Sabb tekniske data: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 6: Linje 6:


Type
Type
!
!Variant
!Sylindre
!Sylindre
!Vekt  
!Vekt  
Linje 14: Linje 14:
!Slag
!Slag
mm
mm
!Sylindervolum
!Slagvolum
(pr. syliner)
!Kompresjon
!Kompresjon
!Maks Turtall
!Maks Turtall
Linje 68: Linje 67:
| rowspan="2" |7,95 kpm
| rowspan="2" |7,95 kpm
| rowspan="2" |200  
| rowspan="2" |200  
|2,5  
| rowspan="2" |2,5  
|0,30 / 0,30 kald
|0,30 / 0,30 kald
|2
|2
Linje 78: Linje 77:
|GG
|GG
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
| rowspan="3" |'''2G'''
|G
| rowspan="3" |2
|390
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |120
| rowspan="3" |1520 ccm
| rowspan="3" |20:1
| rowspan="3" |1800
| rowspan="3" |22 HK / 16,2 kW
| rowspan="3" |18 kpm
| rowspan="3" |200
|
|
|
|
|
|
|
|-
|GZ
|390
|
|
|
|
|
|
|
|-
|GRG
|365
|
|
|
|
Linje 86: Linje 124:
|
|
|-
|-
| rowspan="2" |'''GA'''
| rowspan="2" |'''GA 12'''
|GA
|GA
| rowspan="2" |1
| rowspan="2" |1
| rowspan="2" |220 kg
| rowspan="2" |220 kg
| rowspan="2" |100
| rowspan="2" |95
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |850 ccm
| rowspan="2" |850 ccm
| rowspan="2" |17:1
| rowspan="2" |17:1
| rowspan="2" |1800
| rowspan="2" |12 HK / kW
|
|
| rowspan="2" |12
| rowspan="2" |190
| rowspan="2" |2,8
|
|
| rowspan="2" |190
|2,8
|
|
|
|
Linje 104: Linje 143:
|
|
|
|
|-
|GAG
|
|
|
|
|
|
|
|-
| rowspan="4" |'''GA 14'''
|GA
| rowspan="4" |1
|
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |840 ccm
| rowspan="4" |17:1
| rowspan="4" |2000
| rowspan="2" |14 HK / 10,3 kW
|
|190
|3,2
|
|
|
|
|3 g /hkt
|
|
|-
|-
|GAG
|GAG
|2000
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|GAD
|
|
|
|
|
|
|
Linje 117: Linje 198:
|
|
|-
|-
|'''H'''
|GAGD
|
|
|
|
|
|
|1
|
|
|90
|90
|
|
|
|
Linje 128: Linje 210:
|
|
|
|
|-
| rowspan="3" |'''H'''
|HG
| rowspan="3" |1
|165
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |570 ccm
|20:1
|2000
|8 HK
|
|
|
|
Linje 135: Linje 228:
|
|
|
|
|2 g /hkt
|DN 0 SD 21
|DN 0 SD 21
|-
|HS (P)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|HK
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|-
|'''2H'''
|'''2H'''
|
|HEG
|2
|2
|
|200
|90
|90
|90
|90
|1140 ccm
|22:1
|2250
|18 HK
|
|220
|4,7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
| rowspan="4" |'''J'''
|J
| rowspan="4" |2
|400
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |1880
| rowspan="4" |16,,:1
| rowspan="4" |1900
|
|
|
|
Linje 157: Linje 301:
|
|
|-
|-
|'''J'''
|JZ
|400
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|JRG
|400
|
|
|
|
|
|
|
|2
|
|
|100
|120
|
|
|
|
|
|
|-
|JGR
|375
|
|
|
|
Linje 223: Linje 386:
|Venstre
|Venstre
|-
|-
|GA
|GA 12
|1
|1
|100
|100
|120
|120
|
|
|
|
|
|-
|GA 14
|1
|
|
|
|
|
|

Revisjonen fra 11. jun. 2020 kl. 12:22

Samleside med Tekniske data for Damsgård/Sabb Dieselmotorer.

Sabb 4-takt Dieselmotor
Motor

Type

Variant Sylindre Vekt

Motor

Boring

mm

Slag

mm

Slagvolum Kompresjon Maks Turtall

belastet

Maks ytelse Dreiemoment Forbruk

g/hkt

Forbruk l/time

(0,8 kg/L)

Ventilklaring

innsug / eksos

Oljemengde

motor

Oljefilter Oljeforbruk Dysespiss

Boschnummer

E 1
G G 1 200 kg 90 120 760 ccm 20:1 1800 10 hk / 7,3 kW 7,95 kpm 200 2,5 0,30 / 0,30 kald 2 Plaskesmøring 2 gram / hkt DN 0 SD 211
GG
2G G 2 390 90 120 1520 ccm 20:1 1800 22 HK / 16,2 kW 18 kpm 200
GZ 390
GRG 365
GA 12 GA 1 220 kg 95 120 850 ccm 17:1 1800 12 HK / kW 190 2,8
GAG
GA 14 GA 1 100 120 840 ccm 17:1 2000 14 HK / 10,3 kW 190 3,2 3 g /hkt
GAG
GAD
GAGD
H HG 1 165 90 90 570 ccm 20:1 2000 8 HK 2 g /hkt DN 0 SD 21
HS (P)
HK
2H HEG 2 200 90 90 1140 ccm 22:1 2250 18 HK 220 4,7
J J 2 400 100 120 1880 16,,:1 1900
JZ 400
JRG 400
JGR 375

Basisdata

Basisdata Sabb dieselmotor
Motor
Sylindre Boring Slag Volum

Motor

Ytelse

HK/rpm

Kompresjon Kompresjonstrykk Dreieretning
E
G 1 90 120 760 ccm 10 / 1800 20:1 30 bar Venstre
GA 12 1 100 120
GA 14 1
H 1 90 90
2H 2
J 100 120

Olje

Smøreolje og filter
Oljemengde Kvalitet Filter
Motor På motor Gear Koblingshus Sommer Vinter
E
G 2 - 0,5 15W/40 10 -
GG 2 0,5 -
GA
H
2H
J

Moment

Tiltrekkingsmoment
Motor Topplokkmutre Veivlagerbolt Veivlagerbolt

gammel 3/8"

Festeskrue

pumpekasse

E
G 14 kgm 18 14
GA
H
2H
J

Dieselsystem

Dieselsystem
Motor Dysespiss
E
G
GA
H
2H
J

Mål og vekt

Mål og vekt
Motor Vekt

motor

Komplett
E
G
GA
H
2H
J

Ventil

Størelse Ventilklaring

mm

Timing
Motor Innsug

diameter

Eksos

diameter

Innsug Eksos Innsug åpner Innsug lukker Eksos åpnet Eksos lukker
E
G 0,30 K 0,30 K
GA
H
2H
J

K = Kald motor

V = Varm motor

Tilbake til Damsgård Motorfabrik