Sabb type G: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 1: Linje 1:
Dette var [[Fil:Norge Flagg.jpg|rammeløs|48x48px|høyre]]
Sabb Type G var den første firetakts dieselmotor som fabrikken produserte. Den kom på markedet høsten 1955. og var i produksjon frem til 2002. Motoren er av enkel konstruksjon, og ble levert med kobling, propellgear, og  [[Fil:Norge Flagg.jpg|rammeløs|48x48px|høyre]]


{| class="wikitable float-right"
{| class="wikitable float-right"
Linje 24: Linje 24:
|-
|-
|'''Dreiemoment'''  
|'''Dreiemoment'''  
|||  kgm @  o/min
|||  8 kgm @  1550 o/min
|-
|-
|'''Innsprøytning'''
|'''Innsprøytning'''
||| Direkte
||| Forkammer
|-
|-
|'''Sylindre'''
|'''Sylindre'''

Revisjonen fra 28. mai 2020 kl. 09:10

Sabb Type G var den første firetakts dieselmotor som fabrikken produserte. Den kom på markedet høsten 1955. og var i produksjon frem til 2002. Motoren er av enkel konstruksjon, og ble levert med kobling, propellgear, og

Norge Flagg.jpg
Damsgård motorfabrikk

Sabb Motor AS

Fil:Sabb Type G.jpg
Sabb Type G
1955 - 2002
Diesel
Motor Type G Type GG
Vekt tørr Kg
Byggeår 1928?? -
Ytelse 10 Hk @ 1800 o/min
Dreiemoment 8 kgm @ 1550 o/min
Innsprøytning Forkammer
Sylindre 1
Slagvolum 760 cm³
Borring 90 mm
Slag 120 mm
Kompresjon :1
Kjøling Vann
Tenningsrekkefølge 1
Dieselpumpe
Dysespiss
Dieselfilter
Stempelhastighet 4,3 m/s
Produksjonssted Bergen