Jakob Malo: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 4: | Linje 4: | ||
Jacob Malo og Oluf Kringstad startet i 1917 med konstruksjon av en Semi-diesel, som de kalte Glimt. | Jacob Malo og Oluf Kringstad startet i 1917 med konstruksjon av en Semi-diesel, som de kalte [[Glimt Motorfabrikk|Glimt]], of de produserte motorer i størrelsen 6 til 30 HK. En gang på 30 tallet skilte de to herrene lag, og Kringstad fortsatte med Glimt og Jakob Malo fortsatte med motorproduksjon under navnet Fram. | ||
== Fram motoren == | |||
- | |||
== Personer == | |||
* Jakob Malo | |||
* Oluf Kringstad | |||
== Kilder == | |||
[[Kategori:Norske motorprodusenter]] | [[Kategori:Norske motorprodusenter]] | ||
[[Kategori:Kristiansund]] | [[Kategori:Kristiansund]] | ||
[[Kategori:Møre og Romsdal]] | [[Kategori:Møre og Romsdal]] |
Nåværende revisjon fra 7. feb. 2018 kl. 21:38
Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter
Jacob Malo og Oluf Kringstad startet i 1917 med konstruksjon av en Semi-diesel, som de kalte Glimt, of de produserte motorer i størrelsen 6 til 30 HK. En gang på 30 tallet skilte de to herrene lag, og Kringstad fortsatte med Glimt og Jakob Malo fortsatte med motorproduksjon under navnet Fram.
Fram motoren
-
Personer
- Jakob Malo
- Oluf Kringstad