Sabb type G: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Sabb Type G var den første firetakts dieselmotor som fabrikken produserte. Den kom på markedet høsten 1955. og var i produksjon frem til 2002. Motoren er av enkel konstruksjon, og ble levert med kobling, propellgear, og [[Fil:Norge Flagg.jpg|rammeløs|48x48px|høyre]] | |||
{| class="wikitable float-right" | {| class="wikitable float-right" | ||
Linje 24: | Linje 24: | ||
|- | |- | ||
|'''Dreiemoment''' | |'''Dreiemoment''' | ||
||| kgm @ o/min | ||| 8 kgm @ 1550 o/min | ||
|- | |- | ||
|'''Innsprøytning''' | |'''Innsprøytning''' | ||
||| | ||| Forkammer | ||
|- | |- | ||
|'''Sylindre''' | |'''Sylindre''' |
Revisjonen fra 28. mai 2020 kl. 09:10
Sabb Type G var den første firetakts dieselmotor som fabrikken produserte. Den kom på markedet høsten 1955. og var i produksjon frem til 2002. Motoren er av enkel konstruksjon, og ble levert med kobling, propellgear, og
Damsgård motorfabrikk
Sabb Motor AS | ||
---|---|---|
Fil:Sabb Type G.jpg Sabb Type G | ||
1955 - 2002 | ||
Diesel | ||
Motor | Type G | Type GG |
Vekt tørr | Kg | |
Byggeår | 1928?? - | |
Ytelse | 10 Hk @ 1800 o/min | |
Dreiemoment | 8 kgm @ 1550 o/min | |
Innsprøytning | Forkammer | |
Sylindre | 1 | |
Slagvolum | 760 cm³ | |
Borring | 90 mm | |
Slag | 120 mm | |
Kompresjon | :1 | |
Kjøling | Vann | |
Tenningsrekkefølge | 1 | |
Dieselpumpe | ||
Dysespiss | ||
Dieselfilter | ||
Stempelhastighet | 4,3 m/s | |
Produksjonssted | Bergen |