Akershus 1922: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
(Én mellomliggende revisjon av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 15: | Linje 15: | ||
== {{anchor|Drøbak}} A - D Drøbak == | == {{anchor|Drøbak}} A - D Drøbak == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Drøbak merkedistrikt | |+Drøbak merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 38: | Linje 38: | ||
|12 | |12 | ||
|0 | |0 | ||
|Sven Svensen | |Sven Svensen Kjøia, Drøbak | ||
|- | |- | ||
|A 2 D | |A 2 D | ||
Linje 53: | Linje 53: | ||
|- | |- | ||
|A 3 D | |A 3 D | ||
|Må. | |Må. - | ||
|fjf. | |fjf. | ||
| - | | - | ||
Linje 63: | Linje 63: | ||
|2 | |2 | ||
|Lauritz Pettersen, Drøbak | |Lauritz Pettersen, Drøbak | ||
|- | |||
|A 4 D | |||
|Må. Falken <!-- Innkjøpt fra Hurum, tidligere merke BD 3 B --> | |||
|trp. | |||
|1914 | |||
|24 | |||
|7 | |||
|3 | |||
|Record | |||
|6 | |||
|0 | |||
|Rudolf Jensen, Drøbak | |||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Drøbak | === Motorfordeling Drøbak 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 76: | Linje 88: | ||
|12 | |12 | ||
|12 | |12 | ||
|- | |||
|Record | |||
|1 | |||
|6 | |||
|6 | |||
|- | |- | ||
|'''Totalt antall''' | |'''Totalt antall''' | ||
|1 | |1 | ||
|'''Samlet HK''' | |'''Samlet HK''' | ||
| | |18 | ||
|} | |} | ||
== {{anchor|Hølen}} A - H Hølen == | == {{anchor|Hølen}} A - H Hølen == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Hølen merkedistrikt | |+Hølen merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 102: | Linje 119: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Hølen | === Motorfordeling Hølen 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 122: | Linje 139: | ||
== {{anchor|Soon}} A - S Soon == | == {{anchor|Soon}} A - S Soon == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Soon Merkedistrikt | |+Soon Merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 280: | Linje 297: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Soon | === Motorfordeling Soon 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 320: | Linje 337: | ||
== {{anchor|Ås}} A - AA Ås == | == {{anchor|Ås}} A - AA Ås == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Ås merkedistrikt | |+Ås merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 406: | Linje 423: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Ås | === Motorfordeling Ås 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 431: | Linje 448: | ||
== {{anchor|Aker}} A - A Aker == | == {{anchor|Aker}} A - A Aker == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Aker merkedistrikt | |+Aker merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 529: | Linje 546: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Aker | === Motorfordeling Aker 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Motorfordeling Aker | |+Motorfordeling Aker 1922 | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
!'''Antall''' | !'''Antall''' | ||
Linje 570: | Linje 587: | ||
== {{anchor|Asker}} A - AS Asker 1920 == | == {{anchor|Asker}} A - AS Asker 1920 == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Asker merkedistrikt | |+Asker merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 788: | Linje 805: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Asker | === Motorfordeling Asker 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 818: | Linje 835: | ||
