Kristiania 1920: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 41: Linje 41:
|}
|}


== Kristiania merkedistrikt ==
== Kristiania merkedistrikt 1920 ==


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|+Båter i merkedistrikt '''Kristiania 1920''' (Oslo)
|+Båter i merkedistrikt '''Kristiania 1920''' (Oslo)
|-
|-
! '''Merke''' || '''Navn''' || '''Anvendelse''' || '''Byggeår''' || '''L''' || '''B''' || '''D''' || '''Motor''' || '''Hk''' || '''Fangstbåter''' || '''Eiers navn og adresse'''
! '''Merke''' || '''Navn''' || '''Anvendelse''' || '''Byggeår''' || '''L (fot)''' || '''B (fot)''' || '''D (fot)''' || '''Motormerke''' || '''Ytelse HK''' || '''Fangstbåter''' || '''Eiers navn og adresse'''
|-
|-
| K 1 K || Ms. Hvidfisken || fjf. || 1878 || 33 || 12,5 || 6,5 || Rap || 8 || 2 || Partrederi Olaf Andersen, Herslebsgate 32
| K 1 K || Ms. Hvidfisken || fjf. || 1878 || 33 || 12,5 || 6,5 || Rap || 8 || 2 || Partrederi Olaf Andersen, Herslebsgate 32
|-
|-
| K 2 K || Ms. Havfisken || fjf. kf. || 1909 || 32 || 12 || 6 || Rap || 9 || 2 ||Karl Karlsen
| K 2 K || Ms. Havfisken || fjf. kf. || 1909 || 32 || 12 || 6 || Rap || 9 || 2 ||Karl Karlsen, Kristiania
|-
|-
| K 3 K || Må. Alfhild || fjf. || 1916 || 22 || 6 || 3 || Norrønna || 4 || 3 ||Fritjof Carelius Pedersen, Liabroveien 80
| K 3 K || Må. Alfhild || fjf. || 1916 || 22 || 6 || 3 || Norrønna || 4 || 3 ||Fritjof Carelius Pedersen, Liabroveien 80
|-
|-
| K 4 K || Må. Thor || fjf. trp. || - || 24 || 7 || 4 || Kampen || 4 || 3 ||Emil Andersen, Platougate 33
| K 4 K || Må. Thor || fjf. trp. || ? || 24 || 7 || 4 || Kampen || 4 || 3 ||Emil Andersen, Platougate 33
|-
|-
| K 5 K || D. Veslekari || sfa. hvfa. || 1918 || 125,1 || 27 || 14,2 || Damp || 280 || 4 ||S/A Freda, Prinsensgate 2b
| K 5 K || D. Veslekari || sfa. hvfa. || 1918 || 125,1 || 27 || 14,2 || Damp || 280 || 4 || rowspan="2" |S/A Freda, Prinsensgate 2b
|-
|-
| K 6 K || D. Vesleper || sfa. hvfa. || 1919 || 114,3 || 26,7 || 13,9 || Damp || 280 || 4 ||S/A Freda, Prinsensgate 2b
| K 6 K || D. Vesleper || sfa. hvfa. || 1919 || 114,3 || 26,7 || 13,9 || Damp || 280 || 4  
|-
|-
| K 7 K || Ms. - || trp. || 1905 || 38,2 || 15,6 || 4,1 || Rap || 22 || 0 || Olsen & Bexrud, Fiskehallen
| K 7 K || Ms. - || trp. || 1905 || 38,2 || 15,6 || 4,1 || Rap || 22 || 0 || Olsen & Bexrud, Fiskehallen
Linje 64: Linje 64:
| K 8 K || Ms. Kongshavn || fjf. || 1903 || 31,3 || 12,1 || 10,2 || Rap || 12 || 3 ||Chr. Cristophersen, Liabroveien 65
| K 8 K || Ms. Kongshavn || fjf. || 1903 || 31,3 || 12,1 || 10,2 || Rap || 12 || 3 ||Chr. Cristophersen, Liabroveien 65
|-
|-
| K 9 K || Mk. Emma || trp. || 1903 || 50 || 15,6 || 7,3 || Hein || 30 || 0 ||Karl A. Jensen A/S, Torvgaten 7
| K 9 K || Mk. Emma || trp. || 1903 || 50 || 15,6 || 7,3 || Hein || 30 || 0 || rowspan="3" |Karl A. Jensen A/S, Torvgaten 7
|-
|-
| K 10 K || Ms. K.A.J. || trp. || 1919 || 36,5 || 14,6 || 5,9 || Rap || 9 || 0 || Karl A. Jensen A/S, Torvgaten 7
| K 10 K || Ms. K.A.J. || trp. || 1919 || 36,5 || 14,6 || 5,9 || Rap || 9 || 0  
|-
|-
| K 11 K || Ms. Signe II || trp. || 1910 || 49,6 || 19,2 || 8 || Avance || 25 || 0 || Karl A. Jensen A/S, Torvgaten 7
| K 11 K || Ms. Signe II || trp. || 1910 || 49,6 || 19,2 || 8 || Avance || 25 || 0  
|-
|-
| K 12 K || D. Sørkap || hvfa. || 1908 || 92,4 || 18,2 || 11,1 || Damp || 300 ||0|| Spitsbergen Hval A/S, Gabelsgate 39
| K 12 K || D. Sørkap || hvfa. || 1908 || 92,4 || 18,2 || 11,1 || Damp || 300 ||0|| Spitsbergen Hval A/S, Gabelsgate 39
Linje 84: Linje 84:
|364
|364
|0
|0
|A/S Norsk Kjølekomp. i Likv., Prinsensgate 9
| rowspan="2" |A/S Norsk Kjølekomp. i Likv., Prinsensgate 9
|-
|-
|K 15 K
|K 15 K
Linje 96: Linje 96:
|42/48
|42/48
|0
|0
|A/S Norsk Kjølekomp. i Likv., Prinsensgate 9
|-
|-
|K 16 K
|K 16 K
Linje 108: Linje 107:
|300
|300
|0
|0
|A/S Harpunen, Kongensgate 8
| rowspan="3" |A/S Harpunen, Kongensgate 8
|-
|-
|K 17 K
|K 17 K
Linje 120: Linje 119:
|300
|300
|0
|0
|A/S Harpunen, Kongensgate 8
|-
|-
|K 18 K
|K 18 K
Linje 132: Linje 130:
|350
|350
|0
|0
|A/S Harpunen, Kongensgate 8
|}
|}


