Sabb tekniske data: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 16: Linje 16:
!Slagvolum
!Slagvolum
!Kompresjon
!Kompresjon
!Bmep
!Maks Turtall
!Maks Turtall
belastet
belastet
Linje 38: Linje 39:
|
|
|1
|1
|
|
|
|
|
Linje 55: Linje 57:
|
|
|-
|-
| rowspan="2" |'''G'''
| rowspan="3" |'''G'''
|G
|G8
| rowspan="2" |1  
| rowspan="3" |1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|G10
| rowspan="2" |200 kg
| rowspan="2" |200 kg
| rowspan="2" |90
| rowspan="2" |90
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |760 ccm
| rowspan="2" |760 cm³
| rowspan="2" |20:1
| rowspan="2" |20:1
|6,25 kg/cm³
|1800
|1800
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
Linje 76: Linje 98:
|-
|-
|GG
|GG
|
|
|
|
|
Linje 85: Linje 108:
|-
|-
| rowspan="3" |'''2G'''
| rowspan="3" |'''2G'''
|G
|2G
| rowspan="3" |2
| rowspan="3" |2
|390
|390
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |120
| rowspan="3" |120
| rowspan="3" |1520 ccm
| rowspan="3" |1520 cm³
| rowspan="3" |20:1
| rowspan="3" |20:1
|
| rowspan="3" |1800
| rowspan="3" |1800
| rowspan="3" |22 HK / 16,2 kW
| rowspan="3" |22 HK / 16,2 kW
Linje 104: Linje 128:
|
|
|-
|-
|GZ
|2GZ
|390
|390
|
|
|
|
|
Linje 114: Linje 139:
|
|
|-
|-
|GRG
|2GRG
|365
|365
|
|
|
|
|
Linje 130: Linje 156:
| rowspan="2" |95
| rowspan="2" |95
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |120
| rowspan="2" |850 ccm
| rowspan="2" |850 cm³
| rowspan="2" |17:1
| rowspan="2" |17:1
|
| rowspan="2" |1800
| rowspan="2" |1800
| rowspan="2" |12 HK / kW
| rowspan="2" |12 HK / kW
Linje 145: Linje 172:
|-
|-
|GAG
|GAG
|
|
|
|
|
Linje 159: Linje 187:
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |840 ccm
| rowspan="4" |840 cm³
| rowspan="4" |17:1
| rowspan="4" |17:1
|
| rowspan="4" |2000
| rowspan="4" |2000
| rowspan="2" |14 HK / 10,3 kW
| rowspan="2" |14 HK / 10,3 kW
Linje 174: Linje 203:
|-
|-
|GAG
|GAG
|
|
|
|
|
Linje 186: Linje 216:
|-
|-
|GAD
|GAD
|
|
|
|
|
Linje 199: Linje 230:
|-
|-
|GAGD
|GAGD
|
|
|
|
|
Linje 217: Linje 249:
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |90
| rowspan="3" |570 ccm
| rowspan="3" |570 cm³
|20:1
|20:1
|
|2000
|2000
|8 HK
|8 HK
Linje 232: Linje 265:
|-
|-
|HS (P)
|HS (P)
|
|
|
|
|
Linje 247: Linje 281:
|-
|-
|HK
|HK
|
|
|
|
|
Linje 262: Linje 297:
|-
|-
|'''2H'''
|'''2H'''
|HEG
|2HEG
|2
|2
|200
|200
|90
|90
|90
|90
|1140 ccm
|1140 cm³
|22:1
|22:1
|
|2250
|2250
|18 HK
|18 HK
Linje 282: Linje 318:
|-
|-
| rowspan="4" |'''J'''
| rowspan="4" |'''J'''
|J
|2J
| rowspan="4" |2
| rowspan="4" |2
|400
|400
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |100
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |120
| rowspan="4" |1880
| rowspan="4" |1880 cm³
| rowspan="4" |16,,:1
| rowspan="4" |16,5:1
|
| rowspan="4" |1900
| rowspan="4" |1900
|
| rowspan="4" |30 HK / 22 kW
|
|
|
|
Linje 301: Linje 338:
|
|
|-
|-
|JZ
|2JZ
|400
|400
|
|
Linje 314: Linje 351:
|
|
|-
|-
|JRG
|2JRG
|400
|400
|
|
Linje 327: Linje 364:
|
|
|-
|-
|JGR
|2JGR
|375
|375
|
|
Linje 438: Linje 475:
{| class="wikitable"
{| class="wikitable"
|+Smøreolje og filter
|+Smøreolje og filter
!Oljemengde
!
!
! colspan="3" |Oljemengde
!
! colspan="2" |Kvalitet
!
|Kvalitet
|
|
!Filter
!Filter
|-
|-
Linje 447: Linje 488:
!Gear
!Gear
!Koblingshus
!Koblingshus
!Vinter
!Sommer
!Sommer
!Vinter
!Tropene
!
!
|-
|-
|E
|E
|
|
|
|
|
Linje 463: Linje 506:
| -
| -
|0,5
|0,5
|15W/40
|SAE 10
|10
|SAE 20
|SAE 30
| -
| -
|-
|-
Linje 471: Linje 515:
|0,5
|0,5
| -
| -
|
|
|
|
|
Linje 476: Linje 521:
|-
|-
|GA
|GA
|
|
|
|
|
Linje 487: Linje 533:
|
|
|
|
|
|SAE 10
|
|SAE 20
|SAE 30
|
|
|-
|-
Linje 495: Linje 542:
|
|
|
|
|
|SAE 10
|
|SAE 20
|SAE 30
|
|
|-
|-
|J
|J
|
|
|
|
|