== {{anchor|Bærum}} A - B Bærum== | == {{anchor|Bærum}} A - B Bærum== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Bærum merkedistrikt | |+Bærum merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 880: | Linje 897: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Bærum | === Motorfordeling Bærum 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 915: | Linje 932: | ||
== {{anchor|Frogn}} A - F Frogn== | == {{anchor|Frogn}} A - F Frogn== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Frogn merkedistrikt | |+Frogn merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 1 002: | Linje 1 019: | ||
Navnet Løvås på motoren i A 1 F henviser til produsenten Løvås, som laget motoren Oslo. | Navnet Løvås på motoren i A 1 F henviser til produsenten Løvås, som laget motoren Oslo. | ||
=== Motorfordeling Frogn | === Motorfordeling Frogn 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 1 032: | Linje 1 049: | ||
== {{anchor|Nesodden}} A - N Nesodden== | == {{anchor|Nesodden}} A - N Nesodden== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Nesodden merkedistrikt | |+Nesodden merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 1 130: | Linje 1 147: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Nesodden | === Motorfordeling Nesodden 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 1 175: | Linje 1 192: | ||
== {{anchor|Oppegård}} A - O Oppegård== | == {{anchor|Oppegård}} A - O Oppegård== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Oppegård merkedistrikt | |+Oppegård merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 1 191: | Linje 1 208: | ||
| colspan="10" |Oppgave mangler | | colspan="10" |Oppgave mangler | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Oppegård 1922 === | |||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 1 210: | Linje 1 229: | ||
== {{anchor|Vestby}} A - V Vestby== | == {{anchor|Vestby}} A - V Vestby== | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Vestby merkedistrikt | |+Vestby merkedistrikt 1922 | ||
!Merke | !Merke | ||
!Navn | !Navn | ||
Linje 1 260: | Linje 1 279: | ||
|} | |} | ||
=== Motorfordeling Vestby | === Motorfordeling Vestby 1922 === | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
!'''Motor''' | !'''Motor''' | ||
Linje 1 285: | Linje 1 304: | ||
[[#Topp|Tilbake til toppen av siden]] | [[#Topp|Tilbake til toppen av siden]] | ||
== Oversikt Akershus | == Oversikt Akershus 1922 == | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|+Oversikt Akershus | |+Oversikt Akershus 1922 | ||
! rowspan="2" |Distrikt | ! rowspan="2" |Distrikt | ||
! colspan="4" |Antall farkoster | ! colspan="4" |Antall farkoster | ||
Linje 1 313: | Linje 1 332: | ||
|0 | |0 | ||
|1 | |1 | ||
|17 | |17 HK | ||
|0 | |0 | ||
|17 HK | |17 HK | ||
Linje 1 326: | Linje 1 345: | ||
|0 | |0 | ||
|0 | |0 | ||
|0 HK | |||
|0 | |0 | ||
|0 | |0 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Soon|Soon]] | |[[#Soon|Soon]] | ||
Linje 1 339: | Linje 1 358: | ||
|0 | |0 | ||
|0 | |0 | ||
|146 | |146 HK | ||
|0 | |0 | ||
|146 HK | |146 HK | ||
Linje 1 352: | Linje 1 371: | ||
|0 | |0 | ||
|0 | |0 | ||
|77 | |77 HK | ||
|0 | |0 | ||
