Nobel Diesel: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
[[Fil:Svensk_flagg.png|rammeløs|48x48px|høyre]] | Svenska A.B. Nobel Diesel[[Fil:Svensk_flagg.png|rammeløs|48x48px|høyre]] | ||
== Gamma == | == Gamma == | ||
Linje 402: | Linje 402: | ||
|} | |} | ||
== Lisenstagere == | |||
Mirrles, Bickerton & Day, Stockport, England | |||
Burgerhout Engineering & Shipbuilding Co, Rotterdam, Nederland | |||
Niigata Iron Works, Tokyo, Japan. | |||
== Referanser == | == Referanser == |
Nåværende revisjon fra 4. mai 2023 kl. 16:12
Svenska A.B. Nobel Diesel
Gamma
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
M 1 B | 7 | 600 | 280 | 400 | ||
M 1 D | 10 | 550 | 275 | 576 | ||
M 1 F | 13 | 500 | 260 | 952 | ||
M 1 H | 20 | 400 | 240 | 1298 | ||
M 1 I | 24 | 400 | 240 | 1497 | ||
M 1 K | 28 | 375 | 235 | 1814 | ||
M 1 M | 37 | 340 | 235 | 2540 | ||
M 1 O | 40 | 320 | 230 | 2722 |
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
---|---|---|---|---|---|---|
M 2 D | 20 | 550 | 275 | 849 | ||
M 2 F | 26 | 500 | 260 | 1400 | ||
M 2 H | 40 | 400 | 240 | 2200 | ||
M 2 I | 48 | 400 | 240 | 2600 | ||
M 2 K | 56 | 375 | 235 | 3460 | ||
M 2 M | 74 | 340 | 230 | 4200 | ||
M 2 O | 80 | 320 | 220 | 5700 | ||
M 2 P | 100 | 280 | 220 | 7100 |
Stasjonærmotorer
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt Kg
Std. svinghjul |
Vekt Kg
Tungt svinghjul |
Kodenavn
lett |
Kodenavn
tung |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
V 1 B | 7 | 600 | 0,281 | 363 | 399 | Balkan | Elbalkan | ||
V 1 D | 10 | 550 | 0,276 | 540 | 608 | Dalom | Eldalom | ||
V 1 F | 13 | 500 | 0,260 | 750 | 889 | Fenos | Elfenos | ||
V 1 H | 20 | 400 | 0,240 | 1220 | 1361 | Hata | Elhata | ||
V 1 I | 24 | 400 | 0,240 | 1406 | 1588 | Indus | Elindus | ||
V 1 K | 28 | 375 | 0,235 | 1724 | 1996 | Kola | Elkola | ||
V 1 M | 37 | 340 | 0,235 | 2427 | 2722 | Mater | Elmater | ||
V 1 O | 40 | 320 | 0,231 | 2858 | 3402 | Omen | Elomen | ||
V 1 P | 50 | 280 | 0,231 | 4000 | 4536 | Paris | Elparis | ||
V 1 S | 65 | 250 | 0,226 | 6400 | 7394 | Solar | Elsolar |
Motor | Effekt
(BHP) |
o/min | Boring
mm |
Slag
mm |
Forbruk
g/hk/h |
Vekt
Kg |
Kodenavn |
---|---|---|---|---|---|---|---|
V 2 F | 26 | 500 | 0,260 | 1406 | Dufenos | ||
V 2 H | 40 | 400 | 0,240 | 2200 | Duhata | ||
V 2 I | 48 | 400 | 0,240 | 2517 | Duindus | ||
V 2 K | 56 | 375 | 0,235 | 3266 | Dukola | ||
V 2 M | 74 | 340 | 0,235 | 4014 | Dumater | ||
V 2 O | 80 | 320 | 0,231 | 5534 | Duomen | ||
V 2 P | 100 | 280 | 0,231 | 7212 | Duparis | ||
V 2 S | 130 | 250 | 0,226 | 9980 | Dusolar |
Burgerhout Nobel Diesel Motoren
Motor | Ytelse | O/Min | Boring | Slag |
---|---|---|---|---|
4 D 674 | 2000 | 100 | 675 | 1200 |
Lisenstagere
Mirrles, Bickerton & Day, Stockport, England
Burgerhout Engineering & Shipbuilding Co, Rotterdam, Nederland
Niigata Iron Works, Tokyo, Japan.