== Motorfordeling 1920 - Kristiania ==
== Motorfordeling 1920 i Kristiania ==


{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|+Motorfordeling '''Kristiania 1920'''
|+Motorfordeling '''Kristiania 1920'''
|-
|-
! '''Motor''' || '''Antall''' || '''Hk min / max''' || '''Hk Totalt'''
! '''Motor''' || '''Antall''' || '''HK min / max''' || '''HK Totalt'''
|-
|-
| Avance || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |25 || style="text-align: right;" | 25 Hk
| Avance || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |25 HK || style="text-align: right;" | 25 HK
|-
|-
| Damp || style="text-align: right;" |8 || style="text-align: right;" |185 - 364 || style="text-align: right;" | 2359 Hk
| Damp || style="text-align: right;" |8 || style="text-align: right;" |185 - 364 HK || style="text-align: right;" | 2359 HK
|-
|-
| Hein || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |30 || style="text-align: right;" | 30 Hk
| Hein || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |30 || style="text-align: right;" | 30 HK
|-
|-
| Kampen || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |4 || style="text-align: right;" | 4 Hk
| Kampen || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |4 || style="text-align: right;" | 4 HK
|-
|-
| Norrønna || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |4 || style="text-align: right;" | 4 Hk
| Norrønna || style="text-align: right;" |1 || style="text-align: right;" |4 || style="text-align: right;" | 4 HK
|-  
|-  
| Rap || style="text-align: right;" |5 || style="text-align: right;" |8 - 22 || style="text-align: right;" | 60 Hk
| Rap || style="text-align: right;" |5 || style="text-align: right;" |8 - 22 || style="text-align: right;" | 60 HK
|-
|-
|Tuxham
|Tuxham
Linje 159: Linje 156:
| style="text-align: right;" |48 HK
| style="text-align: right;" |48 HK
|-
|-
| '''Totalt''' || style="text-align: right;" |18 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 2530 Hk
| '''Totalt''' || style="text-align: right;" |18 stk || '''Samlet''' || style="text-align: right;" | 2530 HK
|-
|-
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 171 Hk
| colspan="2" | || '''Uten damp''' || style="text-align: right;" | 171 HK
|}
|}