|77 HK | |77 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Aker|Aker]] | |[[#Aker|Aker]] | ||
| | |7 | ||
| | |7 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |5 | ||
| | |2 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |57 HK | ||
| | |0 | ||
| | |57 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Asker|Asker]] | |[[#Asker|Asker]] | ||
| | |17 | ||
| | |17 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |17 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |139,5 HK | ||
| | |0 | ||
| | |139,5 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Bærum|Bærum]] | |[[#Bærum|Bærum]] | ||
| | |4 | ||
| | |4 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |3 | ||
| | |1 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |19,5 HK | ||
| | |0 | ||
| | |19,5 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Frogn|Frogn]] | |[[#Frogn|Frogn]] | ||
| | |5 | ||
| | |5 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |5 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |52,5 HK | ||
| | |0 | ||
| | |52,5 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Nesodden|Nesodden]] | |[[#Nesodden|Nesodden]] | ||
| | |7 | ||
| | |7 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |6 | ||
| | |1 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |47 HK | ||
| | |0 | ||
| | |47 HK | ||
|- | |- | ||
|[[#Oppegård|Oppegård]] | |[[#Oppegård|Oppegård]] | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
|- | |- | ||
|[[#Vestby|Vestby]] | |[[#Vestby|Vestby]] | ||
| | |3 | ||
| | |3 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |3 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |0 | ||
| | |24 HK | ||
| | |0 | ||
| | |24 HK | ||
|- | |- | ||
| | |'''Total''' | ||
| | |64 | ||
| | |63 | ||
| | |0 | ||
| | |1 | ||
| | |55 | ||
| | |7 | ||
| | |0 | ||
| | |1 | ||
| | |579,5 HK | ||
| | |0 | ||
| | |579,5 HK | ||
|} | |} |
Nåværende revisjon fra 27. sep. 2023 kl. 07:59
Akershus pr år
1920 | 1922 | 1923 | 1924 | 1926 | 1928 | 1930 | 1934 | 1936 | 1938 | 1940 | 1943 | 1944 | 1945 | 1948 | 1950 | 1952 | 1954 | 1956 | 1958 | 1960 | 1962 | 1964 | 1966 | 1968 | 1971 | 1973 | 1976 | 1978 | 1980 | 1982 | 1984 | 1986 | 1988 | 1990 | 1992 | 1994 | 1996
A - D Drøbak
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 D | Ms. Flink | fjf. | 1900 | 35 | 13,5 | 8 | Rap | 12 | 0 | Sven Svensen Kjøia, Drøbak |
A 2 D | 4/å - | fjf. | 1902 | 18 | 5,4 | 1,9 | - | - | 0 | Johan Olai Johansen, Drøbak |
A 3 D | Må. - | fjf. | - | 20,4 | 5,7 | 2,1 | - | 4/5 | 2 | Lauritz Pettersen, Drøbak |
A 4 D | Må. Falken | trp. | 1914 | 24 | 7 | 3 | Record | 6 | 0 | Rudolf Jensen, Drøbak |
Motorfordeling Drøbak 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Rap | 1 | 12 | 12 |
Record | 1 | 6 | 6 |
Totalt antall | 1 | Samlet HK | 18 |
A - H Hølen
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A - H | Ingen merkepliktige farkoster registrert. |
Motorfordeling Hølen 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Ingen motorer | 0 | 0 | 0 |
Totalt antall | 0 | Samlet HK | 0 |
A - S Soon
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 S | Ms. Ganger Rolf | fjf. | - | 35,5 | 12,5 | 4,5 | Rap | 6 | 0 | August Kristoffersen, Soon |
A 2 S | Ms. Scomrok | fjf. | - | 30 | 11 | 5,5 | Kampen | 6 | 0 | Arnt Andresen, Soon |
