Sabb type G: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 27: | Linje 27: | ||
|- | |- | ||
|'''Ytelse''' | |'''Ytelse''' | ||
| colspan="2" |10 Hk (7,3 kW) @ 1800 o/min | | colspan="2" style="text-align:center" |10 Hk (7,3 kW) @ 1800 o/min | ||
|- | |- | ||
|'''Dreiemoment''' | |'''Dreiemoment''' | ||
| colspan="2" |7,95 kgm @ 1550 o/min | | colspan="2" style="text-align:center" |7,95 kgm @ 1550 o/min | ||
|- | |- | ||
|'''Innsprøytning''' | |'''Innsprøytning''' | ||
Linje 36: | Linje 36: | ||
|- | |- | ||
|'''Sylindre''' | |'''Sylindre''' | ||
| colspan="2" |1 | | colspan="2" style="text-align:center" |1 | ||
|- | |- | ||
|'''Slagvolum''' | |'''Slagvolum''' | ||
| colspan="2" |760 cm³ | | colspan="2" style="text-align:center" |760 cm³ | ||
|- | |- | ||
|'''Borring''' | |'''Borring''' | ||
| colspan="2" |90 mm | | colspan="2" style="text-align:center" |90 mm | ||
|- | |- | ||
|'''Slag''' | |'''Slag''' | ||
| colspan="2" |120 mm | | colspan="2" style="text-align:center" |120 mm | ||
|- | |- | ||
|'''Kompresjon''' | |'''Kompresjon''' | ||
| colspan="2" | :1 | | colspan="2" style="text-align:center" | 20:1 | ||
|- | |- | ||
|'''Kjøling''' | |'''Kjøling''' | ||
| colspan="2" |Sjøvannskjøling | | colspan="2" style="text-align:center" |Sjøvannskjøling | ||
|- | |- | ||
|'''Dieselpumpe''' | |'''Dieselpumpe''' | ||
Linje 63: | Linje 63: | ||
|- | |- | ||
|'''Stempelhastighet''' | |'''Stempelhastighet''' | ||
| colspan="2" |4,3 m/s | | colspan="2" style="text-align:center" |4,3 m/s | ||
|- | |- | ||
|Drivstoffforbruk | |Drivstoffforbruk | ||
| colspan="2" |200 g/hkt (2,5 liter / time) | | colspan="2" style="text-align:center" |200 g/hkt (2,5 liter / time) | ||
|- | |- | ||
|'''Produksjonssted''' | |'''Produksjonssted''' |
Revisjonen fra 1. jun. 2020 kl. 15:51
Sabb Type G var den første firetakts dieselmotor som fabrikken produserte. Den kom på markedet høsten 1955. og var i produksjon frem til 2002. Motoren er av enkel konstruksjon med rullelager i bunn, motoren ble levert med propellgear (Type G) eller reversgear (Type GG) og som stasjonærmotor.