Sabb tekniske data: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring
Linje 57: Linje 57:
|
|
|-
|-
| rowspan="3" |'''G'''
| rowspan="4" |'''G'''
|G8
|G8
| rowspan="3" |1
| rowspan="4" |1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linje 70: Linje 65:
|
|
|
|
|6,3 kg/cm³
|1500
|8 hk
|7,65 kpm
|200
|
|
|
|
Linje 84: Linje 84:
| rowspan="2" |760 cm³
| rowspan="2" |760 cm³
| rowspan="2" |20:1
| rowspan="2" |20:1
|6,25 kg/cm³
|6,25 - 6,55 kg/cm³
|1800
|1800
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
| rowspan="2" |10 hk / 7,3 kW
Linje 98: Linje 98:
|-
|-
|GG
|GG
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|GS
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linje 296: Linje 315:
|
|
|-
|-
|'''2H'''
| rowspan="4" |'''2H'''
|2HEG
|2H
|2
| rowspan="4" |2
|200
|200
|90
|90
Linje 310: Linje 329:
|220
|220
|4,7
|4,7
|
|
|
|
|
|
|-
|2HG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|2HEG
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|-
|2HSP
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Linje 620: Linje 696:
!Motor
!Motor
!Dysespiss
!Dysespiss
!
!Åpningstrykk
!
!Innsprøytning starter
!Innsprøytning slutter
|-
|-
|E
|E
|
|
|
|
|
Linje 629: Linje 707:
|-
|-
|G
|G
|
|DN 0 SD 211
|
|100 Bar
|
|8 grader FØD
|7 grader EØD
|-
|-
|GA
|GA
|
|
|
|
|
Linje 639: Linje 719:
|-
|-
|H
|H
|
|
|
|
|
Linje 644: Linje 725:
|-
|-
|2H
|2H
|
|
|
|
|
Linje 649: Linje 731:
|-
|-
|J
|J
|
|
|
|
|
|
|
|}
|}
FØD = Før øvre dødpunkt (BTDC)
EØD= Etter øvre dødpunkt (ATDC)


== Mål og vekt ==
== Mål og vekt ==
Linje 729: Linje 815:
|0,30 K
|0,30 K
|0,30 K
|0,30 K
|
|12
|
|45
|
|
|
|
Linje 777: Linje 863:


V = Varm motor
V = Varm motor
FND = Før nedre dødpunkt


Tilbake til [[Damsgård Motorfabrik]]
Tilbake til [[Damsgård Motorfabrik]]

Revisjonen fra 11. jun. 2020 kl. 20:16

Samleside med Tekniske data for Damsgård/Sabb Dieselmotorer.

Sabb 4-takt Dieselmotor
Motor

Type

Variant Sylindre Vekt

Motor

Boring

mm

Slag

mm

Slagvolum Kompresjon Bmep Maks Turtall

belastet

Maks ytelse Dreiemoment Forbruk

g/hkt

Forbruk l/time

(0,8 kg/L)

Ventilklaring

innsug / eksos

Oljemengde

motor

Oljefilter Oljeforbruk Dysespiss

Boschnummer

E 1
G G8 1 6,3 kg/cm³ 1500 8 hk 7,65 kpm 200
G10 200 kg 90 120 760 cm³ 20:1 6,25 - 6,55 kg/cm³ 1800 10 hk / 7,3 kW 7,95 kpm 200 2,5 0,30 / 0,30 kald 2 Plaskesmøring 2 gram / hkt DN 0 SD 211
GG
GS
2G 2G 2 390 90 120 1520 cm³ 20:1 1800 22 HK / 16,2 kW 18 kpm 200
2GZ 390
2GRG 365
GA 12 GA 1 220 kg 95 120 850 cm³ 17:1 1800 12 HK / kW 190 2,8
GAG
GA 14 GA 1 100 120 840 cm³ 17:1 2000 14 HK / 10,3 kW 190 3,2 3 g /hkt
GAG
GAD
GAGD
H HG 1 165 90 90 570 cm³ 20:1 2000 8 HK 2 g /hkt DN 0 SD 21
HS (P)
HK
2H 2H 2 200 90 90 1140 cm³ 22:1 2250 18 HK 220 4,7
2HG
2HEG
2HSP
J 2J 2 400 100 120 1880 cm³ 16,5:1 1900 30 HK / 22 kW
2JZ 400
2JRG 400
2JGR 375

Basisdata

Basisdata Sabb dieselmotor
Motor
Sylindre Boring Slag Volum

Motor

Ytelse

HK/rpm

Kompresjon Kompresjonstrykk Dreieretning
E
G 1 90 120 760 ccm 10 / 1800 20:1 30 bar Venstre
GA 12 1 100 120
GA 14 1
H 1 90 90
2H 2
J 100 120

Olje

Smøreolje og filter
Oljemengde Kvalitet Filter
Motor På motor Gear Koblingshus Vinter Sommer Tropene Multigrade
E
G 2 - 0,5 SAE 10 SAE 20 SAE 30 -
GG 2 0,5 -
GA
H SAE 10 SAE 20 SAE 30
2H SAE 10 SAE 20 SAE 30
J

Moment

Tiltrekkingsmoment
Motor Topplokkmutre Veivlagerbolt Veivlagerbolt

gammel 3/8"

Festeskrue

pumpekasse

E
G 14 kgm 18 14
GA
H
2H
J

Dieselsystem

Dieselsystem
Motor Dysespiss Åpningstrykk Innsprøytning starter Innsprøytning slutter
E
G DN 0 SD 211 100 Bar 8 grader FØD 7 grader EØD
GA
H
2H
J

FØD = Før øvre dødpunkt (BTDC)

EØD= Etter øvre dødpunkt (ATDC)

Mål og vekt

Mål og vekt
Motor Vekt

motor

Komplett
E
G
GA
H
2H
J

Ventil

Størelse Ventilklaring

mm

Timing
Motor Innsug

diameter

Eksos

diameter

Innsug Eksos Innsug åpner Innsug lukker Eksos åpnet Eksos lukker
E
G 0,30 K 0,30 K 12 45
GA
H
2H
J

K = Kald motor

V = Varm motor

FND = Før nedre dødpunkt

Tilbake til Damsgård Motorfabrik