Arvid Brambani - Trygve Gilhoff: Forskjell mellom revisjoner

Fra MotorWiki
Hopp til navigering Hopp til søk
(Ny side: rammeløs|48x48px|høyre Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter Produserte modellmotorer på 50 tallet. Kategori:Nors…)
 
mIngen redigeringsforklaring
 
(3 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke)
Linje 1: Linje 1:
[[Fil:Norge Flagg.jpg|rammeløs|48x48px|høyre]]
[[Fil:Norge Flagg.jpg|rammeløs|48x48px|høyre]]
Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.
== Bramek-motoren ==
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.
== Referanser ==
<references />
* Bodø luftfartshistoriske forening


[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]]
[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]]
Produserte modellmotorer på 50 tallet.


[[Kategori:Norske motorprodusenter]]
[[Kategori:Norske motorprodusenter]]
[[Kategori:Oslo]]
[[Kategori:Oslo]]
''Første bidrag 16. okt. 2015 kl. 16:15‎''

Nåværende revisjon fra 11. apr. 2018 kl. 10:24

Norge Flagg.jpg


Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.

Bramek-motoren

Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.


Referanser

  • Bodø luftfartshistoriske forening

Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter

Første bidrag 16. okt. 2015 kl. 16:15‎