A 3 S | Ms. Lyn | fjf. | 1920 | 39,7 | 15,2 | 6,4 | Rap | 22 | 0 | Josef Brevik, Soon |
A 4 S | Ms. Wera | fjf- | 1909 | 32 | 12,3 | 6,5 | Rap | 11 | 0 | Partrederi Otto Ottersen, Soon |
A 5 S | Ms. Tordenskjold II | fjf. kf. | 1917 | 41,4 | 15,7 | 5,6 | Rap | 22 | 0 | Partrederi andreas Fredriksen, Soon |
A 6 S | Ms. Bulle | trp. | 1917 | 42 | 15,1 | 6,8 | Rap | 22 | 0 | A/S The Oversea Canning Co. Ltd. No. 2, Soon |
A 7 S | Ms. Løperen | trp. fjf. | 1903 | 34,4 | 12,4 | 4,2 | Avance | 10 | 0 | Partrederi ohan Jakobsen, Soon |
A 8 S | Ms. Verden | fjf. tpr. | 1875 | 32 | 12,9 | 5,3 | Stabil | 8 | 0 | Edvard Jacobsen, Soon |
A 9 S | Ms. Jesper | fjf. | - | 32 | 13 | 4 | Rap | 9 | 0 | Anton Kartrud, Soon |
A 10 S | Ms. Rolf II | fjf. | 1893 | 34 | 13,5 | 7,5 | Bolinder | 10 | 0 | Adolf Andersen, Soon |
A 11 S | Ms. Rolf | fjf. | 1907 | 29 | 11,6 | 5 | Rap | 8 | 0 | Adolf Andersen, Soon |
A 12 S | Ms. Nobel | fjf. | 1919 | 37,2 | 14 | 5,9 | Rap | 12 | 0 | Johan Sand, Soon |
Motorfordeling Soon 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Avance | 1 | 10 | 10 |
Bolinder | 1 | 10 | 10 |
Kampen | 1 | 6 | 6 |
Rap | 7 | 6 / 22 | 100 |
Stabil | 1 | 8 | 8 |
Totalt antall | 11 | Samlet HK | 134 |
A - AA Ås
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 AA | Ms. Trygg | fjf. kf. | 1898 | 34,7 | 13,7 | 5,7 | Rap | 12 | 3 | Karl Andresen, Bekkevaald, Nordby, Ski stasjon |
A 2 AA | Ms. Drot | fjf. kf. | - | 32,3 | 12,1 | 4,9 | Rap | 4 | 2 | Partrederi Jørgen Jørgensen, Sørli Nesset pr. Ski stasjon |
A 3 AA | Ms. Ravnen | fjf. kf. | - | 35,1 | 13,8 | 6,2 | Rap | 12 | 3 | Partrederi Jørgen Jørgensen, Sørli Nesset pr. Ski stasjon |
A 4 AA | Ms. Djerv | fjf. kf. | 1910 | 33 | 11,3 | 6 | Rap | 12 | 3 | Anton Karlsen, Kjærnestrand, Nesset pr. Ski stasjon |
A 5 AA | Ms. Fram | fjf. | - | 40 | 16 | 7 | Rap | 22 | 3 | Erling Nicolaisen, Lindeflauet, Bålerud |
A 6 AA | Ms. Ragnhild II | fjf. | 1919 | 38,5 | 15,5 | 6,4 | Skandia | 15 | 3 | Harald Johansen. Granum, Nordby, Ski stasjon |
Motorfordeling Ås 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Rap | 5 | 4 / 22 | 62 |
Skandia | 1 | 15 | 15 |
Totalt antall | 6 | Samlet HK | 77 |
A - A Aker
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 A | Ms. Odd | fjf. | 1910 | 35 | 12,5 | 6 | Kampen | 10 | 3 | H. Kristoffersen, Bækkelaget |
A 2 A | Ms. Ulven | fjf. | 1920 | 36 | 13,4 | 7 | Rap | 12 | 3 | Kristoffer Kristoffersen, Ulvøen, Nordstrand |
A 3 A | Ms. Skarp | fjf. | 1907 | 32 | 12 | 6 | Rap | 12 | 3 | Magnus Johansen, Ulvøen pr. Bekkelaget |
A 4 A | Ms. Piraten | lsj. | 1902 | 30,7 | 11,4 | 4,4 | Avance | 5 | 3 | Kristian Guldbrandsen, Blegøen, Østre Aker |
A 5 A | Ms. Tærnene | fjf. | 1890 | 32,2 | 12,2 | 4,8 | Alpha | 4 | 3 | Christian Solbakken, Bækkelaget |
A 6 A | Ms. Nyan | fjf. | 1890 | 35 | 12 | 8 | Bruza | 8 | 4 | Kristian Kristiansen, Fagerholt, Nordstrand |
A 7 A | Ms. Kvik | fjf. | 1890 | 29,5 | 13 | 4 | Rap | 6 | 0 | M. Syversen, Bækkelaget |
Motorfordeling Aker 1922
Motor | Antall | Hk min / max | Hk Totalt |
---|---|---|---|
Alpha | 1 | 4 | 4 |
Avance | 1 | 5 | 5 |
Bruza | 1 | 8 | 8 |
Kampen | 1 | 10 | 10 |
Rap | 3 | 6 - 12 | 30 |
Totalt antall | 7 | Samlet HK | 57 |
A - AS Asker 1920
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 AS | Ms. Vera | fjf. | 1906 | 33 | 12 | 4 | Alpha | 4 | 0 | Karl Dahl, Vettre |
