Nobel Diesel: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 81: | Linje 81: | ||
|2722 | |2722 | ||
|} | |} | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+2-cyl Gamma marine engine | |+2-cyl Gamma marine engine | ||
Linje 351: | Linje 351: | ||
| | | | ||
|} | |} | ||
[[Fil:1923 Gamma M1B.png|alt=(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg|miniatyr|(1923) Gamma M 1 B med propellanlegg]] | |||
== Referanser == | == Referanser == |
Revisjonen fra 4. mai 2023 kl. 14:16
Gamma
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
M 1 B | 7 | 600 | 400 | |||
M 1 D | 10 | 550 | 576 | |||
M 1 F | 13 | 500 | 952 | |||
M 1 H | 20 | 400 | 1298 | |||
M 1 I | 24 | 400 | 1497 | |||
M 1 K | 28 | 375 | 1814 | |||
M 1 M | 37 | 340 | 2540 | |||
M 1 O | 40 | 320 | 2722 |
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
M 2 D | 20 | 550 | 849 | |||
M 2 F | 26 | 500 | ||||
M 2 H | 40 | 400 | ||||
M 2 I | 48 | 400 | ||||
M 2 K | 56 | 375 | ||||
M 2 M | 74 | 340 | ||||
M 2 O | 80 | 320 | ||||
M 2 P | 100 | 280 |
Stasjonærmotorer
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt Kg
Std. svinghjul |
Vekt Kg
Tungt svinghjul |
---|---|---|---|---|---|---|---|
V 1 B | 7 | 600 | 0,281 | 363 | 399 | ||
V 1 D | 10 | 550 | 0,276 | 539 | 608 | ||
V 1 F | 13 | 500 | 0,260 | 748 | 889 | ||
V 1 H | 20 | 400 | 0,240 | 1225 | 1361 | ||
V 1 I | 24 | 400 | 0,240 | 1406 | 1588 | ||
V 1 K | 28 | 375 | 0,235 | ||||
V 1 M | 37 | 340 | 0,235 | ||||
V 1 O | 40 | 320 | 0,231 | ||||
V 1 P | 50 | 280 | 0,231 | ||||
V 1 S | 65 | 250 | 0,226 |
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
V 2 F | 26 | 500 | 0,260 | |||
V 2 H | 40 | 400 | 0,240 | |||
V 2 I | 48 | 400 | 0,240 | |||
V 2 K | 56 | 375 | 0,235 | |||
V 2 M | 74 | 340 | 0,235 | |||
V 2 O | 80 | 320 | 0,231 | |||
V 2 P | 100 | 280 | 0,231 | |||
V 2 S | 130 | 250 | 0,226 |