Revisjonen fra 8. mai 2018 kl. 16:11

Tilbake til oversikt

1920 Kristiania 1922

Forklaring
Farkostens art og type Anvendelse
D. = Dampskip hf. = havfiske
M. = Motorfarkost kf. = kystfiske
S. = Seilfarkost fjf. = fjordfiske
å. = åpen båt f. = fiske uten nærmere angivelse
s. = spiss-stevnet eller spissgattet fa. = fangst uten nærmere angivelse
k. = kutterbygget eller hekkbygget sfa. = selfangst
bf. = brønnfartøi bfa. = botlenosefangst
j. = jagt hvfa. = hvalfangst
sk. = skonnert isfa. = ishavsfangst
l. = lekter trp. = transport av sild og fisk
4/å. = 4-året åpen båt atrp. = agntransport
6/å. = 6-året åpen båt lsj. = losjifartøy
8/å. = 8-året åpen båt slp. = slepefartøy
10/å. = 10-året åpen båt
12/å. = 12-året åpen båt

Kristiania merkedistrikt 1920

Båter i merkedistrikt Kristiania 1920 (Oslo)
Merke Navn Anvendelse Byggeår L (fot) B (fot) D (fot) Motormerke Ytelse HK Fangstbåter Eiers navn og adresse
K 1 K Ms. Hvidfisken fjf. 1878 33 12,5 6,5 Rap 8 2 Partrederi Olaf Andersen, Herslebsgate 32
K 2 K Ms. Havfisken fjf. kf. 1909 32 12 6 Rap 9 2 Karl Karlsen, Kristiania
K 3 K Må. Alfhild fjf. 1916 22 6 3 Norrønna 4 3 Fritjof Carelius Pedersen, Liabroveien 80
K 4 K Må. Thor fjf. trp. ? 24 7 4 Kampen 4 3 Emil Andersen, Platougate 33
K 5 K D. Veslekari sfa. hvfa. 1918 125,1 27 14,2 Damp 280 4 S/A Freda, Prinsensgate 2b
K 6 K D. Vesleper sfa. hvfa. 1919 114,3 26,7 13,9 Damp 280 4
K 7 K Ms. - trp. 1905 38,2 15,6 4,1 Rap 22 0 Olsen & Bexrud, Fiskehallen
K 8 K Ms. Kongshavn fjf. 1903 31,3 12,1 10,2 Rap 12 3 Chr. Cristophersen, Liabroveien 65
K 9 K Mk. Emma trp. 1903 50 15,6 7,3 Hein 30 0 Karl A. Jensen A/S, Torvgaten 7
K 10 K Ms. K.A.J. trp. 1919 36,5 14,6 5,9 Rap 9 0
K 11 K Ms. Signe II trp. 1910 49,6 19,2 8 Avance 25 0
K 12 K D. Sørkap hvfa. 1908 92,4 18,2 11,1 Damp 300 0 Spitsbergen Hval A/S, Gabelsgate 39
K 13 K D. Foca I sfa. 1917 111,4 24,8 12 Damp 185 6 Andreas Ingebrigtsen, Gabelsgate 39
K 14 K D. Hareid trp. 1906 116,1 21,7 11,8 Damp 364 0 A/S Norsk Kjølekomp. i Likv., Prinsensgate 9
K 15 K Mk. Maagen II trp. 1917 55,8 16 7,3 Tuxham 42/48 0
K 16 K D. Harris hvfa. 1909 95,6 19,2 11 Damp 300 0 A/S Harpunen, Kongensgate 8
K 17 K D. Sir Samuel Scott hvfa. 1908 101,1 18,8 10,7 Damp 300 0
K 18 K D. St Kilda hvfa. 1911 97,3 19,5 11,2 Damp 350 0

Motorfordeling 1920 i Kristiania

Motorfordeling Kristiania 1920
Motor Antall HK min / max HK Totalt
Avance 1 25 HK 25 HK
Damp 8 185 - 364 HK 2359 HK
Hein 1 30 30 HK
Kampen 1 4 4 HK
Norrønna 1 4 4 HK
Rap 5 8 - 22 60 HK
Tuxham 1 48 48 HK
Totalt 18 stk Samlet 2530 HK
Uten damp 171 HK