Harstad 1920: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
(Ny side: 1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | Harstad 1934|19…)
 
mIngen redigeringsforklaring
Linje 8: Linje 8:


[[Merkepliktige norske fiskefarkoster|Tilbake til landsoversikt]]
[[Merkepliktige norske fiskefarkoster|Tilbake til landsoversikt]]
{| class="wikitable"
|+Båter i Harstad merkedistrikt 1920
|-
! Merke || Navn || Anvendelse || Byggeår || L (fot) || B (fot) || D (fot) || Motor || Ytelse || Fangstbåter || Eier
|-
|T 1 H
|D. Viking
|kf.
|1890
|111,7
|16,7
|10,9
|Damp
|153
|2
|A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
|-
|T 2 H
|D. Heimdal
|kf.
|1888
|98,3
|16,1
|10,3
|Damp
|118
|2
|A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
|-
|T 3 H
|D. Eidsfjord
|atrp. trp
|1891
|112,8
|17,34
|10,8
|Damp
|255
|1
|A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
|-
|T 4 H
|D. Klep
|fjf. kf. hf.
|1913
|80,6
|17,1
|7,6
|Damp
|74
|3
|A/S Klep, Harstad
|-
|T 5 H
|Mk. Silden
|fjf. kf.
|1906
|60,5
|18,6
|8,5
|Bolinder
|60
|3
|A/S Hålogalands D/S selskap
|-
|T 6 H
|D. Kastfjord
|fjf. kf. atrp.
|1904
|99,8
|17,2
|8,6
|Damp
|126,5
|3
|A/S Harstad D/S Selskab
|-
|T 7 H
|D. Kvænangen
|atrp. trp.
|1903
|113.6
|17.2
|10
|Damp
|187
|1
|A/S Harstad D/S Selskab
|-
|T 8 H
|D. Kvedfjord
|fjf. kf. atrp.
|1902
|100,5
|17,3
|8
|Damp
|126,5
|3
|A/S Harstad D/S Selskab
|-
|T 9 H
|D. Kvik
|fjf. atrp.
|1891
|68,5
|12,3
|8,9
|Damp
|82,5
|0
|A/S Harstad D/S Selskab
|-
|T 10 H
|Mk. Signel
|atrp. trp. f.
|1890
|58,9
|18,5
|7,2
|Grei
|52
|0
|Oluf Johansen
|-
|T 11 H
|Mk. Hagangutten
|fjf. kf. trp.
|1909
|63,5
|18,7
|7,9
|Avance
|46
|3
|Ole M. Nilsen
|-
|T 12 H
|Må. Flukt
|fjf. kf.
|1913
|21
|5
|2,7
|Standard
|4
|0
|Partrederi Lauris Larsen
|-
|T 13 H
|D. Olaf II
|atrp. trp
|1890
|86,1
|12,3
|8,7
|Damp
|75
|0
|Partrederi Johan Mikkelsen
|-
|T 14 H
|Mk. Kjeøy
|fjf. lsj. trp.
|1896 / 1914
|48,4
|14,3
|5,8
|Lysekil
|30
|6
|Ole M. Nilsen, Harstad
|-
|T 15 H
|Mk. Gisund
|trp. atrp.
|1914
|48
|17
|7,3
|Bolinder
|40
|1
|L. Marthinussen & Co
|-
|T 16 H
|Mk. Topsund
|atrp. trp.
|1885
|73,1
|13
|8,7
|Lysekil
|25
|1
|A/S Merkur, Harstad