Revisjonen fra 11. jun. 2020 kl. 12:48

Samleside med Tekniske data for Damsgård/Sabb Dieselmotorer.

Sabb 4-takt Dieselmotor
Motor

Type

Variant Sylindre Vekt

Motor

Boring

mm

Slag

mm

Slagvolum Kompresjon Bmep Maks Turtall

belastet

Maks ytelse Dreiemoment Forbruk

g/hkt

Forbruk l/time

(0,8 kg/L)

Ventilklaring

innsug / eksos

Oljemengde

motor

Oljefilter Oljeforbruk Dysespiss

Boschnummer

E 1
G G8 1
G10 200 kg 90 120 760 cm³ 20:1 6,25 kg/cm³ 1800 10 hk / 7,3 kW 7,95 kpm 200 2,5 0,30 / 0,30 kald 2 Plaskesmøring 2 gram / hkt DN 0 SD 211
GG
2G 2G 2 390 90 120 1520 cm³ 20:1 1800 22 HK / 16,2 kW 18 kpm 200
2GZ 390
2GRG 365
GA 12 GA 1 220 kg 95 120 850 cm³ 17:1 1800 12 HK / kW 190 2,8
GAG
GA 14 GA 1 100 120 840 cm³ 17:1 2000 14 HK / 10,3 kW 190 3,2 3 g /hkt
GAG
GAD
GAGD
H HG 1 165 90 90 570 cm³ 20:1 2000 8 HK 2 g /hkt DN 0 SD 21
HS (P)
HK
2H 2HEG 2 200 90 90 1140 cm³ 22:1 2250 18 HK 220 4,7
J 2J 2 400 100 120 1880 cm³ 16,5:1 1900 30 HK / 22 kW
2JZ 400
2JRG 400
2JGR 375

Basisdata

Basisdata Sabb dieselmotor
Motor
Sylindre Boring Slag Volum

Motor

Ytelse

HK/rpm

Kompresjon Kompresjonstrykk Dreieretning
E
G 1 90 120 760 ccm 10 / 1800 20:1 30 bar Venstre
GA 12 1 100 120
GA 14 1
H 1 90 90
2H 2
J 100 120

Olje

Smøreolje og filter
Oljemengde Kvalitet Filter
Motor På motor Gear Koblingshus Vinter Sommer Tropene
E
G 2 - 0,5 SAE 10 SAE 20 SAE 30 -
GG 2 0,5 -
GA
H SAE 10 SAE 20 SAE 30
2H SAE 10 SAE 20 SAE 30
J

Moment

Tiltrekkingsmoment
Motor Topplokkmutre Veivlagerbolt Veivlagerbolt

gammel 3/8"

Festeskrue

pumpekasse

E
G 14 kgm 18 14
GA
H
2H
J

Dieselsystem

Dieselsystem
Motor Dysespiss
E
G
GA
H
2H
J

Mål og vekt

Mål og vekt
Motor Vekt

motor

Komplett
E
G
GA
H
2H
J

Ventil

Størelse Ventilklaring

mm

Timing
Motor Innsug

diameter

Eksos

diameter

Innsug Eksos Innsug åpner Innsug lukker Eksos åpnet Eksos lukker
E
G 0,30 K 0,30 K
GA
H
2H
J

K = Kald motor

V = Varm motor

Tilbake til Damsgård Motorfabrik