A 2 AS | Ms. Falken | fjf. | 1895 | 33 | 12 | 6 | Rap | 9 | 0 | Alf Granli, Konglungen, Vettre |
A 3 AS | Ms. Kvik | fjf. | 1919 | 32 | 12 | 6 | Rap | 12 | 0 | Helge Olsen, Konglungen, Vettre |
A 4 AS | Ms. Pil | fjf. | 1914 | 32 | 11,7 | 6 | Rap | 9 | 0 | Haakon Larsen, Konglungen, Vettre |
A 5 AS | Må. Dagmar | fjf. | 1920 | 22 | 6,5 | 3 | Rap | 4 | 2 | Martinius Gundersen, Høienhald, Vettre |
A 6 AS | Ms. Trygg | fjf. | 35 | 14 | 5 | Rap | 9 | 0 | August Karlsen, Fjeldvang, Vollenbugten | |
A 7 AS | Ms. Flid | fjf. | 1920 | 34,2 | 12,5 | 6 | Rap | 15 | 0 | Karl Holmen, Eikholt, Vollenbugten |
A 8 AS | Ms. Arvid | fjf. | 1919 | 33 | 12 | 6 | Rap | 12 | 0 | Bernt Olsen, Fagerli, Vettre |
A 9 AS | Ms Arne | fjf. | 1920 | 34,2 | 12,5 | 6 | Rap | 12 | 0 | Johan Jørgensen, Granberg, Asker stasjon |
A 10 AS | Ms. Sigurd | fjf. | 1895 | 34,4 | 12,6 | 5,4 | Rap | 12 | 3 | Ole Bækvold, Bækvold, Vollenbugten |
A 11 AS | Ms. Ternen | fjf. | 28 | 12 | 5 | Levahn | 7 | 3 | Nils Andeersen, Nordseth, Vollenbugten | |
A 12 AS | Ms. Odin | fjf. | 1910 | 31 | 12 | 6 | Rap | 12 | 0 | Partr. Hagbart Høium, Vollenbugten |
A 13 AS | Ms. Ternen | fjf. | 33 | 12 | 6 | Rap | 7 | 0 | Alf Larsen, Høibak, Vollenbugten | |
A 14 AS | Ms. Carold | fjf. | 31 | 11 | 5 | Alpha | 3 | 0 | Halvd. H. Bjerkaasholmen, Plommedal, Vollenbugten | |
A 15 AS | Ms. Storegut | fjf. | 1888 | 28,1 | 10 | 5 | Alpha | 4 | 0 | Alf Bjerkaas, Sjøstrand, Vollenbugten |
A 16 AS | Ms. Sjøgutten | fjf. | 33 | 12 | 6 | Alpha | 4 | 0 | Martin L. Bjerkaas, Lilind, Vollenbugten | |
A 17 AS | Ms. Per | fjf. | 22 | 7 | 3,5 | Rap | 4,5 | 2 | Herman Nilsen, Østenstad, Asker stasjon |
Motorfordeling Asker 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Alpha | 4 | 3 / 4 | 15 |
Levahn | 1 | 7 | 7 |
Rap | 12 | 4 / 15 | 117,5 |
Totalt antall | 17 | Samlet HK | 139,5 |
A - B Bærum
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 B | Ms. Bob | fjf. | 33 | 13 | 6 | Alpha | 4 | 3 | Kristian Kristoffersen, Grimsøen, Snarøen | |
A 2 B | Ms. Ivar | fjf. | 35 | 13,5 | 6 | Rap | 7 | 3 | Partr. Kristian Pettersen, Vasholmen, Snarøen | |
A 3 B | Må. Kubben | fjf. | 1895 | 23 | 8 | 5 | Grei | 4,5 | 3 | Partr. Henrik Jansen, Vasholmen, Snarøen |
A 4 B | Må. Trygve | fjf. | 1914 | 20 | 6 | 1,8 | Meteor | 4 | 1 | Einar Kristiansen, Tangen, Sandviken |
Motorfordeling Bærum 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Alpha | 1 | 4 | 4 |
Grei | 1 | 4,5 | 4,5 |
Rap | 1 | 7 | 7 |
Meteor | 1 | 4 | 4 |
Totalt antall | 4 | Samlet HK | 19,5 |
A - F Frogn
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 F | Ms. Tor | fjf. | - | 34 | 13 | 4,5 | Løvås | 8 | 3 | Partrederi J. Mikalsen Holmen, Frogn pr. Drøbak |
A 2 F | Må. Arlid | fjf. kf. | 1915 | 19,2 | 5,5 | 1,5 | FM | 3,5 | 2 | Anton Samuelsen, Gylte, Frogn pr. Drøbak |
A 3 F | 4/å Daland | fjf. kf. | - | 17 | 6 | 3 | - | - | 0 | Alfred Randin, Frogn pr. Drøbak |
A 4 F | Ms. Sydvesten | kf. | - | 37,4 | 13,7 | 7 | Rap | 12 | 3 | Bjarne Johansen Fjeldbakke, Frogn pr Drøbak |
A 5 F | Ms. Nordvesten | fjf. | 1920 | 37 | 14 | 9 | Rap | 22 | 0 | Trygve Johansen, Åslund, Spro |
A 6 F | Ms. Rap | fjf. kf. | - | 35 | 14 | 6 | Rap | 7 | 2 | Oscar Nilsen Skaun, Spro |
Navnet Løvås på motoren i A 1 F henviser til produsenten Løvås, som laget motoren Oslo.
