Arvid Brambani - Trygve Gilhoff: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
 
(2 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke)
Linje 2: Linje 2:




Produserte modellmotorer på 50 tallet.  
Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.
 
== Bramek-motoren ==
 
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.
 
 
== Referanser ==
<references />
* Bodø luftfartshistoriske forening


[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]]
[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]]

Nåværende revisjon fra 11. apr. 2018 kl. 10:24

Norge Flagg.jpg


Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.

Bramek-motoren

Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.


Referanser

  • Bodø luftfartshistoriske forening

Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter

Første bidrag 16. okt. 2015 kl. 16:15‎