Arvid Brambani - Trygve Gilhoff: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
 
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke)
Linje 8: Linje 8:
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.


== Kilder ==
 
== Referanser ==
<references />
* Bodø luftfartshistoriske forening
* Bodø luftfartshistoriske forening



Nåværende revisjon fra 11. apr. 2018 kl. 10:24

Norge Flagg.jpg


Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.

Bramek-motoren

Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.


Referanser

  • Bodø luftfartshistoriske forening

Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter

Første bidrag 16. okt. 2015 kl. 16:15‎