Sabb tekniske data: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
 
Linje 61: Linje 61:
| rowspan="4" |1
| rowspan="4" |1
|
|
|
| rowspan="4" |90
|
| rowspan="4" |120
|
| rowspan="4" |760 cm³
|
|
|6,3 kg/cm³
|6,3 kg/cm³
|1500
|1500
|8 hk
|8 hk / 5,8 kW
|7,65 kpm
|7,65 kpm
|200
| rowspan="4" |200
|
|
|
|
Linje 80: Linje 80:
|G10
|G10
| rowspan="2" |200 kg
| rowspan="2" |200 kg
| rowspan="2" |90
| rowspan="3" |20:1
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |760 cm³
| rowspan="2" |20:1
|6,25 - 6,55 kg/cm³
|6,25 - 6,55 kg/cm³
|1800
| rowspan="3" |1800
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
| rowspan="2" |7,95 kpm
| rowspan="2" |7,95 kpm
| rowspan="2" |200
| rowspan="3" |2,5
| rowspan="2" |2,5
| rowspan="3" |0,30 / 0,30 kald
|0,30 / 0,30 kald
|2
|2
|
|
Linje 98: Linje 94:
|-
|-
|GG
|GG
|
|
|
|
|
|
Linje 108: Linje 102:
|-
|-
|GS
|GS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linje 272: Linje 258:
|
|
|2000
|2000
|8 HK
|8 HK / 5,8 kW
|
|
|
|
Linje 325: Linje 311:
|
|
|2250
|2250
|18 HK
|18 HK / 13,2 kW
|
|
|220
|220

Nåværende revisjon fra 13. jun. 2020 kl. 15:38

Samleside med Tekniske data for Damsgård/Sabb Dieselmotorer.

Sabb 4-takt Dieselmotor
Motor

Type

Variant Sylindre Vekt

Motor

Boring

mm

Slag

mm

Slagvolum Kompresjon Bmep Maks Turtall

belastet

Maks ytelse Dreiemoment Forbruk

g/hkt

Forbruk l/time

(0,8 kg/L)

Ventilklaring

innsug / eksos

Oljemengde

motor

Oljefilter Oljeforbruk Dysespiss

Boschnummer

E 1
G G8 1 90 120 760 cm³ 6,3 kg/cm³ 1500 8 hk / 5,8 kW 7,65 kpm 200
G10 200 kg 20:1 6,25 - 6,55 kg/cm³ 1800 10 hk / 7,3 kW 7,95 kpm 2,5 0,30 / 0,30 kald 2 Plaskesmøring 2 gram / hkt DN 0 SD 211
GG
GS
2G 2G 2 390 90 120 1520 cm³ 20:1 1800 22 HK / 16,2 kW 18 kpm 200
2GZ 390
2GRG 365
GA 12 GA 1 220 kg 95 120 850 cm³ 17:1 1800 12 HK / kW 190 2,8
GAG
GA 14 GA 1 100 120 840 cm³ 17:1 2000 14 HK / 10,3 kW 190 3,2 3 g /hkt
GAG
GAD
GAGD
H HG 1 165 90 90 570 cm³ 20:1 2000 8 HK / 5,8 kW 2 g /hkt DN 0 SD 21
HS (P)
HK
2H 2H 2 200 90 90 1140 cm³ 22:1 2250 18 HK / 13,2 kW 220 4,7
2HG
2HEG
2HSP
J 2J 2 400 100 120 1880 cm³ 16,5:1 1900 30 HK / 22 kW
2JZ 400
2JRG 400
2JGR 375

Basisdata

Basisdata Sabb dieselmotor
Motor
Sylindre Boring Slag Volum

Motor

Ytelse

HK/rpm

Kompresjon Kompresjonstrykk Dreieretning
E
G 1 90 120 760 ccm 10 / 1800 20:1 30 bar Venstre
GA 12 1 100 120
GA 14 1
H 1 90 90
2H 2
J 100 120

Olje

Smøreolje og filter
Oljemengde Kvalitet Filter
Motor På motor Gear Koblingshus Vinter Sommer Tropene Multigrade
E
G 2 - 0,5 SAE 10 SAE 20 SAE 30 -
GG 2 0,5 -
GA
H SAE 10 SAE 20 SAE 30
2H SAE 10 SAE 20 SAE 30
J

Moment

Tiltrekkingsmoment
Motor Topplokkmutre Veivlagerbolt Veivlagerbolt

gammel 3/8"

Festeskrue

pumpekasse

E
G 14 kgm 18 14
GA
H
2H
J

Dieselsystem

Dieselsystem
Motor Dysespiss Åpningstrykk Innsprøytning starter Innsprøytning slutter
E
G DN 0 SD 211 100 Bar 8 grader FØD 7 grader EØD
GA
H
2H
J

FØD = Før øvre dødpunkt (BTDC)

EØD= Etter øvre dødpunkt (ATDC)

Mål og vekt

Mål og vekt
Motor Vekt

motor

Komplett
E
G
GA
H
2H
J

Ventil

Størelse Ventilklaring

mm

Timing
Motor Innsug

diameter

Eksos

diameter

Innsug Eksos Innsug åpner Innsug lukker Eksos åpnet Eksos lukker
E
G 0,30 K 0,30 K 12 45
GA
H
2H
J

K = Kald motor

V = Varm motor

FND = Før nedre dødpunkt

Tilbake til Damsgård Motorfabrik