Motorfordeling Frogn 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
FM | 1 | 3,5 | 3,5 |
Lævås / Oslo | 1 | 8 | 8 |
Rap | 3 | 7 / 22 | 41 |
Totalt antall | 5 | Samlet HK | 52,5 |
A - N Nesodden
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 N | Ms. Fram | fjf. | 1908 | 36 | 13 | 5,3 | Rap | 9 | 0 | Arthur Borgen, Kavringstrand, Flaskebæk |
A 2 N | Må. Kjømlingen | fjf. | 1919 | 19,3 | 5 | 2,1 | Atlanta | 2 | 2 | Johan Hansen Lindbo, Flaskebæk |
A 3 N | Må. Stjernen | fjf. | 1880 | 21 | 8 | 2,5 | Lillegrei | 4 | 2 | Partrederi Hans Kristensen, Ommen, Fjeldstrand |
A 4 N | Ms. Nipton | fjf. | 1904 | 32,8 | 13 | 5,5 | Grei | 9 | 0 | Partrederi Walter Borgen, Fjeldstrand |
A 5 N | Ms. Bollen | fjf. | 1890 | 26,5 | 11 | 4 | Kampen | 5 | 0 | Marius Kristensen, Røsten, Flaskebæk |
A 6 N | Ms. Lusci | fjf. | 1890 | 30,8 | 11,4 | 4,9 | Atlanta | 6 | 2 | Petter Olsen Nordli, Flaskebæk |
A 7 N | Ms. Breifod | fjf. | 1895 | 36 | 14 | 5,8 | Brusa | 12 | 0 | Erling Hansen, Kavringstrand, Flaskebæk |
Motorfordeling Nesodden 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Atlanta | 2 | 2 / 6 | 8 |
Brusa | 1 | 12 | 12 |
Grei | 1 | 9 | 9 |
Kampen | 1 | 5 | 5 |
Lillegrei | 1 | 4 | 4 |
Rap | 1 | 9 | 9 |
Totalt antall | 7 | Samlet HK | 47 |
A - O Oppegård
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A - O | Oppgave mangler |
Motorfordeling Oppegård 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
- | 0 | - / 0 | 0 |
Totalt antall | 0 | Samlet HK | 0 |
A - V Vestby
Merke | Navn | Anvendelse | År | Lengde (f) | Bredde (f) | Dybde (f) | Motor | Ytelse | F-båter | Eier |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A 1 V | Ms. Tor | kf. | 1896 | 35,4 | 13,4 | 6 | Rap | 9 | 0 | Olaf Svendsen, Kjølvangen pr. Soon |
A 2 V | Ms. Capella | fjf. | 1880 | 34 | 12,8 | 5,4 | Alpha | 6 | 0 | Laurits Olsen, Kjølvangen pr. Soon |
A 3 V | Ms. Dokka | kf. fjf. | 1912 | 34,3 | 12,6 | 6,2 | Rap | 9 | 0 | Josef Svendsen, Kjøvangen pr. Soon |
Motorfordeling Vestby 1922
Motor | Antall | Hk min / maks | Hk totalt |
---|---|---|---|
Alpha | 1 | 6 | 6 |
Rap | 2 | 9 | 18 |
Totalt antall | 3 | Samlet HK | 24 |
Oversikt Akershus 1922
Distrikt | Antall farkoster | Fordeling og ytelse | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Total | Med motor | Med damp | Uten motor | Norske | Svenske | Danske | Andre | Total motor HK | Total damp HK | Samlet | |
Drøbak | 3 | 2 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 17 HK | 0 | 17 HK |
Hølen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 HK | 0 | 0 HK |
Soon | 12 | 12 | 0 | 0 | 10 | 2 | 0 | 0 | 146 HK | 0 | 146 HK |
Ås | 6 | 6 | 0 | 0 | 5 | 1 | 0 | 0 | 77 HK | 0 | 77 HK |
Aker | 7 | 7 | 0 | 0 | 5 | 2 | 0 | 0 | 57 HK | 0 | 57 HK |
Asker | 17 | 17 | 0 | 0 | 17 | 0 | 0 | 0 | 139,5 HK | 0 | 139,5 HK |
Bærum | 4 | 4 | 0 | 0 | 3 | 1 | 0 | 0 | 19,5 HK | 0 | 19,5 HK |
Frogn | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 52,5 HK | 0 | 52,5 HK |
Nesodden | 7 | 7 | 0 | 0 | 6 | 1 | 0 | 0 | 47 HK | 0 | 47 HK |
Oppegård | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vestby | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 | 24 HK | 0 | 24 HK |
Total | 64 | 63 | 0 | 1 | 55 | 7 | 0 | 1 | 579,5 HK | 0 | 579,5 HK |