Nobel Diesel: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
mIngen redigeringsforklaring
Linje 23: Linje 23:
|
|
|
|
|
|280
|400
|400
|-
|-
Linje 31: Linje 31:
|
|
|
|
|
|275
|576
|576
|-
|-
Linje 39: Linje 39:
|
|
|
|
|
|260
|952
|952
|-
|-
Linje 47: Linje 47:
|
|
|
|
|
|240
|1298
|1298
|-
|-
Linje 55: Linje 55:
|
|
|
|
|
|240
|1497
|1497
|-
|-
Linje 63: Linje 63:
|
|
|
|
|
|235
|1814
|1814
|-
|-
Linje 71: Linje 71:
|
|
|
|
|
|235
|2540
|2540
|-
|-
Linje 79: Linje 79:
|
|
|
|
|
|230
|2722
|2722
|}
|}
Linje 103: Linje 103:
|
|
|
|
|
|275
|849
|849
|-
|-
Linje 111: Linje 111:
|
|
|
|
|
|260
|
|1400
|-
|-
|M 2 H
|M 2 H
Linje 119: Linje 119:
|
|
|
|
|
|240
|
|2200
|-
|-
|M 2 I
|M 2 I
Linje 127: Linje 127:
|
|
|
|
|
|240
|
|2600
|-
|-
|M 2 K
|M 2 K
Linje 135: Linje 135:
|
|
|
|
|
|235
|
|3460
|-
|-
|M 2 M
|M 2 M
Linje 143: Linje 143:
|
|
|
|
|
|230
|
|4200
|-
|-
|M 2 O
|M 2 O
Linje 151: Linje 151:
|
|
|
|
|
|220
|
|5700
|-
|-
|M 2 P
|M 2 P
Linje 159: Linje 159:
|
|
|
|
|
|220
|
|7100
|}
|}


Linje 202: Linje 202:
|
|
|0,276
|0,276
|539
|540
|608
|608
|Dalom
|Dalom
Linje 213: Linje 213:
|
|
|0,260
|0,260
|748
|750
|889
|889
|Fenos
|Fenos
Linje 224: Linje 224:
|
|
|0,240
|0,240
|1225
|1220
|1361
|1361
|Hata
|Hata
Linje 279: Linje 279:
|
|
|0,231
|0,231
|3992
|4000
|4536
|4536
|Paris
|Paris
Linje 290: Linje 290:
|
|
|0,226
|0,226
|6350
|6400
|7394
|7394
|Solar
|Solar
Linje 386: Linje 386:
|}
|}


== Burgerhout Nobel Diesel Motoren ==
{| class="wikitable"
|+Burgerhout Nobel Diesel Motoren
!Motor
!Ytelse
!O/Min
!Boring
!Slag
|-
|4 D 674
|2000
|100
|675
|1200
|}





Revisjonen fra 4. mai 2023 kl. 15:21

Svensk flagg.png

Gamma

(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg
(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg
1-syl Gamma marine engine
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

M 1 B 7 600 280 400
M 1 D 10 550 275 576
M 1 F 13 500 260 952
M 1 H 20 400 240 1298
M 1 I 24 400 240 1497
M 1 K 28 375 235 1814
M 1 M 37 340 235 2540
M 1 O 40 320 230 2722
2-cyl Gamma marine engine
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

M 2 D 20 550 275 849
M 2 F 26 500 260 1400
M 2 H 40 400 240 2200
M 2 I 48 400 240 2600
M 2 K 56 375 235 3460
M 2 M 74 340 230 4200
M 2 O 80 320 220 5700
M 2 P 100 280 220 7100
Stasjonærmotorer
1-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt Kg

Std. svinghjul

Vekt Kg

Tungt svinghjul

Kodenavn

lett

Kodenavn

tung

V 1 B 7 600 0,281 363 399 Balkan Elbalkan
V 1 D 10 550 0,276 540 608 Dalom Eldalom
V 1 F 13 500 0,260 750 889 Fenos Elfenos
V 1 H 20 400 0,240 1220 1361 Hata Elhata
V 1 I 24 400 0,240 1406 1588 Indus Elindus
V 1 K 28 375 0,235 1724 1996 Kola Elkola
V 1 M 37 340 0,235 2427 2722 Mater Elmater
V 1 O 40 320 0,231 2858 3402 Omen Elomen
V 1 P 50 280 0,231 4000 4536 Paris Elparis
V 1 S 65 250 0,226 6400 7394 Solar Elsolar


2-syl Gamma vertikal stasjonærmotor
Motor Effekt

(BHP)

o/min Boring

mm

Slag

mm

Forbruk

g/hk/h

Vekt

Kg

Kodenavn
V 2 F 26 500 0,260 1406 Dufenos
V 2 H 40 400 0,240 2200 Duhata
V 2 I 48 400 0,240 2517 Duindus
V 2 K 56 375 0,235 3266 Dukola
V 2 M 74 340 0,235 4014 Dumater
V 2 O 80 320 0,231 5534 Duomen
V 2 P 100 280 0,231 7212 Duparis
V 2 S 130 250 0,226 9980 Dusolar

Burgerhout Nobel Diesel Motoren

Burgerhout Nobel Diesel Motoren
Motor Ytelse O/Min Boring Slag
4 D 674 2000 100 675 1200


Referanser


Tilbake til oversikt over Svenske motorfabrikanter