Norsk Motorfabrik: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 7: | Linje 7: | ||
[[Fil:1919_norsk_motorfabrikk_as.jpg|thumb]] | [[Fil:1919_norsk_motorfabrikk_as.jpg|thumb]] | ||
Rødfylgaten 18 | Rødfylgaten 18, eller mer moderne Rødfyllgata 18. | ||
Fabrikk som åpenbart startet i Oslo, men senere ble solgt til Fredrikstad, der Anders Nordmark fortsatte som teknisk leder. Firmaet gikk konkurs i desember 1919. | Fabrikk som åpenbart startet i Oslo, men senere ble solgt til Fredrikstad, der Anders Nordmark fortsatte som teknisk leder. Firmaet gikk konkurs i desember 1919. | ||
== Personer == | |||
Henrik Høst, Anders Nordmark, Hagbart Høst. | Henrik Høst, Anders Nordmark, Hagbart Høst. | ||
== Referanser == | |||
[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]] | == [[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]] == | ||
[[Kategori:Norske motorprodusenter]] | [[Kategori:Norske motorprodusenter]] | ||
[[Kategori:Oslo]] | [[Kategori:Oslo]] |
Revisjonen fra 27. feb. 2020 kl. 12:20
Norsk Motorfabrik AS
Produserte Stabilmotoren. Åpenbart til ergrelse for Brødrene Christensen Motorfabrik og Mek Verksted. De lå i det som den gang het Rødfyllgaten ved Akerselva.
Rødfylgaten 18, eller mer moderne Rødfyllgata 18.
Fabrikk som åpenbart startet i Oslo, men senere ble solgt til Fredrikstad, der Anders Nordmark fortsatte som teknisk leder. Firmaet gikk konkurs i desember 1919.
Personer
Henrik Høst, Anders Nordmark, Hagbart Høst.