|-
|T 17 H
|D. Klepstad
|fjf. kf. hf.
|1908
|85,1
|17,3
|8,5
|Damp
|120
|3
|A/S Klep (Halftan Tovik)
|-
|T 18 H
|Mk. Sigurd
|fjf. hf. trp.
|1908
|62,7
|17,6
|8
|Munktell
|80
|1
|Johan Nilsen
|-
|T 19 H
|Ms. Anthonette
|fjf. hf.lsj. trp.
|1891
|49
|18
|5,5
|Skandia
|12
|6
|Johan Mågø
|-
|T 20 H
|D. Harstad
|atrp. trp
|1889
|108,3
|16,7
|9,6
|Damp
|196
|1
|A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
|-
|T 21 H
|Mk. Sneland
|hf. isfa. fk.
|1892
|78
|20,5
|8,2
|Avance
|60
|3
|A/S Nordishavet
|-
|T 22 H
|Mk. Antonet
|fjf. kf
|1912
|77
|20,4
|7
|Bolinder
|80
|3
|A/S Antonet, Harstad
|-
|T 23 H
|Mk. Eilif
|fjf. kf. atrp.
|1918
|50
|15
|7
|Rap
|22
|1
|Johan Mikkelsen
|-
|T 24 H
|Mk. Tovik
|fjf. hf. isfa.
|1917
|61,6
|18,3
|8,7
|Konkurrent
|60 / 63
|4
|Partrederi Olaf Dybvik
|-
|T 25 H
|D. Haalogaland
|atrp. trp
|1891
|122,6
|19
|12,9
|Damp
|352
|1
|A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
|-
|T 26 H
|Mk. Aaland
|hf. isfa.
|1917
|63,2
|18,3
|8,2
|Bolinder
|40
|3
|A/S Nordishavet
|-
|T 27 H
|Må. Trygg
|fjf. kf.
|1918
|19,5
|5
|2,5
|Fix
|4
|0
|Karl Iversen
|-
|T 28 H
|Må. Fix
|fjf. kf.
|1915
|19,4
|4,5
|2,5
|Fix
|4
|0
|Anton Pedersen
|-
|T 29 H
|D. Rikard Kaarbø
|trp.
|1915
|152,5
|24
|13,4
|Damp
|590
|0
|A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
|-
|T 30 H
|D. Hans Egede
|atrp.
|1894
|67,9
|12,6
|7,7
|Damp
|70
|0
|A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
|-
|T 31 H
|Mk. Vagar
|atrp.
|1891
|81,7
|14,3
|7,6
|Bolinder
|90
|0
|A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
|-
|T 32 H
|Mk. Ruskal
|kf. isfa, fjf.
|1896
|61,9
|17,1
|7,9
|Bolinder
|50
|5
|A/S Sild & Sæl
|-
|T 33 H
|Mk. Polen
|kf. isfa.
|1899
|53,8
|17
|7,1
|Bolinder
|40
|3
|A/S Sild & Sæl
|-
|T 34 H
|Mk. Raud
|kf. isfa. fjf.
|1907
|65,7
|18
|7,3
|Bolinder
|80
|6
|A/S Sild & Sæl
|-
|T 35 H
|Mj. Synia
|trp.
|1882
|66,4
|19,6
|7,4
|Bolinder
|40
|1
|Sverre Schjeldrup, Harstad
|-
|T 36 H
|D. Hugin
|trp.
|1901
|84,7
|17,1
|8,2
|Damp
|115
|0
|Kristian Holst, Harstad
|-
! Merke || Navn || Anvendelse || Byggeår || L (fot) || B (fot) || D (fot) || Motor || Ytelse || Fangstbåter || Eier
|}

