Sabb tekniske data: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
m (→Olje) |
||
Linje 475: | Linje 475: | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Smøreolje og filter | |+Smøreolje og filter | ||
!Oljemengde | ! colspan="4" |Oljemengde | ||
! | ! colspan="4" |Kvalitet | ||
!Filter | !Filter | ||
|- | |- | ||
Linje 491: | Linje 486: | ||
!Sommer | !Sommer | ||
!Tropene | !Tropene | ||
!Multigrade | |||
! | ! | ||
|- | |- | ||
|E | |'''E''' | ||
| | |||
| | | | ||
| | | | ||
Linje 502: | Linje 499: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|G | |'''G''' | ||
|2 | |2 | ||
| - | | - | ||
Linje 509: | Linje 506: | ||
|SAE 20 | |SAE 20 | ||
|SAE 30 | |SAE 30 | ||
| | |||
| - | | - | ||
|- | |- | ||
|GG | |'''GG''' | ||
|2 | |2 | ||
|0,5 | |0,5 | ||
| - | | - | ||
| | |||
| | | | ||
| | | | ||
Linje 520: | Linje 519: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|GA | |'''GA''' | ||
| | |||
| | | | ||
| | | | ||
Linje 529: | Linje 529: | ||
| | | | ||
|- | |- | ||
|H | |'''H''' | ||
| | | | ||
| | | | ||
Linje 536: | Linje 536: | ||
|SAE 20 | |SAE 20 | ||
|SAE 30 | |SAE 30 | ||
| | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
|2H | |'''2H''' | ||
| | | | ||
| | | | ||
Linje 545: | Linje 546: | ||
|SAE 20 | |SAE 20 | ||
|SAE 30 | |SAE 30 | ||
| | |||
| | | | ||
|- | |- | ||
|J | |'''J''' | ||
| | |||
| | | | ||
| | | |
Revisjonen fra 11. jun. 2020 kl. 12:50
Samleside med Tekniske data for Damsgård/Sabb Dieselmotorer.
Motor
Type |
Variant | Sylindre | Vekt
Motor |
Boring
mm |
Slag
mm |
Slagvolum | Kompresjon | Bmep | Maks Turtall
belastet |
Maks ytelse | Dreiemoment | Forbruk
g/hkt |
Forbruk l/time
(0,8 kg/L) |
Ventilklaring
innsug / eksos |
Oljemengde
motor |
Oljefilter | Oljeforbruk | Dysespiss
Boschnummer | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
E | 1 | ||||||||||||||||||
G | G8 | 1 | |||||||||||||||||
G10 | 200 kg | 90 | 120 | 760 cm³ | 20:1 | 6,25 kg/cm³ | 1800 | 10 hk / 7,3 kW | 7,95 kpm | 200 | 2,5 | 0,30 / 0,30 kald | 2 | Plaskesmøring | 2 gram / hkt | DN 0 SD 211 | |||
GG | |||||||||||||||||||
2G | 2G | 2 | 390 | 90 | 120 | 1520 cm³ | 20:1 | 1800 | 22 HK / 16,2 kW | 18 kpm | 200 | ||||||||
2GZ | 390 | ||||||||||||||||||
2GRG | 365 | ||||||||||||||||||
GA 12 | GA | 1 | 220 kg | 95 | 120 | 850 cm³ | 17:1 | 1800 | 12 HK / kW | 190 | 2,8 | ||||||||
GAG | |||||||||||||||||||
GA 14 | GA | 1 | 100 | 120 | 840 cm³ | 17:1 | 2000 | 14 HK / 10,3 kW | 190 | 3,2 | 3 g /hkt | ||||||||
GAG | |||||||||||||||||||
GAD | |||||||||||||||||||
GAGD | |||||||||||||||||||
H | HG | 1 | 165 | 90 | 90 | 570 cm³ | 20:1 | 2000 | 8 HK | 2 g /hkt | DN 0 SD 21 | ||||||||
HS (P) | |||||||||||||||||||
HK | |||||||||||||||||||
2H | 2HEG | 2 | 200 | 90 | 90 | 1140 cm³ | 22:1 | 2250 | 18 HK | 220 | 4,7 | ||||||||
J | 2J | 2 | 400 | 100 | 120 | 1880 cm³ | 16,5:1 | 1900 | 30 HK / 22 kW | ||||||||||
2JZ | 400 | ||||||||||||||||||
2JRG | 400 | ||||||||||||||||||
2JGR | 375 |
Basisdata
Motor | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sylindre | Boring | Slag | Volum
Motor |
Ytelse
HK/rpm |
Kompresjon | Kompresjonstrykk | Dreieretning | |
E | ||||||||
G | 1 | 90 | 120 | 760 ccm | 10 / 1800 | 20:1 | 30 bar | Venstre |
GA 12 | 1 | 100 | 120 | |||||
GA 14 | 1 | |||||||
H | 1 | 90 | 90 | |||||
2H | 2 | |||||||
J | 100 | 120 |
Olje
Oljemengde | Kvalitet | Filter | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | På motor | Gear | Koblingshus | Vinter | Sommer | Tropene | Multigrade | |
E | ||||||||
G | 2 | - | 0,5 | SAE 10 | SAE 20 | SAE 30 | - | |
GG | 2 | 0,5 | - | |||||
GA | ||||||||
H | SAE 10 | SAE 20 | SAE 30 | |||||
2H | SAE 10 | SAE 20 | SAE 30 | |||||
J |
Moment
Motor | Topplokkmutre | Veivlagerbolt | Veivlagerbolt
gammel 3/8" |
Festeskrue
pumpekasse |
|
---|---|---|---|---|---|
E | |||||
G | 14 kgm | 18 | 14 | ||
GA | |||||
H | |||||
2H | |||||
J |
Dieselsystem
Motor | Dysespiss | ||
---|---|---|---|
E | |||
G | |||
GA | |||
H | |||
2H | |||
J |
Mål og vekt
Motor | Vekt
motor |
Komplett | |
---|---|---|---|
E | |||
G | |||
GA | |||
H | |||
2H | |||
J |
Ventil
Størelse | Ventilklaring
mm |
Timing | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor | Innsug
diameter |
Eksos
diameter |
Innsug | Eksos | Innsug åpner | Innsug lukker | Eksos åpnet | Eksos lukker |
E | ||||||||
G | 0,30 K | 0,30 K | ||||||
GA | ||||||||
H | ||||||||
2H | ||||||||
J |
K = Kald motor
V = Varm motor
Tilbake til Damsgård Motorfabrik