Arvid Brambani - Trygve Gilhoff: Forskjell mellom revisjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
mIngen redigeringsforklaring |
mIngen redigeringsforklaring |
||
(2 mellomliggende revisjoner av samme bruker vises ikke) | |||
Linje 2: | Linje 2: | ||
Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo. | |||
== Bramek-motoren == | |||
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer. | |||
== Referanser == | |||
<references /> | |||
* Bodø luftfartshistoriske forening | |||
[[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]] | [[Norske_motorprodusenter|Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter]] |
Nåværende revisjon fra 11. apr. 2018 kl. 10:24
Arvid Brambani og Trygve Gilhoff produserte modellmotorer i årene 1953 - 1955. De produserte ca 100 motorer, som en fritidsaktivitet. Motorene ble produsert i et lite fin-mekanisk verksted som Trygve hadde på Bygdø i Oslo. Motorene ble i all hovedsak solgt gjennom EEO, Modellhobby, og Ingwald Nilsen i Oslo.
Bramek-motoren
Bramek 1,5 cc hadde i følge kilder bunnkassen lakkert med blå hammerlakk, og på undersiden av veivhuset står det "Bramek" og et serienummer.
Referanser
- Bodø luftfartshistoriske forening
Tilbake til oversikt over Norske motorfabrikanter
Første bidrag 16. okt. 2015 kl. 16:15