissgattet | fa. = fangst uten nærmere angivelse |
k. = kutterbygget eller hekkbygget | sfa. = selfangst |
bf. = brønnfartøi | bfa. = botlenosefangst |
j. = jagt | hvfa. = hvalfangst |
sk. = skonnert | isfa. = ishavsfangst |
l. = lekter | trp. = transport av sild og fisk |
4/å. = 4-året åpen båt | atrp. = agntransport |
6/å. = 6-året åpen båt | lsj. = losjifartøy |
8/å. = 8-året åpen båt | slp. = slepefartøy |
10/å. = 10-året åpen båt | |
12/å. = 12-året åpen båt |
Kristiania merkedistrikt
Merke | Navn | Anvendelse | Byggeår | L | B | D | Motor | Hk | Fangstbåter | Eiers navn og adresse |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
K 1 K | Ms. Hvidfisken | fjf. | 1878 | 33 | 12,5 | 6,5 | Rap | 8 | 2 | |
K 2 K | Ms. Havfisken | fjf. kf. | 1909 | 32 | 12 | 6 | Rap | 9 | 2 | |
K 3 K | Må. Alfhild | fjf. | 1916 | 22 | 6 | 3 | Norrønna | 4 | 3 | |
K 4 K | Må. Thor | fjf. trp. | - | 24 | 7 | 4 | Kampen | 4 | 3 | |
K 5 K | D. Veslekari | sfa. hvfa. | 1918 | 125,1 | 27 | 14,2 | Damp | 280 | 4 | |
K 6 K | D. Vesleper | sfa. hvfa. | 1919 | 114,3 | 26,7 | 13,9 | Damp | 280 | 4 | |
K 7 K | Ms. - | trp. | 1905 | 38,2 | 15,6 | 4,1 | Rap | 22 | 0 | |
K 8 K | Ms. Kongshavn | fjf. | 1903 | 31,3 | 12,1 | 10,2 | Rap | 12 | 3 | |
K 9 K | Mk. Emma | trp. | 1903 | 50 | 15,6 | 7,3 | Hein | 30 | 0 | |
K 10 K | Ms. K.A.J. | trp. | 1919 | 36,5 | 14,6 | 5,9 | Rap | 9 | 0 | |
K 11 K | Ms. Signe II | trp. | 1910 | 49,6 | 19,2 | 8 | Avance | 25 | 0 | |
K 12 K | D. Sørkap | hvfa. | 1908 | 92,4 | 18,2 | 11,1 | Damp | 300 | ||
K 13 K | D. Foca I | Solgt til England 20. Mars 1921 | ||||||||
K 14 K | D. Hareid | Solgt til Haugesund, se R 77 H | ||||||||
K 15 K | Mk. Mågen II | trp. | 1917 | 55,8 | 16 | 7,3 | Tuxham | 48 | 0 | |
K 16 K | D. Harris | hvfa- | 1909 | 95,6 | 19,2 | 11 | Damp | 300 | 0 | |
K 17 K | D. Sir Samuel Scott | hvfa. | 1908 | 101,1 | 18,8 | 10,7 | Damp | 300 | 0 | |
K 18 K | D. St. Kilda | hvfa. | 1911 | 97,3 | 19,5 | 11,2 | Damp | 350 | 0 | |
K 19 K | Ms. Tordenskjold | fjf. | 1904 | 31 | 11 | 6 | Alpha | 6 | 0 | |
K 20 K | Ms. Lyn | fjf. | 1901 | 36 | 14 | 7 | Rap | 12 | 0 | |
K 21 K | D. Havørn | hvf. | 1910 | 92,1 | 18,2 | 11,4 | Damp | 313 | 2 | Winge & Co, Prinsensgt. 2b, Kristiania |
Motorfordeling 1923 - Kristiania
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
---|---|---|---|
Alpha | 1 | 6 | 6 Hk |
Avance | 1 | 25 | 25 Hk |
Damp | 7 | 280 - 350 | 2123Hk |
Hein | 1 | 30 | 30 Hk |
Kampen | 1 | 4 | 4 Hk |
Norrøna | 1 | 4 | 4 Hk |
Rap | 6 | 8 - 22 | 72 Hk |
Tuxham | 1 | 48 | 48 Hk |
Totalt | 19 stk | Samlet | 2312 Hk |
Uten damp | 189 Hk |