Nobel Diesel: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 161: Linje 161:
|
|
|}
|}
====== Stasjonærmotorer ======
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|+1-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
|+1-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
Linje 173: Linje 175:
!Forbruk
!Forbruk
g/hk/h
g/hk/h
!Vekt
!Vekt Kg
Kg
Std. svinghjul
!Vekt  Kg
Tungt svinghjul
|-
|-
|V 1 B
|V 1 B
Linje 181: Linje 185:
|
|
|
|
|
|0,281
|
|363
|399
|-
|-
|V 1 D
|V 1 D
Linje 189: Linje 194:
|
|
|
|
|
|0,276
|
|539
|608
|-
|-
|V 1 F
|V 1 F
Linje 197: Linje 203:
|
|
|
|
|
|0,260
|
|748
|889
|-
|-
|V 1 H
|V 1 H
Linje 205: Linje 212:
|
|
|
|
|
|0,240
|
|1225
|1361
|-
|-
|V 1 I
|V 1 I
Linje 213: Linje 221:
|
|
|
|
|
|0,240
|
|1406
|1588
|-
|-
|V 1 K
|V 1 K
Linje 221: Linje 230:
|
|
|
|
|0,235
|
|
|
|
Linje 229: Linje 239:
|
|
|
|
|0,235
|
|
|
|
Linje 237: Linje 248:
|
|
|
|
|0,231
|
|
|
|
Linje 245: Linje 257:
|
|
|
|
|0,231
|
|
|
|
Linje 253: Linje 266:
|
|
|
|
|0,226
|
|
|
|
Linje 278: Linje 292:
|
|
|
|
|
|0,260
|
|
|-
|-
Linje 286: Linje 300:
|
|
|
|
|
|0,240
|
|
|-
|-
Linje 294: Linje 308:
|
|
|
|
|
|0,240
|
|
|-
|-
Linje 302: Linje 316:
|
|
|
|
|
|0,235
|
|
|-
|-
Linje 310: Linje 324:
|
|
|
|
|
|0,235
|
|
|-
|-
Linje 318: Linje 332:
|
|
|
|
|
|0,231
|
|
|-
|-
Linje 326: Linje 340:
|
|
|
|
|
|0,231
|
|
|-
|-
Linje 334: Linje 348:
|
|
|
|
|
|0,226
|
|
|}
|}

Revisjonen fra 4. mai 2023 kl. 14:15

Svensk flagg.png

Gamma

1-syl Gamma marine engine
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

M 1 B 7 600 400
M 1 D 10 550 576
M 1 F 13 500 952
M 1 H 20 400 1298
M 1 I 24 400 1497
M 1 K 28 375 1814
M 1 M 37 340 2540
M 1 O 40 320 2722
(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg
(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg
2-cyl Gamma marine engine
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

M 2 D 20 550 849
M 2 F 26 500
M 2 H 40 400
M 2 I 48 400
M 2 K 56 375
M 2 M 74 340
M 2 O 80 320
M 2 P 100 280
Stasjonærmotorer
1-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt Kg

Std. svinghjul

Vekt Kg

Tungt svinghjul

V 1 B 7 600 0,281 363 399
V 1 D 10 550 0,276 539 608
V 1 F 13 500 0,260 748 889
V 1 H 20 400 0,240 1225 1361
V 1 I 24 400 0,240 1406 1588
V 1 K 28 375 0,235
V 1 M 37 340 0,235
V 1 O 40 320 0,231
V 1 P 50 280 0,231
V 1 S 65 250 0,226


2-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

V 2 F 26 500 0,260
V 2 H 40 400 0,240
V 2 I 48 400 0,240
V 2 K 56 375 0,235
V 2 M 74 340 0,235
V 2 O 80 320 0,231
V 2 P 100 280 0,231
V 2 S 130 250 0,226

Referanser


Tilbake til oversikt over Svenske motorfabrikanter