Revisjonen fra 6. sep. 2018 kl. 14:41

1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996

Tilbake til landsoversikt

Båter i Harstad merkedistrikt 1920
Merke Navn Anvendelse Byggeår L (fot) B (fot) D (fot) Motor Ytelse Fangstbåter Eier
T 1 H D. Viking kf. 1890 111,7 16,7 10,9 Damp 153 2 A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
T 2 H D. Heimdal kf. 1888 98,3 16,1 10,3 Damp 118 2 A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
T 3 H D. Eidsfjord atrp. trp 1891 112,8 17,34 10,8 Damp 255 1 A/S Hålogalands D/S selskap, Harstad
T 4 H D. Klep fjf. kf. hf. 1913 80,6 17,1 7,6 Damp 74 3 A/S Klep, Harstad
T 5 H Mk. Silden fjf. kf. 1906 60,5 18,6 8,5 Bolinder 60 3 A/S Hålogalands D/S selskap
T 6 H D. Kastfjord fjf. kf. atrp. 1904 99,8 17,2 8,6 Damp 126,5 3 A/S Harstad D/S Selskab
T 7 H D. Kvænangen atrp. trp. 1903 113.6 17.2 10 Damp 187 1 A/S Harstad D/S Selskab
T 8 H D. Kvedfjord fjf. kf. atrp. 1902 100,5 17,3 8 Damp 126,5 3 A/S Harstad D/S Selskab
T 9 H D. Kvik fjf. atrp. 1891 68,5 12,3 8,9 Damp 82,5 0 A/S Harstad D/S Selskab
T 10 H Mk. Signel atrp. trp. f. 1890 58,9 18,5 7,2 Grei 52 0 Oluf Johansen
T 11 H Mk. Hagangutten fjf. kf. trp. 1909 63,5 18,7 7,9 Avance 46 3 Ole M. Nilsen
T 12 H Må. Flukt fjf. kf. 1913 21 5 2,7 Standard 4 0 Partrederi Lauris Larsen
T 13 H D. Olaf II atrp. trp 1890 86,1 12,3 8,7 Damp 75 0 Partrederi Johan Mikkelsen
T 14 H Mk. Kjeøy fjf. lsj. trp. 1896 / 1914 48,4 14,3 5,8 Lysekil 30 6 Ole M. Nilsen, Harstad
T 15 H Mk. Gisund trp. atrp. 1914 48 17 7,3 Bolinder 40 1 L. Marthinussen & Co
T 16 H Mk. Topsund atrp. trp. 1885 73,1 13 8,7 Lysekil 25 1 A/S Merkur, Harstad
T 17 H D. Klepstad fjf. kf. hf. 1908 85,1 17,3 8,5 Damp 120 3 A/S Klep (Halftan Tovik)
T 18 H Mk. Sigurd fjf. hf. trp. 1908 62,7 17,6 8 Munktell 80 1 Johan Nilsen
T 19 H Ms. Anthonette fjf. hf.lsj. trp. 1891 49 18 5,5 Skandia 12 6 Johan Mågø
T 20 H D. Harstad atrp. trp 1889 108,3 16,7 9,6 Damp 196 1 A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
T 21 H Mk. Sneland hf. isfa. fk. 1892 78 20,5 8,2 Avance 60 3 A/S Nordishavet
T 22 H Mk. Antonet fjf. kf 1912 77 20,4 7 Bolinder 80 3 A/S Antonet, Harstad
T 23 H Mk. Eilif fjf. kf. atrp. 1918 50 15 7 Rap 22 1 Johan Mikkelsen
T 24 H Mk. Tovik fjf. hf. isfa. 1917 61,6 18,3 8,7 Konkurrent 60 / 63 4 Partrederi Olaf Dybvik
T 25 H D. Haalogaland atrp. trp 1891 122,6 19 12,9 Damp 352 1 A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
T 26 H Mk. Aaland hf. isfa. 1917 63,2 18,3 8,2 Bolinder 40 3 A/S Nordishavet
T 27 H Må. Trygg fjf. kf. 1918 19,5 5 2,5 Fix 4 0 Karl Iversen
T 28 H Må. Fix fjf. kf. 1915 19,4 4,5 2,5 Fix 4 0 Anton Pedersen
T 29 H D. Rikard Kaarbø trp. 1915 152,5 24 13,4 Damp 590 0 A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
T 30 H D. Hans Egede atrp. 1894 67,9 12,6 7,7 Damp 70 0 A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
T 31 H Mk. Vagar atrp. 1891 81,7 14,3 7,6 Bolinder 90 0 A/S Hålogalands D/S selskap Harstad
T 32 H Mk. Ruskal kf. isfa, fjf. 1896 61,9 17,1 7,9 Bolinder 50 5 A/S Sild & Sæl
T 33 H Mk. Polen kf. isfa. 1899 53,8 17 7,1 Bolinder 40 3 A/S Sild & Sæl
T 34 H Mk. Raud kf. isfa. fjf. 1907 65,7 18 7,3 Bolinder 80 6 A/S Sild & Sæl
T 35 H Mj. Synia trp. 1882 66,4 19,6 7,4 Bolinder 40 1 Sverre Schjeldrup, Harstad
T 36 H D. Hugin trp. 1901 84,7 17,1 8,2 Damp 115 0 Kristian Holst, Harstad
Merke Navn Anvendelse Byggeår L (fot) B (fot) D (fot) Motor Ytelse Fangstbåter Eier